مدیاتک در سکوت خبری یک پردازنده جدید از سری Dimensity را در چین معرفی کرده است. جدیدترین چیپست مدیاتک، Dimensity 7200 Ultra نام دارد و در این مقاله قصد داریم تا با آن آشنا شویم. لازم به ذکر است که این تراشه نسخه ارتقا یافتۀ مدل Dimensity 7200 است که در اوایل سال جاری میلادی به بازار آمده بود. با توجه به اینکه این چیپ جدید بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته شده است، می توان از قدرت عملکرد بهتر آن در مقایسه با مدل قبلی اطمینان داشت. در ادامه با جزئیات این خبر همراه شما هستیم.

مشخصات مدیاتک Dimensity 7200 Ultra

مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا

همان طور که اشاره شد، تراشه مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا بر اساس معماری 4 نانومتری TSMC ساخته شده و به یک پردازنده 8 هسته ای مجهز است. کانفیگ هسته های این پردازنده به این صورت اعلام شده است:

•    دو هسته ARM Cortex A715 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز
•    شش هسته ARM Cortex A510 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز

این چیپست با پردازندۀ گرافیکی Mali-G610 نیز ادغام شده است و با حافظه های رم LPDDR4x و LPDDR5 سازگاری دارد.

نکته دیگر در مورد تراشه مدیاتک Dimensity 7200 Ultra، پشتیبانی از دوربین های موبایل 200 مگاپیکسل است. به این ترتیب شرکت هایی که می خواهند گوشی های تولیدی آنها برای علاقه مندان به عکاسی جذابیت داشته باشد، می توانند بر روی این چیپست حساب ویژه ای باز کنند! ضمن اینکه تراشه جدید مدیاتک امکان ثبت ویدئو با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم در ثانیه را نیز فراهم می آورد.

مشخصات مدیاتک Dimensity 7200 Ultra

چیپست موبایل مدیاتک دایمنسیتی 7200 اولترا از صفحه نمایش های فول اچ دی پلاس با نرخ تازه سازی تصویر 144 هرتز پشتیبانی می کند. همچنین این تراشه از نسل پنجم پردازنده منطقی MediaTek APU 650 بهره می برد. این واحد منطقی برای اجرای پردازش های هوش مصنوعی کاربرد دارد و باعث ارتقای عملکرد کلی چیپست می شود. لازم به ذکر است که تراشه Dimensity 7200 Ultra از فرآیند تصویربرداری HDR با عمق رنگ 14 بیت پشتیبانی می کند و ویدئوهایی با کیفیت و خوش رنگ و لعاب را به کاربر ارائه می دهد!

از دیگر ویژگی های چیپست جدید مدیاتک می توان به سازگاری آن با شبکه ارتباطی 5G اشاره کرد. گوشی های مجهز به این تراشه توانایی پشتیبانی از دو سیم کارت فایو جی (در حالت استند بای) را دارند و از فناوری VoNR پشتیبانی می کنند. جالب اینجا است که این تراشه به موتور گیمینگ HyperEngine 5.0 نیز مجهز است و از ویژگی هایی مانند رندرینگ متغیر و کنترل هوشمند بهره می برد. به این ترتیب می توان آن را برای تولید یک گوشی با تمرکز بر ویژگی ها گیمینگ نیز انتخاب مناسبی دانست.

مشخصات مدیاتک Dimensity 7200 Ultra

مدیاتک هنوز اعلام نکرده است که چیپست Dimensity 7200 Ultra در کدام گوشی ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این حال ردمی، برند زیر شاخۀ شیائومی، اخیراً پوستری از گوشی Redmi Note 13 Pro+ منتشر کرده که در آن نام تراشه دایمنسیتی 7200 اولترا دیده می شود. این گوشی به لطف مجهز بودن به این تراشه، از یک سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

منبع: gizmochina