تنها چند روز پس از معرفی رسمی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9200، مشخصات فنی آن منتشر شده است. این مشخصات توسط یکی از افشاگران معروف چینی به نام Digital Chat Station در دسترس قرار گرفته است و با استناد به آنها می توان تراشه جدید مدیاتک را یک رقیب جدی برای تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 2 و تراشه اپل بایونیک A16 دانست! تراشه دایمنسیتی 9200 نسبت به نسل قبلی از بسیاری جهات ارتقا پیدا کرده و از هم اکنون زنگ های خطر را برای کوالکوم و اپل به صدا در آورده است!

مشخصات تراشه دایمنسیتی 9200 منتشر شد! قدرت نمایی مدیاتک برای رقابت با کوالکوم و اپل!

ابتدا از پردازنده به کار رفته در چیپست پرچم دار جدید مدیاتک شروع می کنیم! تراشه دایمنسیتی 9200 بر مبنای فرآیند 4 نانومتری TSMC طراحی شده و به یک پردازنده قدرتمند هشت هسته ای مجهز است. چیزی که در این رابطه جلب توجه می کند، به کارگیری هسته های قدرتمند و خوشه بندی مدرن آنها در این پردازنده است. به طور دقیق تر باید گفت که پردازنده به کار رفته در تراشه دایمنسیتی 9200 به یک هسته Cortex X1 با کلاک اسپید 3.05 گیگاهرتز، سه هسته Cortex A715 با کلاک اسپید 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی Cortex A510 با کلاک اسپید 2.0 گیگاهرتز مجهز است. مدیاتک اعلام کرده است که این پیکربندی در بهبود کیفیت عملکرد دوربین های دستگاه نقش زیادی دارد و باعث افزایش سرعت شبکه می شود.

مشخصات تراشه دایمنسیتی 9200 منتشر شد! قدرت نمایی مدیاتک برای رقابت با کوالکوم و اپل!

در تراشه دایمنسیتی 9200 از پردازنده گرافیکی Immortalis-G715 نیز استفاده شده که از ویژگی های منحصر به فردی بهره می برد. به عنوان مثال این پردازنده گرافیکی از ری تریسینگ سخت افزاری پشتیبانی می کند که باعث ارتقای چشمگیر کیفیت عمق سایه ها و نورهای موجود در تصاویر می شود. در کل فرآیند ساخت 4 نانومتری و فناوری های اختصاصی مدیاتک باعث شده اند تا تراشه دایمنسیتی 9200 به یکی از مدل های جذاب و قدرتمند تبدیل شود و از هم اکنون می توان آن را کاندید استفاده در گوشی های پرچم دار و رده بالا دانست! این طور که به نظر می رسد، این تراشه همراه با گوشی های سری X90 برند ویوو به صورت رسمی به بازار خواهد آمد.

در بنچمارک جدیدی که اخیراً توسط Manhattan ES 3.0 منتشر شده، پردازنده گرافیکی تراشه دایمنستی 9200 عملکرد بهتری را نسبت به تراشه اپل بایونیک A16 ارائه داده است! در این آزمایش، دایمنسیتی 9200 موفق به دستیابی به فریم ریت 328 فریم در ثانیه شده، در حالیکه فریم ریت ثبت شده توسط تراشه اپل 280 فریم در ثانیه بوده است! تراشه اسنپ دراگون 8 پلاس نسل 1 نیز فریم ریت 280 فریم در ثانیه را ثبت کرده است.

مشخصات تراشه دایمنسیتی 9200 منتشر شد! قدرت نمایی مدیاتک برای رقابت با کوالکوم و اپل!

به این ترتیب دایمنسیتی 9200 با یک فاصله معنادار بالاتر از تراشه های پرچم دار اپل و کوالکوم در زمینه عملکرد گرافیکی قرار گرفته است! همچنین این تراشه نسبت به مدل نسل قبلی (دایمنسیتی 9000) از این لحاظ فوق العاده قدرتمندتر شده است! مطابق با گزارش های منتشر شده، این تراشه پرچم دار مدیاتک به راحتی می تواند با اسنپ دراگون 8 نسل 2 رقابت کند و حتی تراشه پرچم دار کوالکوم را شکست دهد!

مدیاتک اعلام کرده که تراشه موبایل دایمنسیتی 9200 در تاریخ 8 نوامبر 2022 (17 آبان 1401) به صورت رسمی عرضه می شود. بد نیست بدانید که اسنپ دراگون 8 نسل 2 نیز قرار است طی مراسم کوالکوم سامیت که در تاریخ 15 تا 17 نوامبر (24 تا 26 آبان) برگزار می شود به صورت رسمی عرضه شود. پس باید به زودی منتظر آغاز رقابت این دو غول صنعت چیپست سازی دنیا باشیم!

منبع: gizmochina