دیگر می توان گفت که مشخصات مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 6 به طور کامل توسط افشاگران فاش شده است! این طور که به نظر می رسد، این لپ تاپ شباهت زیادی با مدل فعلی (Surface Laptop 5) دارد و فقط پردازنده آن به پردازنده های نسل 13 اینتل رپتور لیک سری U ارتقا پیدا کرده است. همچنین سرفیس لپتاپ 6 در مقایسه با نسل قبلی دارای یک پورت USB-A اضافه تر خواهد بود.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت سرفیس لپتاپ 6

سرفیس لپ تاپ 5 به دلیل لولاهای بی کیفیت و پر سروصدا، عملکرد معمولی و توزیع نامناسب در بازار با انتقادات زیادی مواجه شده است. انتظار می رفت که مایکروسافت این نواقص را در مدل جدید این لپ تاپ برطرف کند و تغییرات اساسی را در آن ایجاد نماید. اما این طور که به نظر می رسد خبری از این موضوع نیست و مایکروسافت در طراحی سرفیس لپ تاپ 6 نیز همین مسیر را ادامه داده است!
اخیراً مشخصات فنی سرفیس لپتاپ 6 از طریق وب سایت laptoproot فاش شده است. بر اساس این اطلاعات، این لپ تاپ همانند مدل قبلی خود در دو نسخه متفاوت از لحظه سایز صفحه نمایش عرضه می شود. به طور دقیق تر باید گفت که سرفیس لپ تاپ 6 در سایزهای 13.5 اینچ (با رزولوشن 2256x1504 پیکسل) و 15 اینچ (با رزولوشن 2496x1664 پیکسل) به بازار می آید. هر دو نسخه از نسبت تصویر 3:2 و تراکم پیکسلی 201ppi پشتیبانی می کنند و با فناوری چند لمسی (تشخیص 10 لمس همزمان) سازگارند. همچنین بر روی این نمایشگرها از روکش کورنینگ گوریلا گلس 5 استفاده شده است.

متأسفانه در اطلاعات افشا شده از لپ تاپ مایکروسافت Surface Laptop 6 به ظرفیت باتری آن اشاره نشده است. با این حال ذکر شده که باتری این مدل با یک بار شارژ، تا 20 ساعت شارژدهی خواهد داشت. به این ترتیب می توان حدس زد که به احتمال زیاد در این لپ تاپ از یکی از پردازنده های 15 وات اینتل رپتور لیک استفاده شده باشد.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت سرفیس لپتاپ 6

به احتمال زیاد نسخه 13.5 اینچی سرفیس لپ تاپ 6 از یکی از پردازنده های اینتل Core i5-1335U یا Core i7-1355U قدرت می گیرد. در طرف مقابل، نسخه 15 اینچی این لپتاپ احتمالاً فقط به پردازنده Core i7 مجهز خواهد بود.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 6 (نسخه 13.5 اینچ) دارای حافظه ذخیره سازی 256/512 گیگابایت و حافظه رم 8/16 گیگابایت است. در طرف مقابل، نسخه 15 اینچ این لپ تاپ کانفیگ های حافظه متنوع تری دارد. این نسخه از سرفیس لپ تاپ 6 با 8/16/32 گیگابایت رم و 256/512GB/1TB حافظه ذخیره سازی راهی بازار خواهد شد. جالب است بدانید که حتی این کانفیگ های حافظه نیز کاملاً مشابه با سرفیس لپ تاپ 5 است و مایکروسافت هیچ تغییری در آن ایجاد نکرده است!

هر دو نسخه از سرفیس لپ تاپ 6 وزن سبکی دارند و در طراحی آنها قابلیت های «حمل پذیری» لحاظ شده است. به طور دقیق تر باید گفت که نسخه 13.5 اینچ از این لپتاپ 1.265 کیلوگرم و نسخه 15 اینچ آن 1.54 کیلوگرم وزن دارد.

بررسی لپ تاپ مایکروسافت سرفیس لپتاپ 6

از لحاظ پورت های ورودی و خروجی شاهد یک تغییر جزئی بین سرفیس لپ تاپ 6 و مدل قبلی آن هستیم. این دستگاه دارای دو پورت USB 3.1 Type-A (یک عدد اضافه تر از مدل قبلی)، یک پورت تاندربولت 4، یک جک صدای 3.5 میلی متری و یک پورت Surface Connect است. اما در بخش امکانات ارتباط وایرلس هیچ تغییری بین سرفیس لپ تاپ 6 و 5 وجود ندارد! به این ترتیب این دستگاه نیز از وای فای 6 و بلوتوث 5.1 برخوردار خواهد بود.

با توجه به شباهت بسیار زیاد Surface Laptop 6 به مدل نسل قبل، باید ببینیم استقبال از آن در بازار به چه صورت خواهد بود.

منبع: notebookcheck