تکنولوژی های مربوط به صفحه نمایش به رشد و توسعه خود ادامه می دهند و باعث پایین تر آمدن هزینه تولید پنل ها شده اند. این تکنولوژی ها مسیر را برای تولید صفحه نمایش های بزرگتر هموار کرده اند و به همین دلیل شاهد عرضه چند تلویزیون غول پیکر با رزولوشن های فوق العاده بالا بوده ایم. در این زمینه تا به اینجا سامسونگ عملکرد موفقی داشته است و چند مدل پرطرفدار را به بازار عرضه کرده است. با این حال تمام شرکت های فعال در این بازار نتوانسته اند به موفقیت های سامسونگ دست پیدا کنند! به عنوان مثال در گزارش جدیدی که منتشر شده، به این نکته اشاره شده است که ال جی تصمیم گرفته تا تولید تلویزیون 97 اینچی 8K خود را متوقف کند و این دستگاه را از چرخه تولید خود خارج نماید.

تلویزیون 97 اینچی Ultra-Large 8K OLED ال جی

بله، LG تصمیم دارد تا تولید و توسعه تلویزیون 8K OLED خود با سایز 97 اینچ را متوقف کند. بزرگترین دستگاه OLED تولید شده در تاریخ LG (با سایز 97 اینچ) از سال گذشته با رزولوشن 4K عرضه شده است؛ اما این شرکت کره ای اعلام کرده است که برنامه ای برای عرضه نسخه 8K این دستگاه ندارد. در مقایسه با سامسونگ که به تازگی تلویزیون 98 اینچی Neo QLED 8K را به عنوان مدل پرچم دار سال خود معرفی کرده است، این ناکامی بزرگ برای ال جی به شمار می آید و قطعاً باعث عقب افتادن این شرکت از رقبایش در بازار تلویزیون های غول پیکر خواهد شد.

تلویزیون 97 اینچی Ultra-Large 8K OLED ال جی

بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده در این زمینه، مدیران شرکت LG Electronics به صورت جمعی به این نتیجه رسیده اند که تولید انبوه یک تلویزیون 97 اینچ با رزولوشن 8K و پنل OLED در شرایط اقتصادی فعلی اقدام مقرون به صرفه ای نیست. در همین راستا این شرکت به صورت رسمی در نمایشگاه CES 2023 اعلام کرد که در حال حاضر برنامه های خود برای تولید چنین دستگاهی را متوقف کرده است. بیانیه رسمی ال جی در این زمینه از این قرار است:

«در حال حاضر برنامه ای برای تولید تلویزیون 97 اینچ 8K OLED TV وجود ندارد. ما در صدد این هستیم که فیدبک کاربران خود را از کار با تلویزیون 97 اینچی فعلی 4K OLED TV دریافت کنیم و همین نسخه را ارتقا دهیم. هدف ما به جای رقابت بی معنا بر سر رزولوشن، تمرکز بر روی ارتقای امکانات کاربردی تری مانند تکنولوژی وایرلس تلویزیون است».

تلویزیون 97 اینچی Ultra-Large 8K OLED ال جی

از بیانیه بالا می توان این طور دریافت که ال جی قصد دارد سیاست «منتظر بمان و نگاه کن» را در بازار تلویزیون های غول پیکر با رزولوشن بالا در پیش بگیرد! چنانچه کاربران نسخه 4K تلویزیون 97 اینچ فعلی ال جی از این تلویزیون رضایت داشته باشند، شاید این شرکت در آینده به فکر تولید نسخه 8K آن هم بیفتد. اما اگر چنین نشود ال جی به کل از ساخت چنین دستگاهی منصرف می شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آینده این بازر به چه صورت رقم خواهد خورد.

منبع: gizmochina