ماوس گیمینگ را می توان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین لوازم جانبی مورد نیاز بازی های ویدئویی محسوب کرد که می تواند عملکرد بازیکن را تا حد زیادی بالا ببرد! در واقع ماوس های گیمینگ به دلیل بهره مندی از ویژگی ها و قابلیت های رده بالایی که در اختیار دارند می توانند لحظات هیجان انگیز و تجربه لذت بخش انجام بازی های ویدئویی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! لاجیتک از نمونه برندهای معتبر دنیای ماوس ها بوده که با توجه به تولید محصولات برتر گیمینگ موفق به جذب طرفداران زیادی در سراسر جهان شده است! برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال ماوس گیمینگ باکیفیت و رده بالا هستند، G502 X لاجیتک را پیشنهاد می کنیم! این مدل ماوس قادر به رفع تمامی نیاز گیمرهای حرفه ای بوده و می تواند عملکرد آن ها را تا حد زیادی بالا ببرد! لاجیتک در ساخت این مدل ماوس از قابلیت هایی همچون وزن ناچیز، کفی های تفلونی، حافظه آنبرد جهت ذخیره تنظیمات، سنسور پیشرفته، سوئیچ مکانیکال نوری، اسکرول 2 حالته و ... استفاده کرده است. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر ماوس گیمینگ G502 X لاجیتک خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی ماوس گیمینگ لاجیتک G502 X

ماوس گیمینگ جذاب و مستحکم!

ماوس های تولیدی شرکت لاجیتک علاوه بر میزان مقاومت بالا و استحکام از جذابیت بالایی نیز برخوردار هستند. این ویژگی باعث شده تا کاربران جهت بالا بردن میزان زیبایی سیستم گیمینگ، جهت بالا بردن میزان عملکردشان نیز از ماوس های گیمینگ لاجیتک استفاده کنند. G502 X نیز از قائله مستثنی نبوده و در ساخت آن نیز از بهترین مواد اولیه جهت بالا بردن میزان استحکام و قابلیت های رده بالا استفاده شده است! لاجیتک این مدل ماوس را در 2 رنگ سفید و مشکی طراحی کرده تا کاربر نسبت به سلیقه شخصی خود اقدام به تهیه یکی از رنگ ها کند! از دیگر ویژگی های ساختاری این مدل ماوس نیز می توان به بدنه ای ساخته شده از مرغوب ترین مواد اولیه اشاره کرد که باعث شده تا ماوس در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی داشته باشد! طراحان این مدل ماوس گیمینگ لاجیتک از 13 کلید مختلف در ساخت ماوس گیمینگ G502 X استفاده کرده اند و با توجه به قابلیت برنامه ریزی این امکان را به شما می دهد تا در هنگام انجام بازی های ویدئویی با چالش خاصی روبرو نشوید! لازم به ذکر است که این ماوس از وزن سبک 89 گرمی و از ابعادی برابر با 131.4x41.1x79.2 میلی متر برخوردار است. با اضافه شده استراحتگاه انگشت شصت نیز می توان گفت کاربر برای استفاده طولانی مدت با هیچ چالشی روبرو نشده و می تواند بدون احساس خستگی به ادامه بازی بپردازد!

بررسی ماوس گیمینگ لاجیتک G502 X

مجهز به سوئیچ های LightForce و کفی های تفلونی

از ویژگی های مهم ماوس گیمینگG502 X  لاجیتک نیز می توان به سوئیچ های آن اشاره کرد. سوئیچ های استفاده شده در این مدل ماوس از نوع اپتیکال-مکانیکال هیبریدی بوده که به صورت اختصاصی توسط شرکت لاجیتک طراحی و با عنوان LightForce عرضه شده است. این نوع سوئیچ باعث می شود تا کلیدهای تعبیه شده در ماوس گیمینگ G502 X  از سرعت، نرمی و دقت بالاتری بهره مند شده و لذت استفاده را برای کاربر به وجود آورد. از دیگر ویژگی های این نوع سوئیچ می توان به برخورداری از قابلیت هایی همچون کارکردی سنگین نسبت به سوئیچ های دیگر اشاره کرد. در ضمن با توجه به طول عمر و حساسیت بالا به همراه قابلیت مقاومت در برابر عوامل محیطی می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهای حرفه ای باشد! این سوئیچ با توجه به عمر بالایی که در اختیار دارد می تواند برای استفاده تا سالیان سال مناسب باشد! در ضمن شرکت لاجیتک از 13 کلید مختلف در ساخت این مدل ماوس استفاده کرده است. کلیدهای استفاده شده با توجه به قابلیت برنامه ریزی این امکان را به کاربر می دهد تا نوع عملکرد آن ها را بر اساس نوع بازی تغییر داده و از عملکردی به مراتب بهتر بهره مند شوند. قابلیت تنظیم نوع کارکرد کلیدها نیز کار دشواری نبوده و فقط کافیست با نصب و اجرای نرم افزار اختصاصی شرکت لاجیتک (G HUB) اقدام به تنظیم کلیدهای مد نظر خود کنید.

شرکت لاجیتک از قابلیت ذخیره تنظیمات نیز در ساخت این مدل ماوس استفاده کرده تا قادر باشید پس از انجام تغییرات نوع عملکرد کلید های ماوس، از طریق نرم افزار پروفایل های خود را در حافظه داخلی ماوس ذخیره سازی کنید. لازم به ذکر است که کاربر قادر خواهد بود تنظیمات خود را در پروفایل های جداگانه (5 پروفایل) ذخیره کرده و در صورت نیاز یکی از آن ها را انتخاب کند. این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا مجبور به تنظیم دوباره عملکرد کلیدهای ماوس نشود. طراحان خوش ذوق شرکت لاجیتک جهت روان تر کردن حرکات ماوس و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی های PTFE استفاده کرده است. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن، افزایش سرعت پیمایش ماوس تعبیه شده اشاره کرد که قابلیت استفاده بر روی هر سطحی را برای شما فراهم می سازد.

بررسی ماوس گیمینگ لاجیتک G502 X

مجهز به حسگر Hero 25K و اسکرول 2 حالته!

حسگر مدرن و حساس از مهم ترین و مثبت ترین قابلیت هایی است که شرکت لاجیتک در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ G502 X  از آن بهره برده است. این نوع حسگر با توجه به حساسیت و دقت بی نظیری (در سطح زیر میکرون) که در اختیار دارد می تواند سرعت عمل کاربر را هنگام انجام بازی های ویدئویی تا حد زیادی بالا ببرد. از دیگر ویژگی های حسگر Hero 25K می توان به بالا بردن میزان دقت ماوس تا 25600DPI و مصرف پایین انرژی اشاره کرد. از دیگر امکانات و ویژگی های مهم استفاده شده در ماوس گیمینگG502 X  لاجیتک نیز می توان به برخورداری از اسکرول دو حالته اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا اسکرول (غلطک) موجود در ماوس از قابلیت چرخش در 2 حالت مختلف بهره مند شود. حالت های مختلفی که اسکرول قادر به اجرا کردن آن بوده نیز شامل چرخش آزادانه و مرحله به مرحله (تکه به تکه) می شود. این ویژگی باعث می شود تا امورات خود را با دقت و راندمان بیشتری پیش ببرید! در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که این مدل از ماوس شرکت لاجیتک دارای کلید اسنایپر نیز بوده که در قسمت چپ ماوس تعبیه شده است. این کلید وظیفه کاهش موقتی سطح DPI ماوس را بر عهده داشته تا بازیکن هنگام نشانه گیری از لرزش پایین نشانه گیر بهره مند شود!

منبع: logitechg