بیش از 6 ماه پیش بود که شرکت موبوی اعلام کرد به زودی مدل جدید ساعت هوشمند تیک واچ را با نسل جدید سیستم عامل Wear OS به بازار عرضه می کند. اما از آن زمان تا کنون این اتفاق نیفتاده است و خبر دیگری هم از جانب موبوی در این رابطه منتشر نشده است. تا اینکه به تازگی مطالبی در وب سایت FCC درج شده که امیدها را برای عرضه این گجت پوشیدنی دوباره زنده کرده است! بله، ساعت هوشمند موبوی Mobvoi TicWatch Pro 5 با مجموعه ای از امکانات جذاب در راه است!

ساعت هوشمند Mobvoi TicWatch Pro 5

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ساعت هوشمند تیک واچ پرو 5 به یک صفحه نمایش OLED با سایز 1.43 اینچ مجهز است. این صفحه نمایش، رزولوشن 466x466 پیکسل را ارائه می دهد و تراکم پیکسلی 326 پیکسل در اینچ را به ارمغان می آورد. همچنین نمایشگر این ساعت از قابلیت ultra-low-power پشتیبانی می کند و قادر است تا با کمترین میزان شارژ باتری نیز به عملکرد خود ادامه دهد. لازم به ذکر است که بر روی صفحه نمایش ساعت موبوی تیک واچ پرو 5 از روکش کورنینگ گوریلا گلس با خاصیت ضد اثر انگشت استفاده شده است.

ساعت هوشمند موبوی TicWatch Pro 5 با ابعاد 50.15x48x12.2 میلی متر عرضه شده است و حدود 44.35 گرم وزن دارد. به این ترتیب این ساعت در مقایسه با گلکسی واچ 5 کمی سنگین تر است.

بند اسمارت واچ جدید موبوی از قابلیت تعویض برخوردار است. بدنه این ساعت نیز از استیل ضد زنگ و آلومینیوم مستحکمِ سری 7000 ساخته شده است. نکته جالب در این رابطه، مجهز بودن این گجت به دکمه چرخان است که پیش از این شاهد استفاده از آن در محصولات برند Fossil بوده ایم!

اما داخل بدنه ساعت هوشمند موبوی TicWatch Pro 5 چه خبر است؟! این ساعت از تراشه اسنپ دراگون W5+ Gen 1 قدرت می گیرد که جدیدترین نسل از تراشه های کوالکام به شمار می آید. این تراشه علی رغم ارتقای قدرت عملکرد، مصرف انرژی بهینه تری نسبت به نسل های قبل دارد و باعث می شود تا شارژ باتری ساعت دوام بیشتری پیدا کند. لازم به ذکر است که تیک واچ پرو 5 به 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی آنبورد نیز مجهز است.

ساعت هوشمند Mobvoi TicWatch Pro 5

باتری ساعت تیک واچ پرو 5 دارای ظرفیت 611 میلی آمپر ساعت است و از فست شارژ پشتیبانی می کند. شما می توانید در عرض 35 دقیقه، باتری این ساعت را به میزان 65 درصد شارژ کنید. این گجت پوشیدنی دارای درجه نظامی MIL-STD-810H در زمینه مقاومت در برابر ضربه و شوک نیز هست و موفق به استاندارد 5ATM شده است. بر اساس این استاندارد، می توان این گجت را در هنگام دوش گرفتن یا شنا کردن در استخر با خود به همراه داشت.

این طور که به نظر می رسد، ساعت هوشمند موبوی تیک واچ پرو 5 امکانات سلامتی پیشرفته ای دارد و می تواند 5 علامت حیاتی بدن انسان را در عرض 90 ثانیه اندازه کند! این گجت برای نظارت بر ضربان قلب از 18 رنگ مختلف استفاده می کند. این رنگ ها با ضربان قلب شما هماهنگ می شوند و اطلاعات دقیق تری را ارائه می دهند. این ساعت هوشمند از قابلیت نظارت بر سطح اکسیژن خون در تمام 24 ساعت شبانه روز هم برخوردار است.

ساعت هوشمند Mobvoi TicWatch Pro 5

مجهز بودن به Wear OS 3 یکی دیگر از جذابیت های ساعت هوشمند موبوی TicWatch Pro 5 است. این سیستم عامل گوگل به دنیای ساعت های هوشمند جان دوباره ای داده است و از ویژگی های متعددی مانند اپلیکیشن Strava، گوگل مپ، گوگل والت و... بهره می برد. از دیگر امکانات ساعت جدید موبوی می توان به امکان اتصال به گوشی های اندرویدی، پشتیبانی از بیش از 100 واچ فیس و قابلیت پایش وضعیت خواب اشاره کرد.

در مجموع ساعت هوشمند موبوی تیک واچ پرو 5 امکانات متعددی دارد و می تواند به یکی از بهترین ساعت های دنیا در سال 2023 تبدیل شود.

منبع: notebookcheck