هدفون بی سیم سونی WF-1000XM4 حدود دو سال پیش به بازار عرضه شد و به نظر می رسد که دیگر وقت رونمایی از مدل جدید و ارتقا یافتۀ آن از راه رسیده باشد! در همین راستا شرکت سونی قصد دارد تا مدل WF-1000XM5 را جایگزین این هدفون محبوب کند و آن را با ویژگی های جذاب و هیجان انگیزی راهی بازار نماید! این طور که در اخبار آمده، این محصول جدید سونی هم از لحاظ کیفیت صدا و هم از لحاظ کیفیت ساخت با پیشرفت های چشمگیری مواجه شده و پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین هدفون های موجود در بازار را دارد! بیایید با مشخصات هدفون بی سیم سونی WF-1000XM5 بیشتر آشنا شویم.

مشخصات فنی هدفون بی سیم سونی WF-1000XM5

مطابق با اعلام WinFuture، هدفون نسل جدید سونی WF-1000XM5 به لطف مجهز شدن به درایور جدید، کیفیت صدای به مراتب بهتری را نسبت به نسل فعلی ارائه می دهد. درایور به کار رفته در این ایربادز Dynamic Driver X نام دارد و از قطر 8.4 میلی متر بهره می برد. این طور که در خبرها آمده، این درایور در مقایسه با مدل به کار رفته در هدفون WF-1000XM4 در حدود 40 درصد بزرگتر است. این موضوع می تواند حجم صدا را افزایش دهد و باعث شود تا جزئیات با کیفیت بهتری پخش شوند.

درایور Dynamic Driver X در هدفون بی سیم سونی WF-1000XM5، توسط دو پردازنده قدرتمند همراهی می شود. این پردازنده های از صدای Hi-Res پشتیبانی می کنند و با تکنولوژی اختصاصی سونی DSEE Extreme سازگاری دارند. این مشخصات صدای شفاف و بدون تغییر این هدفون را تضمین می کنند! همچنین هدفون بی سیم WF-1000XM5 به دو میکروفون فیدبک با قابلیتت کاهش نویزِ لحظه ای و سه میکروفون داخلی (در هر ایرباد) برای ثبت صدای محیطی مجهز است. این سیستم پیشرفته بالاترین کیفیت مکالمه را برای شما به ارمغان می آورد.

مشخصات فنی هدفون بی سیم سونی WF-1000XM5

در زمینه مشخصات فیزیکی نیز ایربادز سونی WF-1000XM5 با پیشرفت های قابل توجهی مواجه شده است. یکی از این پیشرفت ها به طول عمر باتری مربوط می شود. به طور دقیق تر باید گفت که کیس شارژر این گجت به یک باتری 500 میلی آمپر ساعتی مجهز است و توانایی انرژی مورد نیاز برای 24 ساعت پلی بک را دارد. با این حال هنوز مشخص نیست که شارژدهی باتری این هدفون در هنگام فعال بودن قابلیت ANC چه اندازه خواهد بود. این طور که در اخبار آمده، این مدل هدفون بی سیم سونی از فناوری شارژ وایرلس Qi پشتیبانی می کند.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که هنوز طول عمر باتری هر یک از ایربادهای هدفون WF-1000XM5 (بدون کیس شارژ) چقدر است. اما WinFuture اعلام کرده است که شما می توانید تنها با 3 دقیقه شارژ کردن این هدفون، از آن برای 1 ساعت پلی بک استفاده کنید. همچنین مدت زمان کامل شدن شارژ کیس این هدفون در حدود 2 ساعت اعلام شده است.

اگر هدفون های سبک را ترجیح می دهید، خبرهای خوبی برای شما داریم: هر یک از ایربادهای هدفون سونی WF-1000XM5 تنها 5.9 گرم وزن دارند! این در حالی است که وزن ایربادهای مدل WF-1000XM4 برابر با 7.3 گرم است. به این ترتیب مدل جدید وزن کمتری دارد و استفاده از آن در طولانی مدت برای شما آسان تر خواهد بود.

مشخصات فنی هدفون بی سیم سونی WF-1000XM5

آپدیت های دیگر هدفون جدید سونی در مقایسه با مدل سال 2021 آن شامل بلوتوث 5.3 و درجه حفاظتی IPX4 (مقاومت در برابر پاشیده شدن قطرات آب) می شود. همچنین این گجت از تکنولوژی Precise Voice Pickup برخوردار است که باعث می شود تا وضوح صدای کاربر حتی در هنگام مکالمه در محیط های شلوغ و پر ازدحام نیز با افت مواجه نشود.

با توجه به عملکرد عالی هدفون سونی WF-1000XM4، پیش بینی می شود که مدل WF-1000XM5 نیز به راحتی جزء بهترین مدل های بازار جای گیرد!

منبع: android central