با بررسی و آشنایی یکی دیگر از مادربردهای حرفه ای و رده بالای بازار در کنار شما هستیم که مخصوص انجام بازی های ویدئویی طراحی و ساخته شده است. مادربرد مد نظر ما جهت بررسی توسط شرکت MSI طراحی و تولید شده است. ام اس آی یکی از شرکت های چند ملیتی تایوانی است که به طراحی و تولید محصولات گیمینگ (لوازم جانبی کامپیوتر) و تجهیزات سخت افزاری کامپیوتر (مانیتور، کارت گرافیک، مادربرد و ...) مشغول است. محصولات تولیدی این شرکت از قابلیت ها و ویژگی های مختلفی برخوردار بوده و هر کدام از آن ها با هدفی خاص مورد طراحی قرار می گیرند. مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX یکی از نمونه محصولات شرکت MSI محسوب می شود که توسط مهندسان خوش ذوق و رده بالای این شرکت تولید شده است. این مدل مادربرد مجهز به سوکت AM4 شرکت AMD بوده و با توجه به بهره مندی از چیپست B450 نیز می تواند از پردازنده های 1st, 2nd, 3rd Gen AMD Ryzen with Radeon Vega Graphics, 2nd Gen AMD Ryzen with Radeon پشتیبانی کند! از دیگر قابلیت های این مدل مادربرد نیز می توان به قابلیت پشتیبانی از 4 اسلات حافظه رم DDR4 (128 گیگابایت) و با توجه به PCI Express که از 6 مسیر بهره گیری شده این امکان را به کاربر می دهد تا امکان اسمبل سیستم رده بالا و حرفه ای را داشته باشد. پورت های متعدد، پشتیبانی از RAID، سیستم صوتی و شبکه قدرتمند نیز از دیگر مشخصات مهم مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX محسوب می شود! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مادربرد گیمینگ شرکت MSI خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مادربرد MSI B450 GAMING PLUS MAX

قابلیت پشتیبانی از پردازنده های رایزن!

از ویژگی های استفاده شده در مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX می توان به برخورداری از 4 اسلات رم از نوع DIMM اشاره کرد. اسلات های موجود در این مادربرد قابلیت پشتیبانی از حافظه های DDR4 با ظرفیت حداکثر 128 گیگابایت را داشته و دارای پیکربندی حافظه 2 کاناله است. شبکه استفاده شده در این مدل مادربرد نیز از نوع 8111H ساخت شرکت Realtek می باشد. این مادربرد عملکردی پایدار و ایمن در قالب شبکه های پرسرعت از خود نشان داده و امکان انجام بازی های گروهی با کیفیتی عالی را در اختیار شما قرار خواهد داد. از دیگر ویژگی های کارت شبکه استفاده شده می توان به قابلیت ارائه پهنای باند بی نظیر و سرعت انتقال داده عالی اشاره کرد. در ضمن با توجه به اینکه مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX با فرم فاکتور ATX عرضه شده، مشکلی برای نصب آن بر روی انواع کیس نخواهید داشت. شرکت MSI در این مادربرد از چیپست B450 اینتل بهره برده که دارای یک سوکت پردازنده از نوع AM4 است. پردازنده های قابل پشتیبانی این مدل مادربرد گیمینگ ام اس آی نیز شامل 1st, 2nd, 3rd Gen AMD Ryzen with Radeon Vega Graphics, 2nd Gen AMD Ryzen with Radeon می شود. این ویژگی باعث می شود تا این مدل مادربرد تبدیل به مناسب ترین و بهترین مدل برای استفاده کاربری های حرفه ای شود! از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم این مدل مادربرد می توان به چیپست صدای آن اشاره کرد. مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX ام اس آی دارای کارت صدا Realtek ALC892.ALC897 Codec بوده که با توجه به برخورداری از فناوری صدای 7.1 کاناله می تواند صدایی شفاف، طبیعی، قدرتمند و بدون نویز را به ارمغان می آورد. شما می توانید این مادربرد را از طریق جک های 3.5 میلی متری موجود بر روی بدنه آن به انواع هدست و اسپیکرهای قدرتمند متصل کنید.

مشخصات مادربرد MSI B450 GAMING PLUS MAX

شرکت MSI جهت ارتباط و متصل شدن انواع مانیتور، ماوس، کیبورد و ... به سیستم کاربر از پورت ها و هدرهای متنوعی در ساخت مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX استفاده کرده است. پورت ها تعبیه شده در این مدل از مادربرد شامل 1 عدد PS/2، دو عدد پورت USB 3.2 Gen1، پورت LAN، دو عدد پورت USB 2.0، پورت DVI-D (با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 1920x1200 و رفرش ریت 60 هرتز)، HDMI 2.0b (با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K و رفرش ریت 60 هرتز) و دو پورت USB 3.2 Gen2 می شود. با برخورداری از پورت های تعبیه شده می توان گفت که شما برای ارتباط با لوازم جانبی کامپیوتر با هیچ چالشی روبرو نخواهید شد. کانکتورهای تعبیه شده بر روی این مادربرد نیز شامل 4 عدد USB 2.0، دو عدد USB 3.2 Gen1 (Type-A)، دو عدد USB 3.2 Gen1، یک عدد کانکتور 24 پین ATX Main Power، یک عدد کانکتور 8 پین ATX 12V Power، یک عدد کانکتور USB 3.2 Gen 1 (با قابلیت پشتیبانی از دو عدد پورت USB 3.0 Gen1)، دو عدد کانکتور USB 2.0 (با قابلیت پشتیبانی از چهار عدد پورت USB 2.0)، یک عدد کانکتور 4 پین CPU Fan، یک عدد کانکتور 4 پین واتر پمپ، چهار عدد کانکتور 4 پین فن سیستم، یک عدد کانکتور ماژول TPM، یک عدد کانکتور صدا، دو عدد کانکتور System Panel، یک عدد کانکتور Serial Port، یک عدد کانکتور Parallel Port، یک عدد کانکتور Chassis Intrusion، یک عدد جامپر Clear CMOS و دو عدد کانکتور 5050 RGB LED Strip 12V می شود!

مشخصات مادربرد MSI B450 GAMING PLUS MAX

سیستم خنک سازی و طراحی هوشمندانه!

شرکت MSI جهت محافظت کردن از قطعات متصل شده به مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX و بهره مندی از بهترین عملکرد از یک سیستم خنک کنندگی پرقدرت استفاده کرده است. در ضمن MSI به منظور بی نقص کردن جریان برقی که به پردازنده منتهی می شود از هیت سینک بزرگ بر روی ماسفت ها استفاده کرده است. هدرهای فن متعددی نیز در این مدل مادربرد تعبیه شده تا این امکان را به شما بدهد که بتوانید سیستم خنک کننده مدنظر خودتان را پیاده سازی کنید! فناوری های متعدد نیز در طراحی این مدل مادربرد استفاده شده تا کاربر به اوج عملکرد مادربرد دست پیدا کند. از نمونه فناوری های استفاده شده در مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX ام اس آی می توان به فناوری XMP و فناوری Core Boost اشاره کرد. فناوری XMP شما را قادر می سازد تا بتوانید فرکانس کاری حافظه را متناسب با نیاز و توانایی سیستم تنظیم کنید. فناوری Core Boost نیز با ترکیب سیستم بهینه سازی شده برق رسانی همراه با طراحی فوق العاده این مدل مادربرد اقدام به تامین جریان الکتریکی می کند. با این فناوری می توان گفت که این مدل مادربرد قادر است برای فراهم کردن شرایط ایده آل به منظور استفاده از پردازنده های پرقدرت چند هسته ای و اورکلاک بهینه پردازنده کار سختی پیش رو نداشته باشد! طراحی هوشمندانه نیز از دیگر ویژگی های مهم و مثبت استفاده شده در این مدل از مادربرد گیمینگ شرکت MSI محسوب می شود. طراحی استفاده شده در این مادربرد از نوع DIY FRIENDLY بوده که به منظور نصب قطعات و سخت افزارهای سیستم کامپیوتری توسط خود کاربران اضافه شده است. کاربر با این ویژگی می تواند لذت اسمبل سیستم رده بالا و حرفه ای خود را تجربه کند! همین دلیل باعث شده تا میزان محبوبیت مادربرد گیمینگ B450 GAMING PLUS MAX در میان گیمرهای حرفه ای و دیگر کاربران نسبت به دیگر مادربردهای بازار تا حد زیادی افزایش پیدا کند. چهار اسلات PCI Express x1 (جهت توسعه مادربرد)، دو عدد اسلات PCI Express x16 و شش کانکتور ساتا 3.0 (برای نصب هارددیسک و درایو نوری) نیز از دیگر مشخصات این مدل مادربرد محسوب می شود.

منبع: msi