مایکروسافت در موج آپدیت های جدیدی که به تازگی برای سرویس های هوش مصنوعی خود ارائه داده، SwiftKey را هم بی نصیب نگذاشته است! این کیبورد محبوب اکنون به قابلیت نوشتن پیام با استفاده از هوش مصنوعی مجهز شده است و امکانات آن در این زمینه ارتقا پیدا کرده است. اکنون کاربران می توانند از طریق سوئیفت کی، پیام های طولانی تری را با هوش مصنوعی تولید کنند و بر روی پارامترهای بیشتری در هنگام نوشتن متن کنترل داشته باشند. این پارامترها شامل لحن، تم محتوا، فرمت و طول پیام می شود.

آپدیت جدید هوش مصنوعی بینگ

تا به امروز، قابلیت های هوش مصنوعیِ سوئیفت کی به امکانات Bing Chat محدود بود و بیشتر در زمان جستجو در اینترنت و کار با صفحات وب کارایی داشت. اما حالا مایکروسافت این قابلیت ها را عمومی تر کرده و قابلیت های نوشتن پیام با هوش مصنوعی را مستقیماً به SwiftKey اضافه کرده است. به این ترتیب شما می توانید در هنگام جواب دادن به پیام ها در واتس اپ یا Teams، از امکانات هوش مصنوعیِ سوئیفت کی استفاده کنید و پیام هایتان را از این طریق بنویسید!

آپدیت جدید هوش مصنوعی بینگ

به عنوان مثال شما می توانید در هنگام پاسخ دادن به یکی از پیام های دریافتی تان، از سوئیفت کی بخواهید تا پیامی با این مضمون برایتان آماده کند: «تبریک به یک دوست بابت ترفیع کاری و پیشنهاد برای یک دورهمی در روزهای آینده، با یک لحن معمولی».

جملۀ بالا چیزی نیست که بتوانید آن را به عنوان یک پیام برای کسی ارسال کنید؛ اما اگر پس از تایپ این جمله در SwiftKey، کیبورد خود را در حالت نوشتن هوش مصنوعی یا AI Compose mode قرار دهید، به یک متن کامل، سلیس و مطابق با درخواست های خود دست پیدا خواهید کرد! مشابه با متن زیر:

«سلام، بابت ترفیع بهت تبریک میگم. تو واقعاً شایستگی این رو داشتی. خیلی برات خوشحالم. بیا یه جشن کوچیک با هم بگیریم! موافقی؟ هفتۀ دیگه چطوره؟ میتونیم بریم یه کافۀ جدید که تا حالا امتحانش نکردیم! بهم خبر بده موافقی یا نه. ممنون».

متن بالا توسط هوش مصنوعی بینگ که با کیبورد SwiftKey ادغام شده، نوشته شده است!

حدود چهار ماه پیش بود که مایکروسافت برای اولین بار از Bing Chat رونمایی کرد. در آن زمان ساتیا نادلا، مدیر عامل هندی مایکروسافت، اعلام کرد که از این پس، تمام تمرکز این شرکت بر روی ادغام هوش مصنوعی با سرویس های خود خواهد بود! اکنون پس از گذشت چند ماه شاهد تحقق وعده های آقای نادلا هستیم!

آپدیت جدید هوش مصنوعی بینگ

علاوه بر SwiftKey، سرویس های دیگر هوش مصنوعی مایکروسافت نیز با به روز رسانی های قابل توجهی مواجه شده اند. به عنوان مثال اکنون مرورگر Edge (نسخه موبایل) می تواند با بهره بردن از هوش مصنوعی بینگ، محتوای صفحات وب را آنالیز کند! همچنین مایکروسافت با ارائه یک ویجت جدید، امکان پین کردن هوش مصنوعی بینگ به هوم اسکرین گوشی های اندرویدی و iOS را فراهم آورده است. این اقدامات، هوش مصنوعی را بیش از پیش به زندگی روزمره افراد وارد می کند و شما می توانید به همان سادگی که وضعیت آب و هوا را با گوشی تان چک می کردید، به هوش مصنوعی هم دسترسی داشته باشید! هوش مصنوعی تا کجا وارد زندگی ما خواهد شد؟ هیچ چیز معلوم نیست!

منبع: windowscentral