شرکت Minisforum در زمینه تولید انواع مینی کامپیوتر فعالیت دارد و محصولات متنوعی را راهی این بازار کرده است. این شرکت در جدیدترین اقدام خود در این بازار، از کامپیوتر کوچک UN305 رونمایی کرده است. این مینی کامپیوتر از نسل جدید پردازنده های کامپیوتر 8 هسته ای اینتل Core i3-N305 قدرت می گیرد و در ساخت بدنه آن تماماً از فلز استفاده شده است. برای آشنایی بیشتر با مینی کامپیوتر Minisforum UN305 با ما تا انتهای متن همراه باشید.

مینی کامپیوتر جدید Minisforum از پردازنده 8 هسته ای Core i3 و 2 پورت شبکه بهره می برد

مینی کامپیوتر Minisforum UN305 ابعاد فوق العاده کوچکی دارد (در حدود 0.6L) و حمل و جابجایی آن به سادگی هر چه تمام تر انجام می گیرد. در این مینی پی سی علاوه بر پردازنده i3-N305، از 16 گیگابایت رم LPDDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز و حافظه ذخیره سازی M.2 2280 SATA SSD استفاده شده است. لازم به ذکر است که امکان ارتقای ظرفیت حافظه داخلی این مینی کامپیوتر نیز وجود دارد. برای این منظور یک اسلات 2.5 اینچی درون این دستگاه تعبیه شده است. با استفاده از این اسلات می توانید هارددیسک یا حافظه SSD مورد نظر خود را در مینی کامپیوتر UN305 نصب کنید. فقط توجه داشته باشید که هارد یا SSD شما باید از فرم فاکتور 2.5 اینچ برخوردار باشد.

همچنین یک درگاه کارت حافظه TF نیز بر روی بدنه این مینی PC تعبیه شده است که از آن نیز می توان برای ارتقای ظرفیت حافظه بهره برد.

مینی کامپیوتر جدید Minisforum از پردازنده 8 هسته ای Core i3 و 2 پورت شبکه بهره می برد

با توجه به مشخصاتی که تا به اینجا ذکر شد، می توانیم کامپیوتر کوچک Minisforum UN305 را به مدل Mingfan X35G که پیش از این به بازار عرضه شده بود، شبیه بدانیم. با این حال مدل UN305 نسبت به مدل X35G از امکانات ارتباطی بهتری بهره می برد. به عنوان مثال این دستگاه به دو پورت اترنت گیگابیت مجهز است و برای اتصال به شبکه مناسب تر است.

دیگر درگاه های مینی کامپیوتر Minisforum UN305 شامل 4 پورت USB 3.2 Type A، دو پورت HDMI و یک خروجی هدست/ هدفون می شود. همچنین این کامپیوتر کوچک دارای یک پورت USB Type-C همه کاره است. این پورت از فناوری PD پشتیبانی می کند و می توان از آن برای شارژ سریع گجت ها بهره برد.

مینی کامپیوتر Minisforum UN305 در نسخه های barebone (فاقد حافظه) و دارای حافظه به بازار عرضه شده است. قیمت نسخه بدون حافظه این دستگاه در حدود 258 دلار است؛ در حالیکه نسخه دارای حافظه این مینی کامپیوتر با قیمت 287 دلار در دسترس قرار گرفته است.

مینی کامپیوتر جدید Minisforum از پردازنده 8 هسته ای Core i3 و 2 پورت شبکه بهره می برد

در حال حاضر کامپیوتر کوچک Minisforum UN305 برای خرید عمومی در بازارهای کشور چین توزیع شده است. با این حال هنوز برنامه های شرکت سازنده برای عرضه این دستگاه در بازارهای جهانی مشخص نیست.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که شرکت Minisforum در کنار مینی کامپیوتر UN305، از دستگاه مدل UN100 هم رونمایی کرده است. کامپیوتر کوچک UN100 از پردازنده N100 اینتل بهره می برد و قیمت نسخه خام (بدون حافظه) آن 181 دلار اعلام شده است. همچنین قیمت این مینی پی سی با 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی حدود 210 دلار است.

منبع: gizmochina