مایکروسافت اخیراً شش ماهه شدن بینگ چت را جشن گرفته است. این چت بات هوش مصنوعی در طول دوران حیات کوتاه مدت خود به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده و ویژگی های متعددی به آن اضافه شده است. از جمله این امکانات می توان به قابلیت جستجوی تصویری در چت ها، پشتیبانی از مرورگرهای ترد پارتی و قابلیت Bing Image Creator اشاره کرد. همچنین بینگ چت توانسته از مرز 100 میلیون کاربر روزانه عبور کند.

اما شاید یکی از بزرگترین ارتقاهای این چت بات هوش مصنوعی امکان کردن با آن به صورت عمومی است. به این معنا که مایکروسافت به شما اجازه داده است تا بدون وارد شدن به حساب کاربری خود، با بینگ چت کار کنید. همچنین این چت بات در ابتدا فقط به مرورگر Microsoft Edge محدود می شد و کاربران سایر مرورگرها باید از طریق نصب افزونه به آن دسترسی پیدا می کردند. با اینکه زمان زیادی طول کشید تا بینگ چت به طور پیش فرض به سایر مرورگرها هم اضافه شود، اما اکنون این قابلیت ایجاد شده است!

اضافه شدن چت بات بینگ به گوگل کروم

از حدود چند هفته پیش مایکروسافت ارسال دعوتنامه برای کاربران مرورگر Chrome برای استفاده از بینگ چت را آغاز کرده بود. با این حال کاربران کروم نمی توانستند از تمام قابلیت های این ابزار به راحتی استفاده کنند و ابتدا باید افزونۀ آن را فعال و سپس بینگ را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض مرورگر خود انتخاب می کردند. حتی با انجام این کارها نیز قابلیت هایی مانند Chat mode برای کاربران کروم با محدودیت هایی همراه بود.

اما حالا مایکروسافت رسماً اعلام کرده است که چت بات هوش مصنوعی این شرکت به طور کامل به کروم اضافه شده است. پیش از این انتظار می رفت که این اتفاق چند ماه زودتر بیفتد و بینگ چت در حدود اوایل فصل تابستان به مرورگرهای گوگل کروم و سافاری اضافه شود. اما مایکروسافت در این مدت خبر خاصی را در این رابطه منتشر نکرده بود.

اضافه شدن چت بات بینگ به گوگل کروم

به هر حال اکنون مایکروسافت اعلام کرده است که برای اضافه کردن این ابزار هوش مصنوعی به مرورگرهای دیگر بر روی دستگاه های دسکتاپ و موبایل برنامه هایی در سر دارد:

«ابزارهای Bing Chat و Bing Chat Enterprise اکنون در نسخه دسکتاپ مرورگر کروم قابل دسترسی هستند (از طریق آخرین آپدیت موجود در Stable Channel) و کاربران ویندوز، مک و لینوکس می توانند با آن کار کنند. پشتیبانی این ابزارها از مرورگرهای دیگر بر روی سیستم های دسکتاپ و موبایل نیز در دستور کار قرار دارد».

سایر تغییرات جدیدی که در این رابطه انجام گرفته است شامل موارد زیر می شود:

•    در دسترس قرار گرفتن Bing Chat Enterprise بر روی مرورگر Edge Mobile
•    تمپلیت جدید برای صفحۀ سرچ Bing
•    توسعه دسترسی به بینگ چت در Swiftkey

اضافه شدن چت بات بینگ به گوگل کروم

مایکروسافت از همان ابتدای رونمایی از بینگ چت اعلام کرد که قصد دارد این ابزار هوش مصنوعی را برای سایر مرورگرها به جز Edge نیز در دسترس قرار دهد و در این زمینه با مخاطبان خود کاملاً شفاف بوده است. هدف از این کار کاملاً مشخص است: «افراد بیشتری بتوانند به بینگ چت دسترسی داشته باشند و با دستاوردهای مایکروسافت آشنا شوند».

اما در ابتدا زمان عملی شدن این وعده مشخص نبود. پس از گذشت چند ماه، آمارها نشان می داد که تعداد کاربران جدید بینگ چت رشد قابل توجهی ندارد و توسعه محبوبیت این ابزار هوش مصنوعی متوقف شده است! به نظر می رسد که این آمارها مایکروسافت را نگران کرده و به نوعی این شرکت را مجبور کرده تا دسترسی به بینگ چت را آسان تر از قبل کند! به هر حال دلیل هر چه باشد برای کاربر عادی اهمیت چندانی ندارد! چیزی که مهم است این است که الان می توانید بدون هیچ محدودیتی با بینگ چت بر روی مرورگر کروم خود کار کنید!

منبع: windowscentral