شرکت لنوو به تازگی از یکی از قدرتمند ترین کامپیوترهای ورکستیشن دنیا با نام ThinkStation PX در چین رونمایی کرده است. این کامپیوتر پرچم دار از پردازنده های دو سوکتۀ سری Xeon و کارت گرافیک های رده بالای RTX 6000 برخوردار است و برای اجرای پردازش ها و محاسبات فوق سنگین طراحی شده است. لازم به ذکر است که کامپیوتر دسکتاپ ThinkStation PX سه ماه پس از عرضه مدل های P5 و P7 به بازار آمده است.

رونمایی لنوو از ورکستیشن ThinkStation PX

شرکت لنوو در طراحی ورکستیشن ThinkStation PX از اصول طراحی ماشین های لوکس استون مارتین تأثیر پذیرفته است. Aston Martin یک شرکت سازنده خودروهای اسپرت است و لنوو در طراحی ورکستیشن جدید خود به طور خاص از ماشین اسپرت DBS از این برند الهام گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که در این مدل کامپیوتر دسکتاپ لنوو از سیستم آیرودینامیک استفاده شده در ماشین DBS بهره برده شده است! در پنل جلویی این کامپیوتر شاهد تعبیه دریچه هوای سه بعدی هستیم که یادآور دریچه هوای به کار رفته در این ماشین است! این دریچه هوای بزرگ با سیستم خنک کننده سه کاناله لنوو تلفیق شده و بالاترین میزان خنک کنندگی قطعات را به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است که ورکستیشن لنوو ThinkStation PX از ساختار ماژولار و خلاقانه ای بهره می برد و حافظه های ذخیره سازی آن از طریق پنل جلویی در دسترس است! به این ترتیب هر زمان که خواستید، می توانید این سیستم را به آسان ترین شکل ممکن ارتقا دهید.

از لحاظ قدرت سخت افزاری می توان کامپیوتر دسکتاپ ThinkStation PX لنوو را در زمره قدرتمند ترین نمونه های موجود دانست! این کامپیوتر به پردازنده دو سوکتۀ Xeon 4410T مجهز است و می توان از پردازنده های با 120 هسته در آن استفاده کرد! پردازنده به کار رفته در این دستگاه در مقایسه با مدل های نسل قبلی تا 53 درصد سریع تر است و سبب ارتقای چشمگیر این مدل شده است. همچنین ورکستیشن لنوو ThinkStation PX توانایی پشتیبانی از چهار کارت گرافیک دو اسلاتۀ انویدیا RTX 6000 با معماری Ada را دارد. در مجموع این کامپیوتر برای مصارف فوق سنگین، شبیه سازی های CAE، تولید محتوای حرفه ای و اجرای محاسبات پیچیده کارایی بالایی دارد.

رونمایی لنوو از ورکستیشن ThinkStation PX

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که کامپیوتر دسکتاپ جدید ThinkStation PX از حداکثر 4 ترابایت حافظه رم DDR5 پشتیبانی می کند. همچنین این دستگاه با حافظه های ذخیره سازی PCIe Gen 5 سازگار است و سرعت و پهنای باند حیرت انگیزی را در هنگام اجرای پردازش ها به ارمغان می آورد.

قیمت کامپیوتر دسکتاپ لنوو ThinkStation PX

کامپیوتر ورکستیشن لنوو ThinkStation PX برای خرید عمومی در کشور چین در دسترس قرار گرفته است. قیمت این دستگاه فوق قدرتمند، 48944 دلار اعلام شده است! درست است که این قیمت رؤیایی و دست نیافتنی به نظر می رسد، اما فراموش نکنید که این کامپیوتر از مدرن ترین سخت افزار روز دنیا پشتیبانی می کند. همچنین توجه داشته باشید که این کامپیوتر برای سازمان ها و شرکت های بزرگ و دیتا سنترهای حرفه ای طراحی شده است و شاید پرداخت حدود 49 هزار دلار برای این شرکت ها چندان هم سخت نباشد!

رونمایی لنوو از ورکستیشن ThinkStation PX

منبع: gizmochina