تا همین اواخر زمانی که عبارت «کنسول گیمینگ» به گوشمان می خورد، بی شک یاد پلی استیشن یا ایکس باکس می افتادیم. اما در چند وقت اخیر کنسول های بازی دستی هم به این جمع اضافه شده اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این کنسول های بازی از آنجایی که نیازی به اتصال آنها به تلویزیون یا مانیتور وجود ندارد و می توان آنها را با خود حمل کرد، حسابی در بین گیمرها محبوب شده اند. با این حال بیشتر کنسول های دستی سخت افزار قدرتمندی نداشتند و خیلی از حرفه ای ها به سراغ آنها نمی رفتند. تا اینکه در سال 2017 نینتندو سوییچ شرایط را تغییر داد و به دنیا نشان داد که یک کنسول گیمینگ دستی چه توانایی هایی می تواند داشته باشد.

رونمایی از کنسول بازی لنوو Legion Go

موفقیت مالی نینتندو در فروش Switch، سایر شرکت ها را نیز به فکر ورودی به بازار کنسول های بازی دستی انداخته است. یکی از این شرکت ها، لنوو است که پیش از این در زمینه ساخت لپ تاپ و تجهیزات کامپیوتر نامی جهانی برای خود دست و پا کرده بود. اکنون این شرکت چینی، از کنسول دستی خود به نام Legion Go با سیستم عامل ویندوز 11 رونمایی کرده است. این کنسول بازی همراه با بهره بردن از یک مجموعه سخت افزاری قدرتمند، به سادگی می تواند بازار را به تسخیر خود در آورده و رقبای قدیمی و قدرتمندی مانند Steam Deck و Nintendo Switch را کنار بزند!

مشخصات فنی کنسول دستی لنوو Legion Go تأیید شد: پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme، رم 16 گیگابایت، 512 گیگابایت SSD و...

مدتی بود که در خبرها می خواندیم لنوو مشغول کار کردن بر روی کنسول پرتابل Legion Go است. با این حال به طور رسمی در مورد مشخصات فنی این گجت اطلاعاتی منتشر نشده بود. اکنون نتایج تست ها و جزئیات مشخصات فنی این دستگاه رسماً تأیید شده است. این مشخصات شامل پردازندۀ AMD Ryzen Z1 Extreme، 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD می شود. این کنسول بازی دستی به یک صفحه نمایش 8 اینچ با رزولوشن بالا نیز مجهز است. جدول مشخصات فنی کنسول همراه لنوو Legion Go را در زیر مشاهده می کنید:

رونمایی از کنسول بازی لنوو Legion Go

پردازندۀ Ryzen Z1 Extreme یک مدل جدید از AMD است که به طور اختصاصی برای استفاده در سیستم های گیمینگ و تولید محتوای رده بالا طراحی شده است. این پردازنده بر مبنای معماری Zen 3+ طراحی شده و به 8 هسته و 16 ترد مجهز است. این پردازنده توانایی تبدیل کردن لنوو Legion Go به یک دستگاه گیمینگ قدرتمند را دارد، حتی در مقایسه با استیم دک که از یک پردازنده سفارشی AMD بهره می برد.

رونمایی از کنسول بازی لنوو Legion Go

16 گیگابایت رم برای اجرای انواع بازی ها و اپلیکیشن ها مناسب است. و 512 گیگابایت SSD فضای بسیار زیادی برای نصب بازی و ذخیره فیلم را فراهم می آورد. در کنار این موارد، باید به صفحه نمایش 8 اینچی کنسول همراه لنوو Legion Go اشاره کنیم که از نمایشگر 7 اینچ استیم دک کمی بزرگتر است. این موضوع باعث می شود تا گیمر در هنگام در دست گرفتن کنسول احساس راحتی بیشتری داشته باشد. نتایج بنچمارک ها نشان می دهد که کنسول پرتابل لنوو از سیستم عامل ویندوز 11 هوم نسخه 23H2 برخوردار است. این نسخه، جدیدترین نسخۀ ویندوز 11 است و حال و هوای مدرنی به کنسول بازی شما می دهد!

لنوو هنوز تاریخ رسمی به بازار آمدن کنسول بازی دستی Legion Go را اعلام نکرده است. با این حال پیش بینی می شود این گجت تا اواسط پاییز در دسترس قرار گرفته باشد.

منبع: gizmochina