برند Purism قصد دارد تا ماجراجویی خود در بازار تبلت را آغاز کند و در همین راستا از تبلت Librem 11 رونمایی کرده است. این مدل جدید بر اساس سیستم عامل لینوکس طراحی شده و به یک صفحه نمایش 11.5 اینچ مجهز است. شرکت Purism در این تبلت بر روی حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز ویژه ای داشته است و در همین راستا از تکنولوژی امنیتی PureBoot در آن بهره برده است. در ادامه با این دستگاه جدید بیشتر آشنا می شویم.

مشخصات تبلت Purism مدل Librem 11

تبلت Purism Librem 11 از سیستم عامل PureOS، مبتنی بر توزیع دبیان از سیستم عامل لینوکس، قدرت می گیرد. این مدل برای کسانی که می خواهند به تازگی کار با تبلت را آغاز کنند گزینه بسیار مناسبی است و تمام امکانات پایه ای را در اختیار آنها قرار می دهد. در تبلت جدید Purism شاهد یک تعادل منطقی بین قدرت عملکرد و بازدهی باتری هستیم و شما می توانید بر روی این دستگاه برای مصارف روزمره حساب ویژه ای باز کنید.

صفحه نمایش تبلت Librem 11 از نوع امولد است و از مشخصاتی شامل رزولوشن 2560x1600 پیکسل و نرخ تازه سازی تصویر 60 هرتز بهره می برد. این تبلت از پردازندۀ چهار هسته ای اینتل N5100 و گرافیک مجتمع اینتل UHD Graphics بهره می برد و به 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4 مجهز است. توجه داشته باشید که رم این تبلت به برد آن لحیم شده و امکان جداسازی و جایگزین کردن آن وجود ندارد. حافظه ذخیره سازی این تبلت نیز 1 ترابایت ظرفیت دارد و از نوع NVMe است.

مشخصات تبلت Purism مدل Librem 11

تبلت لینوکسی Purism Librem 11 تنها 560 گرم وزن دارد و با برچسب قیمت 1000 دلاری راهی بازار شده است. این تبلت دارای دو ورودی USB 3.1 Type-C و یک جک صدا/ میکروفون 3.5 میلی متری است. ورودی تایپ سی این تبلت هم برای انتقال دیتا و هم برای شارژ کردن گجت کاربرد دارد. یک درگاه کارت حافظه microSD نیز برای این تبلت در نظر گرفته شده که می توانید از آن برای ارتقای ظرفیت حافظه داخلی بهره ببرید.

از دیگر امکانات تبلت Purism Librem 11 می توان به حسگر اثر انگشت اشاره کرد. این گجت برای اتصال وایرلس به شبکه به چیپ وای فای 6 اینتل AX201 و برای اتصال بلوتوثی به لوازم جانبی به چیپ بلوتوث 5 اینتل 9460 مجهز شده است. همچنین این تبلت دارای ساختار دوربین دوگانه است و دوربین پشت آن از رزولوشن 5 مگاپیکسل و قابلیت فوکوس خودکار بهره می برد. لازم به ذکر است شرکت Purism در بسته بندی این تبلت یک کیبورد و یک قلم لمسی نیز قرار داده است و این محصول را همراه با لوازم جانبی کامل راهی بازار کرده است.

مشخصات تبلت Purism مدل Librem 11

کیبورد موجود در بسته بندی تبلت Purism Librem 11 از طریق رابط USB به تبلت متصل می شود و از قابلیت اتصال وایرلس پشتیبانی نمی کند. دکمه های این کیبورد دارای روکش سراسری و یکپارچه هستند و گرد و غبار و آلودگی های محیطی در زیر آن جمع نمی شوند. این دکمه ها طراحی محکمی دارند و در هنگام تایپ اصطلاحاً لق نمی خورند! قلم لمسی ارائه شده همراه با تبلت Librem 11 نیز از طریق رابط USB-C شارژ می شود و از 4096 سطح فشار به همراه قابلیت tilt پشتیبانی می کند. این قلم به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می شود و در لبۀ بالایی گجت قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که تبلت Purism Librem 11 با قیمت 999 دلار برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است.

منبع: gizmochina