بسته به اینکه از استفاده از نمایشگر تبلیغاتی چه هدفی دارید، ممکن است به میزان بازدهی آن از جنبه های مختلفی نگاه کنید. در واقع میزان بازدهی یک نمایشگر تبلیغاتی با کیفیت به طور کامل به هدف شما از استفاده از آن بستگی دارد. مسئله مهم این است که برای استفاده از نمایشگر تبلیغاتی خود به گونه ای ملموس هدف گذاری کنید که بتوان آن را ردیابی و اندازه گیری کرد. اما در کل در دنیایی که معیارها، آمار و KPI ها (شاخص کلیدی عملکرد) حرف نخست را می زنند، پیدا کردن روشی برای اندازه گیری ROI (میزان بازدهی سرمایه گذاری) نمایشگر تبلیغاتی ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد.

اگر شما از نمایشگر تبلیغاتی برای معرفی محصولات خود استفاده می کنید، روش سنجش بازدهی آن ساده خواهد بود. کافی است یک محصول جدید را به چرخه نمایش محصولات بر روی نمایشگر تبلیغاتی خود اضافه کرده و پس از گذشت چند روز میزان فروش آن کالا را محاسبه کنید. اگر اعداد نسبت به قبل بالا رفته بود، یعنی استفاده از نمایشگر تبلیغاتی برای شما کاری سودآور بوده است!

چگونه از میزان بازدهی سرمایه گذاری خود بر روی نمایشگر تبلیغاتی اطلاع پیدا کنیم؟

مثال بالا ساده ترین مثال در این زمینه است. اما معیارهای بیشتری برای بررسی وجود دارد تا بتوانید میزان سودمند بودن استفاده از نمایشگر تبلیغاتی خود را اندازه گیری کنید. در ادامه چند مورد از این معیارها را با هم مرور می کنیم:

صرفه جویی در زمان کارکنان

استفاده از نمایشگر تبلیغاتی فقط در زمینه افزایش فروش سودمند نیست. بیایید از جنبه دیگری به این موضوع نگاه کنیم! اگر محتوای به نمایش در آمده بر روی این نمایشگرها کامل باشد و محصولات شما را به خوبی معرفی کند، دیگر مشتریان برای آگاهی از ویژگی های محصولات شما از کارکنانتان سؤال نمی پرسند و به این ترتیب در وقت کارکنان صرفه جویی می شود. در این حالت کارکنان می توانند زمان بیشتری را به انجام دادن مسئولیت های خود اختصاص دهند. همچنین مشتریان با مطالعه اطلاعات در حال نمایش بر روی نمایشگر تبلیغاتی، خود به گوشه و کنار فروشگاه شما سرک می کشند و خریدی در کمال آرامش را تجربه می کنند.

مبحث آموزش

یکی از زمینه هایی که می توانید از نمایشگر تبلیغاتی استفاده کنید و کمتر به آن توجه شده است، آموزش کارکنان است. در حالی که اغلب پلتفرم های نمایشگرهای تبلیغاتی به شما این امکان را می دهند تا زمان نمایش محتوا را برنامه ریزی کنید، برخی مدل ها هم هستند که امکان کنترل از راه دور نمایش تصاویر را به شما می دهند. به این ترتیب شما می توانید در هر لحظه همان محتوایی را که به آن نیاز دارید، بر روی نمایشگر تبلیغاتی به مخاطبان ارائه دهید. این محتوا می تواند ویدئوهایی آموزشی و مخاطبان شما می توانند کارکنان شما باشند! بنابراین شما می توانید در تایم های خالی یا پس از ساعت کاری، با استفاده از یک نمایشگر تبلیغاتی کلاس های آموزشی برای پیشرفت کاری کارکنان خود تدارک ببینید.

مبحث آموزش

ارتباطات درون سازمانی سریع تر و آسان تر

این امکان برای شما وجود دارد تا از نمایشگر تبلیغاتی برای تسهیل روند ارتباط واحدهای مختلف فروشگاه یا سازمان خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید گاید لاین های کلی سازمان، آخرین اخبار فروشگاه، شماره های داخلی و بسیاری دیگر از اطلاعات درون سازمانی خود را بر روی نمایشگر تبلیغاتی به نمایش درآورده و به کارمندان خود در دستیابی سریع تر به پاسخ سؤالات خود کمک کنید. به این ترتیب تعداد تماس های داخلی یا ارسال ایمیل های درون سازمانی میان بخش های مختلف کاهش پیدا کرده و کارمندان شما می توانند زمان خود را به کارهای مفید تری اختصاص دهند!

سلامت و ایمنی

یک محیط کاری نا امن هزینه های زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. اگر نکات ایمنی و توصیه های بهداشتی مدام در مقابل چشمان کارکنان شما وجود داشته باشد، میزان رعایت این نکات از جانب آنها بالاتر می رود و یک محیط کاری ایمن خواهید داشت. برای این منظور می توانید از یک نمایشگر تبلیغاتی استفاده کنید!

KPI یا شاخص کلیدی عملکرد

هر بازاریاب یا پشتیبان مشتری بر مبنای میزان موفقیت در جلب مشتری قضاوت می شود. خواه از روش های خلاقانه برای جذب مشتری استفاده کرده باشد یا با آمار و ارقام توانسته باشد محصول مورد نظر را به او بفروشد. در هر صورت به عنوان یک مدیر باید بر روی «شاخص کلیدی عملکرد» یا KPI بازاریابان خود تمرکز داشته باشید. شما می توانید این اطلاعات را با اپلیکیشن های PowerBI یا Grow تجزیه و تحلیل کنید و چه بهتر که بتوانید این اطلاعات را به کارکنان خود نیز نمایش دهید! مسلماً اگر کارکنان شما نتایج اقدامات موفقیت آمیز خود در جلب مشتری را بر روی یک نمایشگر تبلیغاتی بزرگ مشاهده کنند، انگیزه بیشتری برای ادامه دادن به کار خود پیدا خواهند کرد!

منبع: signagelive