ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، در اوایل سال 2023 میلادی وعده داد که در آینده ای نه چندان دور شاهد ادغام هر چه بیشتر فناوری هوش مصنوعی با سرویس های این شرکت خواهیم بود. اکنون به نظر می رسد که این وعده در حال تحقق است. چرا که به تازگی اعلام شده که ابزار Bing Image Creator که در زمینه تولید تصاویر بر مبنای فناوری هوش مصنوعی کاربرد دارد، به مرورگر مایکروسافت اج اضافه شده است. این ابزار از یک نسخه پیشرفته از مدل هوش مصنوعی DALL-E شرکت OpenAI بهره می برد و بر اساس توصیف هایی که از کاربر دریافت می کند، یک تصویر به او ارائه می دهد.

مایکروسافت ابزار هوش مصنوعی Bing Image Creator را به مرورگر Edge اضافه کرد

ابزار Bing Image Creator پیش از این از طریق موتور جستجوی بینگ در دسترس قرار گرفته بود و اکنون به ساید بار (منوی کناری) مرورگر Edge نیز اضافه شده است. این موضوع باعث شده تا دسترسی به این ابزار هوش مصنوعی به مراتب آسان تر از قبل شود و افراد بیشتری بتوانند با آن کار کنند. کاربران می توانند عکس های تولید شده توسط این ابزار را دانلود کرده و از آنها در پست های شبکه های اجتماعی، مقالات دانشگاهی یا اسناد کاری خود بهره ببرند.

برای دسترسی به این ویژگی، کاربران باید آن را به صورت دستی به ساید بار مرورگر اج اضافه کنند. مطابق با اعلام مایکروسافت، در حال حاضر محدودیتی برای استفاده از Bing Image Creator وجود ندارد و کاربران می توانند چندین عکس را در طول روز با آن تولید کنند. البته مایکروسافت خاطر نشان کرده که در حال آزمایش الگوهای مختلف برای هر چه بهینه تر کردن تجربه کاربران در هنگام استفاده از این ابزار است.

مایکروسافت ابزار هوش مصنوعی Bing Image Creator را به مرورگر Edge اضافه کرد

علاوه بر Image Creator، مایکروسافت چند قابلیت دیگر را نیز به مرورگر Edge اضافه کرده است. از جمله این قابلیت ها می توان به ابزار Drop اشاره کرد که به صورت کراس پلتفرم عمل می کند و می توان آن را بین چند دستگاه مختلف سینک کرد. همچنین به تازگی قابلیت “Browser essentials” به مرورگر اج اضافه شده است که در زمینه اسکن بدافزارها کاربرد دارد. البته توجه نمایید که این ویژگی فعلاً در مراحل اولیه قرار دارد و توسعه آن توسط تیم مایکروسافت تکمیل نشده است. پس به طور کامل به آن اعتماد نکنید و حتماً از یک آنتی ویروس بر روی سیستم خود استفاده نمایید.

مایکروسافت ابزار هوش مصنوعی Bing Image Creator را به مرورگر Edge اضافه کرد

راه های مختلفی برای تولید عکس وجود دارد که از جمله پر طرفدارترین آنها می توان به وب سایت مایکروسافت بینگ Image Creator، ابزار DALL-E شرکت OpenAI و ابزار تولید عکس داخلی Bing Chat اشاره کرد. همچنین ابزار Midjourney در این زمینه عملکرد ایده آلی را ارائه می دهد و یک انتخاب عالی به شمار می آید. با وجود این ابزارهای متنوع، قطعاً ادغام این ویژگی با منوی کناری مرورگر مایکروسافت Edge کاربردی تر خواهد بود و استفاده از آن را برای کاربران آسان تر از قبل خواهد کرد. چرا که مرورگر اج بر روی تمامی دستگاه های قدرت گرفته از سیستم عامل ویندوز وجود دارد و کاربران با باز کردن آن بدون نیاز به مراجعه به هیچ سایتی می توانند به ابزار هوش مصنوعی تولید عکس بر روی دسکتاپ خود دسترسی پیدا کنند. در واقع مایکروسافت با این اقدام، هوش مصنوعی قدرت گرفته از DALL-E را به دسکتاپ تمامی کاربران در سرتاسر دنیا (از هر قشری) آورده است و این یک نکته مهم و اساسی در راستای «دسترسی مردم عامه به هوش مصنوعی» به حساب می آید!

منبع: gizmochina