لنوو در نمایشگاه CES 2023 که در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، حضوری فعال داشت و از چندین مدل به روز رسانی شده از لپ تاپ های گیمینگ سری Legion خود رونمایی کرد. مطابق با ادعای لنوو، نسخه های 16 اینچی این لپ تاپ ها، «قدرتمندترین لپ تاپ های گیمینگِ دنیا» هستند که در آنها از فناوری های هوش مصنوعی استفاده شده است. این شرکت چینی از چیپ اختصاصی خود به نام Lenovo LA AI در مدل های Legion Pro 7، Pro 7i، Pro 5 و Pro 5i در این سری استفاده کرده است. این برای اولین بار است که در یک لپ تاپ گیمینگ، از یک چیپ اختصاصیِ هوش مصنوعی استفاده می شود. این چیپست به موتور Lenovo AI Engine+ مجهز است که از فناوری ماشین لرنینگ مبتنی بر نرم افزار بهره می برد. همچنین این چیپ با نرم افزار Lenovo Vantage سازگاری دارد که برای مانیتور لحظه ای فریم ریت بازی ها و بهینه سازی خودکار عملکرد سخت افزار دستگاه کاربرد دارد.

لنوو اولین لپ تاپ مدل 2023 از سری Legion خود را به بازار فرستاد

از دیگر ویژگی های لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو می توان به پشتیبانی آنها از نرم افزار Tobii Horizon اشاره کرد. این نرم افزار توانایی ردیابی حرکت سر گیمر را از طریق وب کم دارد و حس غوطه وری در محیط بازی را برای او به ارمغان می آورد. این لپ تاپ ها به ویژگی های امنیتی پیشرفته ای مجهز هستند و هنگامی که هویت کاربر اصلی را تشخیص ندهند، به صورت اتوماتیک قفل می شوند.

زمان بندی عرضه و قیمت لپ تاپ های جدید سری Legion لنوو به صورت زیر اعلام شده است:

  • لپ تاپ لنوو Legion Pro 7i با پردازنده اینتل: مارس 2023 با قیمت 1999.99 دلار
  • لپ تاپ لنوو Legion Pro 7 با پردازنده AMD: این مدل در آمریکای شمالی توزیع نمی شود
  • لپ تاپ لنوو Legion Pro 5i با پردازنده اینتل: آوریل 2023 با قیمت 1479.99 دلار
  • لپ تاپ لنوو Legion Pro 5 با پردازنده AMD: آوریل 2023 با قیمت 1459.99 دلار

اولین لپ تاپی که از این سری در سال 2023 به بازار عرضه شده، مدل Legion Pro 7i است. رده بالاترین کانفیگ این لپ تاپ به پردازنده نسل 13 اینتل Core i9 و کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4090 مجهز است.

لنوو اولین لپ تاپ مدل 2023 از سری Legion خود را به بازار فرستاد

مدل های رده بالای 7i و 5i از این سری از پردازنده های قدرتمند نسل 13 اینتل و رایزن 7000 ای ام دی قدرت می گیرند. با این حال لنوو تا همین اواخر اطلاعاتی در رابطه با کارت گرافیک های به کار رفته در این مدل ها اعلام نکرده بود. فقط همان طور که اشاره شد، در حال حاضر می دانیم که مدل 7i از کارت گرافیک RTX 4090 قدرت می گیرد.

در لپ تاپ های گیمینگ جدید لنوو از سیستم خنک سازی Legion ColdFront 5.0 استفاده شده است که امکان اجرای بازی های سنگین را فراهم می آورد. همچنین این لپ تاپ ها به کیبورد با نورپردازی RGB (قابل تنظیم به ازای هر دکمه) و صفحه نمایش قابل شخصی سازی مجهز شده اند و می توان آنها را به یک ماشین گیمینگ همه فن حریف تشبیه کرد!

لنوو اولین لپ تاپ مدل 2023 از سری Legion خود را به بازار فرستاد

در جدول زیر می توانید مشخصات فنی دو مدل رده بالای Legion Pro 7 و Legion Pro 7i را مشاهده کنید:

لنوو اولین لپ تاپ مدل 2023 از سری Legion خود را به بازار فرستاد