دستیار صوتی Google Assistant یکی از کاربردی ترین ابزارهای قابل استفاده بر روی گوشی های اندرویدی است که امکان کار با گوشی از طریق فرمان صوتی را فراهم می آورد. اما یکی از ویژگی های جذاب و مفیدی که فقط بر روی گوشی های سری Google Pixel قابل استفاده است، Call Screen نام دارد. این ویژگی از Google Assistant استفاده می کند و تماس های دریافتی شما از شماره های ناشناس را به صورت خودکار پاسخ می دهد! در واقع اگر از شماره ناشناسی تماس دریافت کردید، گوشی با استفاده از این ویژگی بدون اینکه نیازی به برداشتن گوشی موبایل توسط شما باشد با فرد تماس گیرنده مکالمه می کند و از وی علت تماس را جویا می شود. شما می توانید به صورت هم زمان متن گفتگوی در حال انجام توسط Google Assistant و فرد تماس گیرنده را بر روی صفحه نمایش گوشی خود مشاهده کرده و در صورت تمایل تماس را قطع کرده یا به آن جواب دهید. اما چگونه از ویژگی Call Screen بر روی گوشی گوگل پیکسل استفاده کنیم؟

چگونه از ویژگی Call Screen بر روی گوشی گوگل پیکسل استفاده کنیم؟

چه دستگاه هایی از ویژگی کال اسکرین پشتیبانی می کنند؟

کال اسکرین یک ویژگی کاربردی است، اما فقط تعداد محدودی از گوشی ها از آن پشتیبانی می کنند. به طور دقیق تر باید گفت که تمام گوشی های سری Google Pixel و آن دسته از گوشی های اندرویدی که با اپلیکیشن Google Phone سازگارند، از ویژگی کال اسکرین پشتیبانی می کنند.

به طور کلی فرقی نمی کند که از کدام مدل گوشی برای بهره بردن از ویژگی Call Screen استفاده می کنید؛ چرا که تمام مکالمات انجام شده (و متن آنها) به صورت لوکال در گوشی شما انجام می شود و بر روی سرورهای گوگل ذخیره نخواهند شد. همچنین گوشی شما به صورت اتوماتیک قادر به بلاک شماره های اسپم پس از رد کردن تماس توسط شما خواهد بود. به این ترتیب دیگر هیچ تماسی از ربات های تبلیغاتی دریافت نخواهید کرد!

نحوه استفاده از Call Screen

نیازی به فعال کردن ویژگی Call Screen وجود ندارد؛ چرا که این ویژگی به صورت پیش فرض فعال است و به عنوان آپشن سوم (پس از پذیرفتن و رد تماس) در هنگام دریافت یک تماس جدید نمایش داده می شود. شما می توانید انتخاب کنید که Google Assistant با صدای مردانه یا زنانه به تماس دریافتی تان پاسخ دهد.

1- اپلیکیشن Phone را باز کنید و بر روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. سپس بر روی Settings ضربه بزنید.
2- نزدیک به انتهای لیست نمایش داده شده در این بخش، گزینه Spam and Call Screen را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از Call Screen

3- بر روی Call Screen ضربه بزنید.

4- در این بخش شما می توانید تنظیمات مختلفی را بر روی ویژگی Call Screen گوشی خود اعمال کنید. شما می توانید از نحوه عملکرد کال اسکرین در این بخش مطلع شوید و تنظیمات مختلفی برای ضبط مکالمات انجام شده با ویژگی کال اسکرین، مدیریت شماره های اسپم، نحوه مکالمه با شماره هایی که برای اولین بار با شما تماس گرفته اند، نحوه مکالمه با شماره های private و در نهایت انتخاب صدای مردانه یا زنانه جهت پاسخگویی را بر روی آن اعمال کنید.

دفعه بعد که یک تماس جدید دریافت کردید، متناسب با تنظیماتی که در مرحله چهار از آموزش بالا انتخاب کرده اید، می توانید از گزینه Call Screen برای پاسخ دهی به تماس استفاده کنید.

1- وقتی یک تماس جدید دریافت کردید، بر روی گزینه Call Screen ضربه بزنید.

نحوه استفاده از Call Screen

2- مشاهده خواهید کرد که Google Assistant فعال می شود و به تماس پاسخ می دهد. به صورت هم زمان متن گفتگوی در حال انجام بر روی نمایشگر گوشی به شما نشان داده می شود. برای دسترسی به جزئیات بیشتر، می توانید از گزینه هایی که در پایین صفحه نمایش داده می شوند استفاده کنید.

3- شما می توانید برای پایان دادن به تماس گزینه های “I’ll call you back” یا “I’ll message you” را انتخاب کنید.
4- همچنین در میانه گفتگو از طریق کال اسکرین می توانید در صورت نیاز از دکمه های موجود در پایین صفحه نمایش برای پاسخ دادن به تماس یا رد کردن آن توسط خودتان استفاده کنید.

به این ترتیب به راحتی می توانید از ویژگی Call Screen برای پاسخگویی به تماس های دریافتی از شماره های ناشناس استفاده کنید. مجدداً باید به این نکته اشاره کنیم که این ویژگی بر روی گوشی های Google Pixel و تعداد محدودی از گوشی های اندرویدیِ سازگار با اپلیکیشن Google Phone قابل استفاده است.

منبع: androidcentral