یک سال پیش به هر کسی که می گفتید به زودی Bing به یکی از مهم ترین بخش های برنامه های مایکروسافت تبدیل می شود، با یک خندۀ بلند از کنار شما رد می شد! اما اکنون دقیقاً همین اتفاق افتاده است و موتور جستجوی سابقاً طرد شدۀ بینگ، آیندۀ برنامه های مایکروسافت را تشکیل می دهد!

در اوایل سال جاری میلادی، مایکروسافت نسخۀ متحول شدۀ بینگ را بر پایۀ چت بات هوش مصنوعی ChatGPT به دنیا معرفی کرد. در ابتدا بینگ که حالا «بینگ چت» نام گرفته بود، به صورت نسخه پیش نمایش عرضه شد. اما مایکروسافت خیلی سریع توسعۀ آن را آغاز کرد و تمام تلاش خود را برای ادغام بینگ چت با سرویس های دیگر خود به کار گرفت؛ تلاش هایی که هنوز هم ادامه دار هستند و به نظر نمی رسد به این زودی ها متوقف شوند!

گذشت شش ماه از ظهور هوش مصنوعی Bing Chat

اکنون که شش ماه از ظهور بینگ چت می گذرد، این چت بات هوش مصنوعی در نسخه های دسکتاپ، iOS و اندروید در دسترس قرار گرفته است. علاوه بر این، به زودی می توانید از طریق دستیار هوش مصنوعی Windows Copilot، با بینگ چت در ویندوز 11 نیز کار کنید. کیبورد SwiftKey، اپلیکیشن مایکروسافت تیمز و مجموعۀ آفیس 365 همگی در آینده ای نزدیک با بینگ چت ادغام خواهند شد!

مایکروسافت به مناسبت شش ماهه شدن بینپ چت، طی یک پست در وب سایت خود مراحل توسعه آن را از روز اول تا به امروز مرور کرده است. همچنین این شرکت بر روی موفقیت هایی که Bing در طول این مدتِ شش ماهه به دست آورده، مانور زیادی داده است.

گذشت شش ماه از ظهور هوش مصنوعی Bing Chat

از زمان رونمایی از بینگ جدید، حدود 1 میلیارد چت در آن انجام شده و بیش از 750 میلیون عکس با آن به اشتراک گذاشته شده است. همچنین مرورگر Microsoft Edge نیز در سایه رشد بینگ چت، کاربران به مراتب بیشتری از قبل پیدا کرده و به یکی از محبوب ترین مرورگرهای دنیا تبدیل شده است!

در ادامه لیست آیتم هایی را که مایکروسافت به مناسبت جشن تولد شش ماهگی بینگ چت در وب سایت خود بر روی آنها مانور داده، مشاهده می کنید:

•        Bing Image Creator
•        Chat History
•        Bing Mobile app
•        Windows Copilot
•        Bing in SwiftKey
•        Third-party browser support
•        Multimodal Visual Search in Chat
•        Dark Mode
•        Bing Chat Enterprise

گذشت شش ماه از ظهور هوش مصنوعی Bing Chat

در انتهای مطلب نیز مایکروسافت توضیحاتی را در مورد آیندۀ بینگ داده است: پلاگین این چت بات در راه است و به زودی قابلیت های بیشتری به آن اضافه خواهد شد.

هنوز باورش سخت است! بینگ؟!

هنوز باورش سخت است که Bing به این شدت مورد توجه قرار گرفته و به برنامۀ اصلی مایکروسافت تبدیل شده باشد! این موتور جستجو سال ها به عنوان سوژۀ جوک ها و میم های اینترنتی انتخاب می شد و حالا همه جای دنیا صحبت از آن است!

مایکروسافت در برندسازی Bing فوق العاده هوشمندانه عمل کرده است. حتی در سرویس هایی که در نام آنها اثری از بینگ چت دیده نمی شود (مانند Windows Copilot) نیز می توانید رد پای آن را مشاهده کنید. مایکروسافت برنامه دارد تا این چت بات هوش مصنوعی را با «تمام» اپلیکیشن ها و سرویس های خود ادغام کند و بیش از پیش آن را توسعه دهد. پس منتظر خبرهای بیشتری از چت بات بینگ باشید.

منبع: windowscentral