Quick Response code که به اختصار QR Code نامیده می شود، روشی سریع و آسان برای دریافت و به اشتراک گذاری انواع اطلاعات است. برای اینکه بتوانید به اطلاعات ذخیره شده در قالب QR Code دسترسی پیدا کنید، باید آن را از طریق یک دستگاه اسکن نمایید. شاید بهترین وسیله برای این منظور دوربین گوشی اندرویدی شما باشد! به این روش به سادگی می توانید پسورد وای فای خود را در قالب QR Code برای دوستان و آشنایان خود بفرستید و آنها از طریق دوربین گوشی موبایل به آن دسترسی پیدا کنند. همچنین در کافه ها و رستوران ها به سادگی می توانید از دوربین گوشی تان برای اسکن منو استفاده کنید. گوگل این قابلیت را از طریق Google Lens به سیستم عامل اندروید 8 اضافه کرد و این ویژگی در نسخه های بعدی اندروید نیز موجودند. به این ترتیب برای اسکن QR Code با دوربین گوشی اندرویدی نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی ندارید.

آموزش اسکن QR Code با استفاده از دوربین گوشی اندرویدی

چگونه یک QR Code را با استفاده از دوربین گوشی اندرویدی اسکن کنیم؟

برای اسکن یک QR Code با گوشی اندرویدی خود، ابتدا باید Google Lens را باز کنید. اگر سیستم عامل های اندروید 8، 9 و 10 بر روی گوشی شما نصب است، شما می توانید این اپلیکیشن را با استفاده از Google Assistant بر روی گوشی خود پیدا کنید. اگر گوشی شما از سیستم عامل اندروید 11 بهره می برد، می توانید آن را با استفاده از کادر سرچ گوگل در هوم اسکرین یا در اپلیکیشن گوگل جستجو کنید. برخی از گوشی ها هم هستند که Google Lens در اپلیکیشن دوربین آنها قرار دارد.

1- لوگوی Google Lens را با استفاده از Google Assistant پیدا کنید. همچنین می توانید آیکون دوربین کوچک را در سرچ بار موجود در هوم اسکرین یا اپلیکیشن گوگل پیدا کنید. بر روی آنها ضربه بزنید.

2- اگر دوربین گوشی اندرویدی شما به صورت پیش فرض دارای Google Lens است، بر روی لوگوی آن در اپلیکیشن دوربین گوشی ضربه بزنید.
3- پس از اینکه Google Lens باز شد، دوربین گوشی را به سمت QR Code نگه دارید.

چگونه یک QR Code را با استفاده از دوربین گوشی اندرویدی اسکن کنیم؟

پس از اینکه QR Code توسط Google Lens اسکن شد، شما قادر به مشاهده لینک، متن یا محتوای ذخیره شده در آن خواهید بود. نتایج به صورت آنی نمایش داده می شوند و زمان زیادی برای لود آنها طول نمی کشد (این موضوع به پایدار بودن اتصال اینترنتی شما و پهنای باند آن نیز بستگی دارد).

همان طور که مشاهده می کنید اسکن QR Code با Google Lens فوق العاده آسان است. تنها نکته ای که باید در این رابطه به آن توجه داشته باشید، این است که ابتدا از آن با خبر شوید! خوشبختانه گوگل اپلیکیشن Lens را در تعداد زیادی از اپلیکیشن های third-party در اندروید 11 قرار داده که دسترسی به آنها با سرعت و سهولت بالایی امکان پذیر است. به عنوان روش جایگزین شما می توانید اپلیکیشن Lens را به صورت جداگانه و دستی دانلود کرده و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

منبع: androidcentral