تبلت لنوو Tab P12 Pro اولین تبلت اندرویدی خواهد بود که از تراشه قدرتمند و پرچم دار اسنپ دراگون 888 قدرت می گیرد! به تازگی اخبار و عکس های جدیدی از این تبلت منتشر شده که از طریق آنها می توان به برخی از ویژگی های فنی کلیدی آن پی برد. به نظر می رسد که این تبلت از جمله دستگاه های رده بالای لنوو است که به منظور به چالش کشیدن بهترین مدل های گلکسی سامسونگ به بازار عرضه شده است!

تبلت Lenovo Tab P12 Pro توانایی به چالش کشیدن تبلت های گلکسی سامسونگ را دارد!

مطابق با اخبار غیر رسمی منتشر شده، تبلت Lenovo Tab P12 Pro به 8 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود. همچنین صفحه نمایش از رزولوشن 2560 x 1600 پیکسل بهره می برد. متأسفانه هنوز سایز صفحه نمایش یا نرخ تازه سازی تصویر آن مشخص نیست. اما از آنجایی که این تبلت به عنوان جانشین مستقیم مدل Lenovo Tab P11 Pro معرفی شده، احتمالاً سایز صفحه نمایش آن بین 11 تا 12 اینچ خواهد بود.

اگر تبلت لنوو Tab P12 Pro زود به بازار عرضه شود، اولین تبلتی خواهد بود که از تراشه ای مشابه با تراشه به کار رفته در گوشی های پرچم دار اندرویدی برخوردار خواهد بود! شاید برایتان جالب باشد که در اوایل سال 2021 بود که شایعاتی مبنی بر به کار رفتن تراشه اسنپ دراگون 888 در تبلت سامسونگ گلکسی Tab S8 به گوش می رسید. اما این تبلت هنوز معرفی و تولید نشده و اکنون لنوو در این زمینه گوی سبقت را از رقیبش ربوده است!

با بهره بردن از تراشه اسنپ دراگون 888، لنوو به راحتی قادر به رقابت با سامسونگ برای کسب عنوان بهترین تبلت اندرویدی موجود در بازار خواهد بود! همچنین مدل Tab P12 Pro نسبت به مدل قبلی (P11 Pro) به پردازنده قوی ترِ SD730G (متشکل از چهار هسته Kryo 485 با فرکانس 2900 مگاهرتز و چهار هسته Kryo 485 با فرکانس 1700 مگاهرتز) مجهز است و با حافظه رم بیشتری (شامل 4،6 و 8 گیگابایت) عرضه خواهد شد. همچنین در این تبلت از پردازنده گرافیکی آدرنو 640 با فرکانس 585 مگاهرتز استفاده شده است. لازم به ذکر است که تبلت لنوو Tab P12 Pro با سیستم عامل اندروید 11 (قابل ارتقا به نسخه اندروید 12) راهی بازار خواهد شد.

این خبر برای سامسونگ در این روزها چندان خوشایند نیست. چرا که این غول کره ای اعلام کرده که در روزهای اخیر از لحاظ تعداد فروش گوشی در حال واگذار کردن بازار به شیائومی است. همچنین مطابق با آمار فروش گوشی Galaxy S21 سامسونگ در مقایسه با پرچم دار قبلی اش Galaxy S10 تا 50 درصد کاهش داشته است.

عرضه تبلت Lenovo Tab P12 Pro می تواند جان تازه ای به بازار تبلت های اندرویدی بدهد. مشخصات سخت افزاری قوی این تبلت مسلماً سایر رقبای لنوو را نیز به آپدیت مدل های قبلی ترغیب خواهد کرد. هنوز زمان دقیقی درباره عرضه این تبلت به بازارهای جهانی اعلام نشده و هیچ گونه حدسی نیز در این رابطه نمی توان زد! تنها باید منتظر اعلام خبرهای رسمی از جانب لنوو در این زمینه باشیم.

منبع: androidcentral