شرکت لاجیتک با تولید انواع محصولات گیمینگ توانسته به یکی از برندهای مشهور بین گیمرهای سراسر جهان تبدیل شود. دلیل مشهور بودن این برند بین کاربران جهانی را می توان به دلیل استاندارد بودن محصولات و استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها دانست. ماوس های گیمینگ لاجیتک G502 X از سری محصولات استاندارد شرکت لاجیتک محسوب می شود. شرکت لاجیتک سری G502 X را در 3 نسخه مختلف (G502 X, G502 X LightSpeed, G502 X Plus) و 2 رنگ مشکی و سفید طراحی کرده است. گروه تولید محتوای شرکت ایده برتر پارسیان در این مقاله قصد بررسی یکی از نمونه محصولات سری G502 X لاجیتک را دارد که با عنوان G502 X Plus روانه بازار شده است. این مدل از ماوس با توجه به قابلیت ها و امکانات متعددی که در اختیار دارد لقب پیشرفته ترین نسخه از سری ماوس های گیمینگ لاجیتک را کسب کرده است! پیشرفته بوده این مدل ماوس باعث می شود تا کاربران هنگام استفاده از آن برتری زیادی نسبت به حریفان خود هنگام انجام بازی های ویدئویی داشته باشد! از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی های موجود در G502 X Plus می توان به سنسور حساس، پایه های PTFE، 13 کلید مختلف، شبکه بی سیم LightSpeed، باتری قدرتمند، سوئیچ های باکیفیت، نورپردازی حرفه ای و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از ماوس گیمینگ Logitech خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

ماوس گیمینگ G502 X Plus، از جدیدترین محصولات لاجیتک!

طراحی گیمر پسند مانیتور گیمینگ logitech g502 x plus!

طراحی جذاب از ویژگی های مثبت و مهمی محسوب می شود که شرکت لاجیتک در ساخت ماوس گیمینگ G502 X Plus مورد استفاده قرار داده است. طراحی جذاب این مدل ماوس قابلیت جذب کاربران بیشتری داشته و می تواند یکی از نقاط قوت این مدل ماوس محسوب شود! شرکت لاجیتک این مدل ماوس را به صورت ارگونومیک طراحی کرده تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی سریع ترین و بهترین واکنش ها را داشته باشد. این مدل ماوس در 2 رنگ سفید و مشکی طراحی شده تا کاربران نسبت سلیقه و دیزاین سیستم گیمینگ خود اقدام به تهیه یکی از رنگ ها کنند! از ویژگی های جذاب طراحی شده ماوس گیمینگ G502 X Plus می توان به سیستم نورپردازی حرفه ای RGB اشاره کرد که توانسته چهره جذاب تری را به ماوس اضافه کند. از ویژگی های نورپردازی اضافه شده به این نسخه از ماوس می توان به برخورداری از 8 منطقه نورپردازی و قابلیت LightSync به همراه پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ اشاره کرد. در ضمن این مدل ماوس از 13 کلید مختلف و باکیفیت نیز بهره مند بوده و با توجه به قابلیت شخصی سازی می تواند عملکردی طبق سلیقه کاربر داشته باشد! پایه های PTFE نیز از دیگر ویژگی های مهم طراحی شده این مدل ماوس محسوب می شود که به کاربر این امکان را می دهد تا قادر به استفاده ماوس بر روی سطوح مختلف باشد!

طراحی گیمر پسند مانیتور گیمینگ logitech g502 x plus!

دارای کفی های PTFE و حسگر Hero 25K

طراحان خوش ذوق شرکت لاجیتک جهت روان تر کردن حرکات ماوس و فراهم سازی سریع ترین عملکرد گیمر در هنگام انجام بازی های ویدئویی از کفی های PTFE استفاده کرده است. از ویژگی های کفی تعبیه شده می توان به قابلیت رسیدن به کم ترین اصطکاک ممکن و افزایش سرعت پیمایش ماوس تعبیه شده اشاره کرد که قابلیت استفاده بر روی هر سطحی را برای شما فراهم می سازد. حسگر مدرن و حساس از مهم ترین و مثبت ترین قابلیت هایی است که شرکت لاجیتک در طراحی و ساخت ماوس گیمینگ G502 X Plus از آن بهره برده است. این نوع حسگر با توجه به حساسیت و دقت بی نظیری (در سطح زیر میکرون) که در اختیار دارد می تواند سرعت عمل کاربر را هنگام انجام بازی های ویدئویی تا حد زیادی بالا ببرد. از دیگر ویژگی های حسگر Hero 25K می توان به بالا بردن میزان دقت ماوس تا 25600DPI و مصرف پایین انرژی اشاره کرد. این ویژگی باعث بالا رفتن میزان شارژدهی باتری موجود در ماوس خواهد شد!

شرکت لاجیتک به منظور بهره مندی کاربر از آزادی عمل، جلوگیری از خرابی زود هنگام و راحتی زیاد در ساخت ماوس گیمینگ G502 X Plus از فناوری وایرلس LightSpeed بهره برده است. با این ویژگی می توان گفت که کاربران با از استفاده از این مدل ماوس می توانند غرق در دنیای بازی های ویدئویی شوند. لازم به ذکر است که فناوری وایرلس استفاده شده در این مدل ماوس می تواند جوابگوی محدوده بیشتری نیز بوده و قدرتی تا 68 درصد بیشتر نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد! از مزیت های برخورداری از سیستم بی سیم جهت برقراری ارتباط نیز می توان به قابلیت مصرف انرژی کم تر اشاره کرد. باتری قدرتمند یکی دیگر از ویژگی ها و قابلیت های موجود در این ماوس بی سیم بوده و می تواند شارژدهی مناسبی را برای کاربر داشته باشد. باتری تعبیه شده در ماوس گیمینگ G502 X Plus در هنگام روشن بودن نورپردازی قادر به شارژدهی تا 37 ساعت بوده و در هنگام خاموش بودن نورپردازی نیز می تواند تا 130 ساعت شارژدهی داشته باشد! با این میزان انرژی می توان گفت که باتری تعبیه شده در این مدل ماوس می تواند برای کاربرانی که حدود 4 ساعت از ماوس استفاده می کند شارژدهی بیش از 1 ماه را داشته باشد!

ماوس گیمینگ G502 X Plus، از جدیدترین محصولات لاجیتک!

مجهز به سوئیچ های LightForce و نورپردازی حرفه ای!

از دیگر ویژگی های مهم ماوس گیمینگ G502 X Plus لاجیتک نیز می توان به سوئیچ های آن اشاره کرد. سوئیچ های استفاده شده در این مدل ماوس از نوع اپتیکال-مکانیکال هیبریدی بوده که به صورت اختصاصی توسط شرکت لاجیتک طراحی و با عنوان LightForce عرضه شده است. این نوع سوئیچ باعث می شود تا کلیدهای تعبیه شده در ماوس گیمینگ G502 X Plus از سرعت، نرمی و دقت بالاتری بهره مند شده و لذت استفاده را برای کاربر به وجود آورد. بالا بودن میزان عمر کارکرد دیگر ویژگی سوئیچ استفاده شده در این مدل ماوس است. در ضمن شرکت لاجیتک از 13 کلید مختلف در ساخت این مدل ماوس استفاده کرده است. کلیدهای استفاده شده با توجه به قابلیت برنامه ریزی این امکان را به کاربر می دهد تا نوع عملکرد آن ها را بر اساس نوع بازی تغییر داده و از عملکردی به مراتب بهتر بهره مند شوند. قابلیت تنظیم نوع کارکرد کلیدها نیز کار دشواری نبوده و فقط کافیست با نصب و اجرای نرم افزار اختصاصی شرکت لاجیتک (G HUB) اقدام به تنظیم کلیدهای مد نظر خود کنید. شرکت لاجیتک از قابلیت ذخیره تنظیمات نیز در ساخت این مدل ماوس استفاده کرده تا قادر باشید پس از انجام تغییرات نوع عملکرد کلید های ماوس، از طریق نرم افزار پروفایل های خود را در حافظه داخلی ماوس ذخیره سازی کنید.

لازم به ذکر است که کاربر قادر خواهد بود تنظیمات خود را در پروفایل های جداگانه (5 پروفایل) ذخیره کرده و در صورت نیاز یکی از آن ها را انتخاب کند. این قابلیت به کاربر این امکان را خواهد داد تا مجبور به تنظیم دوباره عملکرد کلیدهای ماوس نشود. شرکت لاجیتک جهت ایجاد جلوه خاص در ساخت ماوس گیمینگ G502 X Plus از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده است. این ویژگی همچنین باعث زیبایی دوچندان سیستم گیمینگ کاربر شده و می تواند هیجان انجام بازی را برای گیمرها بیشتر کند. نورپردازی موجود در این مدل ماوس از نوع RGB بوده و در 8 منطقه مختلف قابل مشاهده خواهد بود. قابلیت LightSync و پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ نیز می تواند هر کاربری را راضی نگه دارد. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت لاجیتک به منظور شارژ باتری تعبیه شده از پورت USB-C استفاده کرده است.

منبع: tomshardware