گوگل استادیا سرویس استریم بازی گوگل است که به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند بازی های مختلف را بدون نیاز به کنسول یا باکس اختصاصی، بر روی کامپیوتر، تلویزیون یا حتی گوشی موبایل خود انجام دهند. این سرویس از نوع ابری است و امکان انجام بازی و استریم به صورت مستقیم بر روی دستگاه را به شما می دهد. اما برای این منظور به اتصال اینترنتی قوی نیاز دارید. Google Stadia بر روی سخت افزارهای مختلف قابل استفاده است و می توان از آن در رزولوشن های متفاوت بهره برد. رزولوشن استریم بازی به طور مشخص به سرعت اتصال اینترنت شما بستگی دارد. در اینجا قصد داریم تا روش دستیابی به بالاترین کیفیت استریم بازی در سرویس Google Stadia را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید

چگونه به بالاترین کیفیت استریم بازی در سرویس Google Stadia دست پیدا کنیم؟

چگونه به بهترین کیفیت استریم بازی در گوگل استادیا دست پیدا کنیم؟

1- به صفحه اصلی وب سایت گوگل استادیا (به آدرس https://stadia.google.com/) بروید و با اکانت گوگل خود به آن وارد شوید.
2- بر روی آیکون پروفایل خود که در گوشه بالای سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.
3- بر روی آیتم Stadia settings کلیک کنید.

چگونه به بهترین کیفیت استریم بازی در گوگل استادیا دست پیدا کنیم؟

4- از لیست موجود در قسمت سمت چپ صفحه بر روی Performance کلیک کنید.

چگونه به بهترین کیفیت استریم بازی در گوگل استادیا دست پیدا کنیم؟

5- بر روی منوی دراپ داون موجود در زیر بخش Resolution کلیک کنید تا تمام کیفیت های موجود به نمایش درآیند.
6- بالاترین کیفیت در این بخش Up to 4K است که کاربران پرمیوم این سرویس (Stadia Pro) می توانند آن را انتخاب کنند. کاربران معمولی گوگل استادیا نیز می توانند گزینه Up to 1080p را انتخاب نمایید.

گزینه های 4K و 1080p بالاترین کیفیت های موجود برای استریم بازی هستند، اما این به معنای آن نیست که با انتخاب آنها به بهترین کیفیت دست پیدا خواهید کرد! اگر اتصال اینترنت و پهنای باند شما از این گزینه ها پشتیبانی نکنند، تصاویر دارای کیفیت معمولی خواهند بود. به طور میانگین برای دستیابی به تصاویر با کیفیت در گوگل استادیا به پهنای باند 10 مگابیت در ثانیه نیاز خواهید داشت. همچنین اگر قصد دستیابی به تصاویر 4K دارید، باید اینترنت شما دارای پهنای باند 35 مگابیت در ثانیه باشند. پیشنهاد می کنیم پیش از استفاده از سرویس گوگل استادیا، سرعت اینترنت خود را با استفاده از یکی از سایت های تست سرعت به دست آورید. توجه داشته باشید که استریم بازی با کیفیت 4K در Google Stadia حدود 20 گیگابایت دیتا در ساعت مصرف می کند. این موضوع با توجه به قیمت بالای بسته های اینترنتی در کشور شاید چندان به صرفه نباشد. اما به هر حال اگر از طرح های اینترنت نامحدود استفاده می کنید، می توانید با انتخاب کیفیت 4K به بالاترین کیفیت در استریم بازی از سرویس Google Stadia دست پیدا کرده و اوج هیجان و لذت را تجربه کنید! توجه داشته باشید که این سرویس ابری نیاز شما به کنسول بازی را از بین می برد و امکان انجام بازی بر روی کامپیوتر یا تلویزیون هوشمند را به شما می دهد.

منبع: androidcentral