فروش لپ تاپ لنوو Legion Slim 5 آغاز شده است. در حال حاضر این لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی در برخی مناطق جغرافیایی در دسترس قرار گرفته است و تا اواسط فصل پاییز به صورت جهانی عرضه خواهد شد. بد نیست بدانید که لپ تاپ Legion Slim 5 اولین لپ تاپ گیمینگ لنوو با سایز 14 اینچ از سری Legion است و می توان آن را کوچکترین لپ تاپ موجود در این سری دانست. قیمت ابتدایی لپ تاپ لنوو Legion Slim5 در حدود 1439.99 دلار اعلام شده است. بیایید با این دستگاه بیشتر آشنا شویم.

معرفی لپتاپ گیمینگ لنوو Lenovo Legion Slim 5

رده بالاترین کانفیگ لپ تاپ لنوو Legion Slim 5 به پردازنده AMD Ryzen 9 7940HS و کارت گرافیک انویدیا RTX 4060 مجهز است. این پکیج سخت افزاری در کنار هم توانایی اجرای بهترین بازی های پی سی را دارند و حتی قدرتی بیشتر از این را هم در اختیار کاربر قرار می دهند. در این لپ تاپ از چیپست اختصاصی لنوو LA1 استفاده شده که شتاب دهنده هوش مصنوعی لنوو AI Engine+ از آن قدرت می گیرد و باعث می شود تا سرعت و بازدهی پردازنده و گرافیک سیستم ارتقا پیدا کند.

لنوو برای اولین بار در ماه مارس 2023 (اسفند 1401) از لپ تاپ Legion Slim 5 در کنار دیگر مدل های جدید سری Legion Slim رونمایی کرد. اکنون این شرکت جدول زمان بندی عرضه و جزئیات مربوط به اینلپ تاپ گیمینگ را منتشر کرده است.

معرفی لپتاپ گیمینگ لنوو Lenovo Legion Slim 5

به لطف یک صفحه نمایش با کیفیت، بازی ها به شکلی سریع و روان بر روی لپ تاپ لنوو Legion Slim 5 نمایش داده می شوند. این صفحه نمایش 14 اینچی از یک پنل OLED قدرت می گیرد و رزولوشن 2880x1800 پیکسل را با نسبت تصویر 16:10 ارائه می دهد. همچنین این صفحه نمایش 100 درصد از محدوده رنگ DCI-P3 را پوشش می دهد و توانایی دستیابی به نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز را دارد. لازم به ذکر است که این لپ تاپ با فناوری های رهگیری پرتو (Ray Tracing) و DLSS 3 نیز سازگاری دارد که باعث روان تر شدن گیم پلی می شوند.

کیبورد TrueStrike لپ تاپ Legion Slim 5 طراحی ظریف و زیبایی دارد و کلیدهای جهتی آن از بسیاری از لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار بزرگتر هستند. البته این کلیدها به بزرگی کلیدهای جهتی کیبوردهای دسکتاپ نیستند، ولی به شما کمک می کنند که به محیط بازی کنترل کامل داشته باشید. لازم به ذکر است که کلیدهای این کیبورد از ارتفاع 1.5 میلی متر برخوردارند و تمامی آنها به نور پس زمینه سفید مجهز شده اند.

معرفی لپتاپ گیمینگ لنوو Lenovo Legion Slim 5

لنوو در لپ تاپ Legion Slim 5 از تکنولوژی خنک سازی ColdFront 5.0 استفاده کرده است که شامل هیت پایپ های مسی و دو فن پلیمری می شود. این فن ها با ولتاژ 12 ولت کار می کنند و از نوع کریستال مایع هستند.

باتری به کار رفته در لپ تاپ لنوو Legion Slim 5 نیز از ظرفیتی معادل با 73.6 وات ساعت برخوردار است و امکان شارژ کردن آن با سرعت 140 وات با پورت USB-C وجود دارد. به طور کلی مشخصات کلیدی این لپ تاپ (بالاترین کانفیگ) را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

•    پردازنده: AMD Ryzen 9 7940HS
•    کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 4060
•    صفحه نمایش: 14.5 اینچ اولد، رزولوشن 2.8K، رفرش ریت 120 هرتز، زمان پاسخ دهی 1 میلی ثانیه، روشنایی 400 نیت، پوشش دهی 100 درصد از محدوده رنگ DCI-P3
•    حافظه رم: 64 گیگابایت رم LPDDR5X با ظرفیت 6400 مگاهرتز
•    حافظه ذخیره سازی: 1 ترابایت PCIe 4.0 NVMe

خریداران لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion Slim 5 سه ماه اشتراک سرویس Xbox Game Pass Ultimate را نیز دریافت می کنند.

منبع: windowscentral