مایکروسافت به توسعه قابلیت های مرورگر Edge ادامه می دهد.. این مرورگر که اخیرا به قابلیت جذاب فشرده سازی اتوماتیک کش دیسک مجهز شده اکنون در آخرین آپدیت ارائه شده از جانب مایکروسافت، به قابلیتی به نام سایدبار مجهز شده است. این ویژگی امکان دسترسی به سرویس های مختلف مایکروسافت شامل آفیس، بینگ و اوت لوک را سریع تر از قبل کرده است. به این ترتیب کاربران برای دستیابی به این سرویس ها، نیازی به باز کردن یک تب یا پنجره جدید ندارند و در هر صفحه ای که حضور دارند، می توانند از طریق ساید بار به  آنها دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت Edge به سایدبار مجهز شد؛ دسترسی سریع تر به اوت لوک، آفیس و سرویس های دیگر

این به روز رسانی به تدریج منتشر می شود و ممکن است در حال حاضر آن را بر روی مرورگر خود مشاهده نکنید. اگر چنین است، باید مدتی را منتظر بمانید. لازم به ذکر است که انتشار تدریجی این آپدیت از تاریخ 19 آگوست 2022 (28 مرداد 1401) آغاز شده است. در ادامه می توانید تغییرات صورت گرفته در نسخه جدید مرورگر Edge (نسخه 104.0.1293.63) را که توسط مایکروسافت منتشر شده، مشاهده کنید:

اضافه شدن Microsoft Edge Sidebar: سایدبار در مرورگر اج به کاربران اجازه می دهد تا در هر صفحه ای که هستند، به امکانات مرورگر خود در کنار صفحه دسترسی داشته باشند. از جمله این امکانات می توان به دیسکاور، جستجوگر بینگ، اوت لوک، آفیس، بازی و ابزارهایی مانند تبدیل کننده واحد و تست سرعت اینترنت اشاره کرد. ادمین های سیستم می توانند در دسترس بودن سایدبار برای کاربران را از طریق فرمان HubsSidebarEnabled کنترل کنند.

مایکروسافت Edge به سایدبار مجهز شد؛ دسترسی سریع تر به اوت لوک، آفیس و سرویس های دیگر

امکان جستجو در سایدبار مرورگر اج: کاربران می توانند به سادگی در سایدبار مرورگر اج جستجو کرده و سرویس های مورد نظر خود را آپدیت نمایند. این سایدبار دسترسی سریع به جستجوگر بینگ را فراهم می آورد.

امکان انجام بازی در سایدبار مرورگر اج: بازی های محبوب خود را به صورت رایگان انجام دهید. ادمین های سیستم می توانند در دسترس بودن منوی Games در سایدبار را از طریق فرمان AllowGamesMenu کنترل کنند.

منوی دیسکاور در سایدبار مرورگر اج: شما می توانید محتوای دیسکاور مربوط به صفحه ای را که در آن هستید، در سایدبار اج مشاهده کنید. این محتوا شامل خلاصه مطالب صفحه، منابع اطلاعاتی و... می شود.

دسترسی به ابزارهای پرکاربرد در سایدبار مرورگر اج: به سادگی به ابزارهای پرکاربردی مانند ماشین حساب، تست سرعت اینترنت و تبدیل کننده واحد در سایدبار مرورگر اج دسترسی داشته باشید. به این ترتیب نیازی به خروج از صفحه ای که در آن قرار دارید و نیست و در تمام طول جستجو در اینترنت این ابزارها داخل مرورگر در دسترس شما هستند.

مایکروسافت Edge به سایدبار مجهز شد؛ دسترسی سریع تر به اوت لوک، آفیس و سرویس های دیگر

اوت لوک در سایدبار مرورگر اج: به آسانی به سرویس ایمیل اوت لوک و تقویم در سایدبار اج دسترسی داشته باشید. ادمین های سیستم می توانند در دسترس بودن منوی اوت لوک در سایدبار اج را با فرمان OutlookHubMenuEnabled کنترل کنند.

آفیس در سایدبار مرورگر اج: به اپلیکیشن های آفیس و اسناد ایجاد شده با آنها به سریع ترین شکل ممکن دسترسی داشته باشید. ادمین های سیستم برای در دسترس قرار داشتن منوی آفیس در مرورگر اج می توانند از فرمانی MicrosotOfiiceMenuEnabled استفاده کنند.

مایکروسافت بر روی این نکته تأکید داشته که «این قابلیت ها به صورت تدریجی انتشار می یابند. اگر آنها را بر روی مرورگر اج خود مشاهده نمی کنید، باید مدتی منتظر بمانید».

اما به عنوان آخرین نکته باید به این موضوع اشاره کنیم که این قابلیت می تواند در کنار ویژگی نسبتا جدید Drop که امکان ذخیره یادداشت ها و فایل ها را در بخش اختصاصی Microsoft Edge برای کاربران امکان انجام دادن سریع تر کارها را فراهم آورد.

منبع: windowscentral