ویدئو پروژکتور ال جی CineBeam PH30N به اندازه یک کف دست است و به آسانی در جیب لباس شما جا می شود! بله، یک پروژکتور جیبی که شما می توانید آن را مانند یک گوشی در تمام طول روز با خود به همراه داشته باشید! این ویژگی سناریوهای مختلفی را پیش پای شما می گذارد. مثلاً می توانید این پروژکتور را هر روز صبح با خود به شرکت محل کارتان ببرید و در صورت نیاز از آن برای ارائه مطالب در جلسات استفاده کنید. سپس می توانید از شرکت به خانه یکی از دوستانتان بروید و در آنجا با ویدئو پروژکتور ال جی CineBeam PH30N یک فیلم سینمایی را در سایز بزرگ 100 اینچ تماشا کنید. همچنین می توانید زمانی که در خانه خود هستید، گوشی تان را به صورت وایرلس به آن متصل کنید و عکس ها و ویدئوهای دلخواهتان را در سایز بزرگ به اعضای خانواده تان نشان دهید.

پروژکتور LG CineBeam PH30N یک پروژکتور جیبی واقعی است!

شرایطی را که در بالا توصیف کردیم رؤیا یا خیال نیست و شما می توانید با خرید پروژکتور ال جی CineBeam PH30N تمامی آنها را تجربه کنید! اما پیش از این کار، بیایید با مشخصات فنی این پروژکتور بیشتر آشنا شویم.

ویدئو پروژکتور LG CineBeam PH30N یک مدل HD است و از رزولوشن طبیعی 1280x720 پیکسل بهره می برد. پس این دستگاه می تواند کیفیت تصویر مطلوبی را ارائه دهد. البته وضوح تصویر این پروژکتور به اندازه مدل های 1080p یا 4K نیست، اما با در نظر گرفتن اندازه فوق العاده کوچک و البته قیمت این پروژکتور، کیفیت تصویر 720p را برای آن می توان قابل قبول دانست. به عنوان مقایسه باید بگوییم که مثلاً پروژکتور بنکیو GV1 هم گران تر است و هم ابعاد بزرگتری دارد، اما کیفیت تصویر پایین ترِ 480p را ارائه می دهد!

اما از لحاظ میزان روشنایی، ویدئو پروژکتور ال جی مدل CineBeam PH30N چندان جالب نیست. این پروژکتور از شدت روشنایی فقط 250 لومن بهره می برد و این میزان روشنایی حتی در حالت battery-saving به نصف هم تقلیل پیدا می کند. پس اگر می خواهید تا تصاویر این پروژکتور از وضوح قابل قبولی برخوردار باشند، باید محیط را تا جایی که ممکن است تاریک کنید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که منبع نور ویدئو پروژکتور ال جی CineBeam PH30N از نوع LED است و طول عمر آن توسط LG حداکثر 30000 ساعت اعلام شده است. پس درست است که روشنایی این پروژکتور پایین است، اما در عوض این دستگاه طول عمر فوق العاده بالایی دارد و حتی ممکن است تا 10 یا 15 سال به سرویس آن نیازی پیدا نکنید. به عبارت دیگر هزینه های استفاده و نگهداری از ویدئو پروژکتور ال جی CineBeam PH30N فوق العاده پایین و عملاً نزدیک به صفر است.

پروژکتور LG CineBeam PH30N یک پروژکتور جیبی واقعی است!

به سراغ امکانات ارتباطی و پورت های ویدئو پروژکتور LG CineBeam PH30N برویم. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، این پروژکتور دارای پورت های HDMI، USB و خروجی هدفون است.

اول به این نکته اشاره کنیم که این پروژکتور به سیستم عامل اندروید مجهز نیست و در دسته مدل های هوشمند جای ندارد. این مورد برای ال جی که به عنوان یکی از غول های تولید تلویزیون هوشمند در دنیا شناخته می شود کمی عجیب است! به خصوص اینکه این پروژکتور یک مدل قابل حمل است و معمولاً این نوع پروژکتورها باید توانایی پشتیبانی از اپلیکیشن های استریمینگ را داشته باشند. به هر حال، اگر می خواهید به سرویس های استریم فیلم و سریال دسترسی باشید، باید دانگل های این سرویس ها (مانند Roku Streaming Stick Plus) را به صورت جداگانه خریداری کرده و آنها را به پورت USB ویدئو پروژکتور ال جی CineBeam PH30N متصل کنید.

ویدئو پروژکتور جیبی ال جی CineBeam PH30N وای فای هم ندارد، اما از فناوری Miracast پشتیبانی می کند. این فناوری به شما اجازه می دهد تا نمایشگر لپ تاپ، گوشی یا تبلت خود را به اصطلاح “Mirror” کنید و از طریق پروژکتور به نمایش بگذارید. فقط دقت داشته باشید که دستگاه منبع پخش مورد نظر شما نیز باید با فناوری میراکست سازگار باشد. این پروژکتور از اتصال بلوتوثی به هدفون و اسپیکر هم پشتیبانی می کند.

پروژکتور LG CineBeam PH30N یک پروژکتور جیبی واقعی است!

در مجموع نقاط قوت و ضعف ویدئو پروژکتور ال جی CineBeam PH30N را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

نقاط قوت

  • ابعاد فوق العاده کوچک به اندازه یک کف دست و امکان حمل به صورت جیبی
  • کیفیت تصویر HD 720p با قابلیت پشتیبانی از سیگنال ورودی 1080p
  • منبع نور LED با طول عمر عالی 30000 ساعته
  • پشتیبانی از اتصال وایرلس با فناوری Miracast
  • باتری داخلی قابل شارژ
  • امکان اتصال بلوتوثی به هدفون و اسپیکرهای وایرلس

نقاط ضعف

  • شدت روشنایی پایین (250 لومن)
  • مجهز نبودن به اندروید داخلی و امکانات هوشمند
  • عدم توانایی در نمایش محتوای 3D

منبع: cnet