وزن سبک (در حدود 1.4 کیلوگرم)، طول عمر باتری عالی و یک صفحه نمایش مات 17 اینچی باعث شده اند تا یکی از جدیدترین لپ تاپ های LG خیلی زود به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کند! این لپتاپ، LG Gram 17 (2023) نام دارد و علاوه بر موارد بالا، به دو پورت تاندربولت 4 و یک کیبورد با کیفیت نیز مجهز است. اگر قصد خرید یک لپ تاپ اداریِ جدید و مدرن را دارید، برای آشنایی بیشتر با مشخصات LG Gram 17 (2023) ادامه متن را از دست ندهید!

بررسی لپ تاپ سبک ال جی Gram 17

شرکت نام آشنای ال جی با معرفی لپ تاپ Gram 17، یک مدل باریک و کاملاً قابل حمل را به خانواده لپ تاپ های اداری خود اضافه کرده است. این دستگاه با وجود مجهز بودن به یک صفحه نمایش بزرگ 17 اینچی، تنها 1.35 کیلوگرم وزن دارد و می توان آن را در دسته «لپ تاپ های فوق سبک» جای داد! ال جی برای پایین آوردن وزن لپ تاپ Gram 17 تمهیدات متعددی را به کار برده است. به عنوان مثال بدنه این دستگاه از آلیاژ سبک منیزیم ساخته شده و بخش داخلی آن را فقط قطعات ضروری و مورد نیاز تشکیل داده است.

لپ تاپ LG Gram 17 (2023) از پردازنده اینتل Core i7-1360P قدرت می گیرد که برای جستجو در اینترنت و اجرای برنامه های اداری کاملاً مناسب است. حتی می توانید بر روی این پردازنده برای اجرای بازی های کامپیوتریِ نه چندان سنگین هم حساب باز کنید! البته فراموش نکنید که این لپ تاپ برای انجام کارهای سنگین و گیمینگ طراحی نشده و مخاطب هدف آن را کاربران اداری تشکیل می دهند.

بررسی لپ تاپ سبک ال جی Gram 17

در کنار پردازنده i7-1360P، از 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 (فرکانس 5200 مگاهرتز، دو کاناله، آنبورد) نیز در لپ تاپ LG Gram 17 استفاده شده است. توجه داشته باشید که امکان ارتقای حافظه رم برای این مدل در نظر گرفته نشده است. همچنین حافظه ذخیره سازی این دستگاه از نوع پر سرعت PCIe 4.0 SSD است و 1 ترابایت ظرفیت دارد. در این لپتاپ یک اسلات اضافه برای نصب یک حافظه PCIe 4.0 SSD دیگر نیز تعبیه شده است.

باتری لپ تاپ ال جی Gram 17 از ظرفیتی معادل با 80 وات ساعت برخوردار است و شارژ کامل آن به طور تضمینی بین 11 تا 14 ساعت دوام می آورد. این میزان طول عمر باتری یکی از نقاط قوت این دستگاه است که امکان کار کردن بدون وقفه با آن را فراهم می آورد.
از دیگر نقاط قوت لپ تاپ LG Gram 17 باید به دو پورت USB-C (سازگار با استانداردهای تاندربولت 4 و USB4) اشاره کنیم. این پورت ها امکان شارژ لپ تاپ با فناوری فست شارژ پاور دلیوری (PD) را فراهم می آورند و توانایی ارائه خروجی با سیگنال دیسپلی پورت را دارند. این لپتاپ دارای یک پورت HDMI نیز هست و در مجموع از اتصالِ همزمان به 3 دستگاه مختلف (برای انتقال سیگنال های ویدئویی) پشتیبانی می کند.

بررسی لپ تاپ سبک ال جی Gram 17

صفحه نمایش لپ تاپ ال جی Gram 17 از یک پنل 17 اینچ مات با نسبت تصویر 16:10 برخوردار است. این صفحه نمایش توانایی نمایش تصویر با رزولوشن 2560x1600 پیکسل را دارد و نسبت کنتراست و روشنایی قابل توجهی نیز دارد. زاویه دید وسیع، زمان پاسخ دهی کوتاه و پوشش دهی محدوده رنگ غنی DCI-P3 سایر مشخصات صفحه نمایش لپتاپ LG Gram 17 را تشکیل می دهند.
در مجموع ال جی Gram 17 با توجه به وزن سبک، صفحه نمایش بزرگ 17 اینچ و پورت های پر سرعت می تواند به یک مدل پرطرفدار در میان کاربران اداری و آموزشی تبدیل شود.

منبع: notebookcheck