از نمونه مانیتورهایی که مخصوص انجام فعالیت های روزانه بوده و می تواند برای استفاده کاربران خانگی (جهت انجام بازی و یا تماشای فیلم) و اداری بهترین و مناسب ترین گزینه باشد می توان به مانیتور 20MK400A-B اشاره کرد. این مدل مانیتور توسط شرکت معتبر و نام آشنای LG طراحی و ساخته شده است. پنلی که در طراحی این مدل مانیتور استفاده شده از نوع TN بوده و با توجه به اندازه 19.5 اینچی می تواند بازی های ویدئویی و یا فیلم های روز دنیا را با اندازه و کیفیت مناسب به نمایش دربیاورد! LG جهت بالا رفتن هر چه بیشتر کیفیت تصاویر از حالت های مختلفی استفاده شده تا کاربر نسبت به فعالیت خود اقدام به انتخاب یکی از حالت ها کند. برای راه اندازی مانیتور نیز کار سختی پیش رو نداشته و با توجه به عدم نیاز نصب نرم افزار خاص، فقط با چند کلیک ساده می توان به تنظیمات کلی مانیتور دسترسی پیدا کرد. در ضمن 20MK400A-B علاوه بر قابلیت نصب بر روی دیوار از یک پایه استاندارد جهت قرارگیری ثابت بر روی میز نیز برخوردار بوده و قادر است در تکان های شدید نیز در جای خود ثابت بماند. به منظور دریافت تصاویر نیز از یک پورت در قسمت پشتی مانیتور استفاده شده است. لازم به ذکر است که LG از فناوری های متعدد نیز در طراحی این مانیتور استفاده کرده تا علاوه بر بالا رفتن میزان کیفیت تصاویر، مصرف انرژی و آسیب های چشمی نیز با کاهش چشمگیری روبرو شوند! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر مانیتور 20MK400A-B ال جی خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی مانیتور 19.5 اینچ ال جی 20MK400A-B

طراحی!

مهندسان طراح شرکت ال جی در ساخت مانیتور 20MK400A-B از طراحی ساده و شیک استفاده کرده اند. در ساخت بدنه و پایه های این مدل مانیتور از مواد اولیه مرغوب استفاده شده است. رنگ مشکی و کیفیت بالای بدنه استفاده شده در این مانیتور نیز می تواند احساس دستیابی به یک مانیتور مدرن را به شما القا کند! پایه های تعبیه شده این مانیتور نیز از اندازه مناسبی برخوردار بوده و می تواند بهترین زاویه دید را برای کاربر به ارمغان بیاورد. شرکت LG در طراحی و ساخت مانیتور 20MK400A-B از حاشیه های باریک استفاده کرده تا مانیتور ظاهری چشمگیر و خاصی داشته باشد. در ضمن این شرکت جهت دسترسی به تنظیمات تصویر از چندین دکمه استفاده کرده است. با استفاده از این دکمه ها می توانید به تنظیماتی همچون خاموش/روشن کردن و منوی تنظیمات تصویر دسترسی داشته باشید. با توجه به ابعاد جمع و جور 463.8x366.5x181.9 میلی متری (با پایه) این مانیتور می توان گفت که فضای زیادی از میز شما اشغال نکرده و به لطف وزن مناسب 2.3 کیلوگرمی (با پایه) نیز می توانید از حمل و نقل آسان نیز بهره مند شوید. قابلیت نصب بر روی دیوار و تنظیم شیب از -5 تا 20 درجه نیز از دیگر ویژگی های مانیتور 20MK400A-B ال جی محسوب می شود.

 

بررسی مانیتور 19.5 اینچ ال جی 20MK400A-B

مجهز به حالت ها و فناوری های کاربردی!

شرکت LG به منظور بالا بردن کیفیت تصاویر و محافظت چشمان کاربر از فناوری مدرن و حالت های مختلف تصویر استفاده کرده تا کاربر بدون نگرانی بابت پایین آمدن کیفیت تصاویر دریافتی و آسیب دیدن چشم قادر باشد مدت طولانی از این مانیتور استفاده کند. حالت ها و فناوری های استفاده شده در مانیتور 20MK400A-B شامل Black Stabilizer، Crosshair، Smart Energy Saving، DDC/CI، OSD Lock، On Screen Control (OSC)، Gamma Control، R/G/B Color Control، Das Mode، Flicker Safe، Automatic Standby و Picture Mode (Custom, Reader, Color Weakness, Photo, Cinema, Game) می شود.

  • Flicker Safe: این حالت مخصوص کسانی است که قصد استفاده طولانی مدت از مانیتور را داشته تا با راحتی کامل اقدام به مشاهده محتوای خود در مانیتور کنند. این حالت با کاهش قابل ملاحظه میزان نور مانیتور می توان تجربه راحت را برای کاربر به ارمغان بیاورد.
  • Game Mode: این حالت به کاربر این امکان را می دهد تا با فعال سازی آن هنگام انجام بازی های ویدئویی از اجرای ناخواسته منوی استارت ویندوز جلوگیری کرده باشد!
  • Crosshair: ال جی این فناوری را جهت شخصی سازی هدف گیری اضافه کرده تا با تنظیم هدف گیری بتوانید در بازی های شوتر عملکردی به مراتب سریع تر و با دقت تری داشته باشید!
  • حالت Reader: این حالت با توجه به ایجاد موقعیت خاص می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بدون کوچک ترین چالش و خستگی اقدام به خواندن و مطالعه مطالب به راحت ترین شکل ممکن کند. در واقع این حالت با توجه به قابلیت کاهش میزان نور آبی اقدام به ایجاد بهینه ترین شرایط جهت مطالعه خواهد کرد.
  • حالت on Screen Control: این حالت نیز به مانیتور این امکان را خواهد داد تا قادر به اجرای چندین وظیفه به صورت همزمان باشد. با وجود این قابلیت می توان گفت که کاربر قادر به مشاهده چندین برنامه به صورت همزمان بوده تا به بالاترین میزان بهره وری دست پیدا کند. لازم به ذکر است که جهت دسترسی به آخرین نسخه از این حالت می بایست به سایت اصلی شرکت LG مراجعه کنید!
  • حالت Color Weakness: شرکت LG به منظور راحت تر کردن افرادی که دچار کور رنگی هستند از این حالت استفاده کرده است. این فناوری وظیفه متمایز کردن رنگ ها از طریق فیلتر سرخ و سبز را بر عهده دارد.
  • Black Stabilizer: این فناوری نیز به منظور نمایش بهتر و واضح تر تصاویر تاریک اضافه شده تا کاربران اقدام به شناسایی دشمنان خود در بازی هایی که گیم پلی آن ها بیشتر در نقاط تاریک سپری می شود کنند!
  • Dynamic Action Sync: با وجود این فناوری می توان گفت که کاربر هنگام انجام کارهای مختلف از جمله ادیت، کارهای روزانه، انجام بازی و ... از کاهش تاخیر ورودی بهره مند خواهد شد!

 

بررسی مانیتور 19.5 اینچ ال جی 20MK400A-B

قابلیت ارائه تصاویر با رزولوشن مناسب!

میزان رزولوشن مانیتور 20MK400A-B برابر با 1366x768 پیکسل بوده تا این مانیتور نیز در کنار مدل هایی که از قابلیت ارائه تصاویری با کیفیت HD برخوردار هستند قرار بگیرد! از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی هایی که مهندسان شرکت LG در ساخت این مدل مانیتور مورد استفاده قرار داده اند می توان به فناوری نور پس زمینه مناسب اشاره کرد. نور پس زمینه مناسب می تواند نقش زیادی در بهبود کیفیت تصویر و کاهش برق مصرفی دستگاه داشته باشد. مانیتور ال جی 20MK400A-B با توجه به بهره مندی از نرخ تازه سازی 60 هرتزی به شما این امکان را می دهد تا هنگام انجام بازی های ویدئویی و یا تماشای فیلم بتوانید تصاویری با گرافیک مناسب را تجربه کنید. ویژگی موجود در این مدل مانیتور قادر است تصاویر دریافتی را به صورت روان پخش کرده تا کاربر بتواند بیشتر جذابیت های موجود در گیم پلی بازی را مشاهده کند. در ضمن با توجه به برخورداری از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود نسبت به رقیبان خود در انواع بازی های رقابتی آنلاین مانند بازی های ورزشی، شوتر اول شخص، مسابقه ای و ... برتری محسوسی داشته باشد! از ویژگی های مهم دیگر این مدل مانیتور می توان به زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه ای اشاره کرد. زمان پاسخ گویی 5 میلی ثانیه ای که این مدل مانیتور در اختیار دارد به شما این امکان را خواهد داد تا اطلاعات روی صفحه نمایش را در زمان مناسب دریافت کنید.

بررسی مانیتور 19.5 اینچ ال جی 20MK400A-B

ال جی به منظور برقراری ارتباط مانیتور 20MK400A-B با سایر دستگاه های دیجیتال از پورت کاربردی استفاده کرده است. D-SUB پورت استفاده شده در این مدل از مانیتور شرکت ال جی محسوب می شود. با استفاده از پورت D-Sub می توانید از رزولوشن 1366x768 و نرخ تازه سازی 60 هرتز بهره مند شوید. ورودی هدفون نیز از دیگر ورودی های استفاده شده در این مدل مانیتور شرکت ال جی محسوب می شود که این امکان را به کاربر می دهد تا بدون چالش خاصی اقدام به متصل کردن هدست و یا حتی اسپیکر کند! کنتراست اورجینال 600:1 (تایپیکال) مانیتور LG 20MK400A-B نیز نواحی مشکی را با عمق زیاد و نواحی روشن را با شفافیت بالایی نمایش می دهد. پنل باکیفیت TN نیز از دیگر ویژگی های مهم این مدل مانیتور محسوب می شود. پنل استفاده شده در این مانیتور دارای ابعاد 19.5 اینچی بوده و می تواند محتوای مد نظر کاربر را در اندازه مناسب پخش کند! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از مانیتور LG دارای قابلیت پشیتبانی از 16.7 میلیون رنگ، روشنایی 200 cd/m2 (در حالت Typical) و 160 cd/m2 (در حالت Min) بوده که این امکان را به شما می دهد تا در محیط هایی با نور استاندارد نیز بتوانید بدون کاهش کیفیت از مشاهده تصاویری با وضوح بالا لذت ببرید.

منبع: lg