در این مقاله با بررسی یکی از مانیتورهای همه کاره بازار در کنار شما هستیم که قادر است تصاویر مد نظر کاربر را به صورت واضح و شفاف در زاویه های گوناگون نمایش دهد! مانیتور مد نظر ما جهت بررسی توسط شرکت LG و با عنوان 27MP400-B معرفی شده است. ویژگی ها و قابلیت های متعددی در ساخت این مدل مانیتور استفاده شده تا برای انجام فعالیت های گوناگون و حتی انجام بازی های ویدئویی گزینه مناسبی باشد! طراحان و مهندسان خلاق ال جی در ساخت این مدل مانیتور از صفحه نمایش 27 اینچی استفاده کرده اند که با توجه به برخورداری از نرخ تازه سازی 75 هرتزی می تواند محتوای مد نظر کاربر را با کیفیت بالا و به صورت روان نمایش دهد! با وجود تکنولوژی هایی همچون FreeSync و حالت های متعدد تصویر می توان گفت که با یکی از پیشرفته ترین و رده بالاترین مانیتورهای بازار روبرو هستیم. از ویژگی های مهم و مثبتی که ال جی در طراحی مانیتور گیمینگ 27MP400-B مورد استفاده قرار داده نیز می توان به نسبت تصویر 16:9، پورت های متعدد، پنل IPS، روشنایی و کنتراست استاندارد، نرخ پاسخگویی مناسب و ... اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از مانیتور شرکت LG خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

مشخصات مانیتور گیمینگ ال جی LG 27MP400-B

طراحی هوشمندانه و پنل باکیفیت!

شرکت LG در ساخت مانیتور گیمینگ 27MP400-B از ابعادی برابر با 612x454.9x190 میلی متری (با پایه) استفاده کرده تا فضای زیادی از میز کار اشغال نشود. مهندسان و طراحان با هدف جلوگیری از حواس پرتی، افزایش تمرکز کاربر و ایجاد ظاهری چشمگیر در ساخت این مدل مانیتور از حاشیه های ناچیز استفاده کرده اند. شکل ظاهری جذاب نیز از دیگر ویژگی های این مدل مانیتور گیمینگ ال جی محسوب می شود. جهت تنظیم میزان ارتفاع مانیتور از یک پایه مربعی شکل استفاده کرده تا کاربر از دید مناسب و استاندارد برخوردار شود. در ضمن این مدل مانیتور از قابلیت تنظیم میزان شیب برخوردار بوده که موجب می شود تا کاربر به ایده آل ترین شرایط جهت مشاهده مانیتور دست یابد! در ساخت بدنه و پایه های این مدل مانیتور از مواد اولیه مرغوب استفاده شده است. رنگ مات و کیفیت بالای بدنه استفاده شده در این مانیتور می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! LG جهت برقراری ارتباط با دستگاه های دیگر نیز از پورت های متعدد که در قسمت پشتی مانیتور تعبیه شده اند استفاده شده است. با توجه به وزن سبک 3.4 کیلوگرمی (با پایه) نیز می توانید از حمل و نقل آسان نیز بهره مند شوید.

شرکت LG جهت برقراری ارتباطی پایدار و آسان با سایر دستگاه های دیجیتال، مانیتور گیمینگ 27MP400-B خود را مجهز به پورت های متنوع و کاربردی کرده است. پورت های تعبیه شده در این مدل مانیتور شامل یک عدد پورت D-SUB و یک عدد پورت HDMI 1.4 می شود! مجهز بودن به پورت HDMI به شما این امکان را می دهد تا این مانیتور را به لپ تاپ، کنسول بازی و دیگر دستگاه های سازگار با این پورت اتصال دهید. با استفاده از پورت D-SUB نیز می توانید به دستگاه های دیجیتالی پشتیبانی کننده از این پورت متصل شوید. در ضمن طبق اعلام سایت اصلی شرکت LG کاربر با متصل کردن دستگاه های دیجیتال به وسیله پورت HDMI از رزولوشن 1920x1080 پیکسل و نرخ به روزرسانی 60 هرتز برخوردار شده و با متصل شدن از طریق پورت D-SUB نیز می توان به رزولوشنی برابر با 1920x1080 پیکسل و نرخ به روزرسانی 75 هرتزی دست پیدا کند.

مشخصات مانیتور گیمینگ ال جی LG 27MP400-B

پنل باکیفیت و فناوری های کاربردی!

این مدل از مانیتور شرکت LG دارای روشنایی 250 cd/m2 بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد و یا حتی زیاد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید. همچنین این مانیتور دارای قابلیت نور پس زمینه پیشرفته نیز هست که نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر خواهد داشت. مانیتور گیمینگ 27MP400-B از پنل IPS در سایز 27 اینچی بهره برده تا جذابیت دوچندانی برخوردار باشد. با استفاده از این مانیتور قادر خواهید بود از تماشای تصاویری با وضوح (1920x1080) پیکسل و رزولوشن Full HD لذت ببرید. نسبت تصویر به کار رفته در این مانیتور برابر با 16:9 بوده تا قادر باشد محتوای تصویری بیشتری را برای نمایش دادن داشته تا کوچک ترین جزئیات از بازی یا تماشای فیلم را از دست ندهید. شرکت LG به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر و محافظت از چشمان کاربران، حالت های مختلف تصاویر و فناوری های متعددی را در مانیتور گیمینگ 27MP400-B اضافه کرده است.

مشخصات مانیتور گیمینگ ال جی LG 27MP400-B

فناوری های استفاده شده در این مدل مانیتور شامل فناوری Flicker Safe، Color Weakness، RADEON FreeSync، Dynamic Action Sync، Smart Energy Saving، Reader Mode، Super Resolution+، Black Stabilizer و Crosshair می شود!

Reader Mode: این حالت با توجه به ایجاد موقعیت خاص می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بدون کوچک ترین چالش و خستگی اقدام به خواندن و مطالعه مطالب به راحت ترین شکل ممکن کند. در واقع این حالت با توجه به قابلیت کاهش میزان نور آبی اقدام به ایجاد بهینه ترین شرایط جهت مطالعه خواهد کرد.

Crosshair: شرکت LG این فناوری را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی به مراتب سریع تر و با دقت تری داشته باشید!

Black Stabilizer: این فناوری نیز به منظور نمایش بهتر و واضح تر تصاویر تاریک اضافه شده تا کاربران اقدام به شناسایی دشمنان خود در بازی هایی که گیم پلی آن ها بیشتر در نقاط تاریک سپری می شود کنند!

Dynamic Action Sync: با وجود این فناوری می توان گفت که کاربر هنگام انجام کارهای مختلف از جمله ادیت، کارهای روزانه، انجام بازی و ... از کاهش تاخیر ورودی بهره مند خواهد شد!

FreeSync: فناوری FreeSync  وظیفه کاهش لرزش تصاویر و جلوگیری از شکستگی فریم را بر عهده داشته که موجب می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های مختلف از روان ترین، پر سرعت ترین و باکیفیت ترین تصاویر بهره مند شود.

+Super Resolution: این فناوری نیز با بالا بردن میزان رزولوشن تصاویر در حال پخش می توان تجربه هیجان انگیزی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

Color Weakness: شرکت LG به منظور راحت تر کردن افرادی که دچار کور رنگی هستند از این حالت استفاده کرده است. این فناوری وظیفه متمایز کردن رنگ ها از طریق فیلتر سرخ و سبز را بر عهده دارد.

Flicker Safe: این حالت مخصوص کسانی است که قصد استفاده طولانی مدت از مانیتور را داشته تا با راحتی کامل اقدام به مشاهده محتوای خود در مانیتور کنند. این حالت با کاهش قابل ملاحظه میزان نور مانیتور می توان تجربه راحت را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

مشخصات مانیتور گیمینگ ال جی LG 27MP400-B

زاویه دید مناسب و کنتراست استاندارد!

از ویژگی های مهم دیگر مانیتور گیمینگ 27MP400-B ال جی می توان به زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه ای اشاره کرد. زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا اطلاعات روی صفحه نمایش را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید. مهندسان و طراحان شرکت ال جی جهت مشاهده محتوا در زاویه های مختلف بدون از دست دادن وضوح، در طراحی این مدل مانیتور خود از زاویه دید 178 درجه ای بهره برده است! زاویه دید 178 درجه ای شما را قادر می سازد تا بتوانید از هر زاویه ای امکان مشاهده تصویر را داشته باشید! کنتراست 1000:1 مانیتور گیمینگ 27MP400-B نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. مانیتور گیمینگ 27MP400-B با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 75 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا فعالیت های گرافیکی بتوانید تصاویری با بالاترین گرافیک را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند بیشتر جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که مانیتور گیمینگ 27MP400-B از دیگر مشخصاتی همچون نرم افزار اختصاصی OnScreen Control، پشتیبانی از طیف رنگی 72 درصدی NTSC (CIE1931) و 16.7 میلیون رنگ برخوردار است!

منبع: lg