آپدیت جدید ویندوز 10 در اکتبر سال 2020 با عنوان نسخه 20H2 ارائه شد و در آن ویژگی های جدیدی به مرورگر و منوی استارت اضافه شده است. این ویژگی ها را می شناسید؟! اگر پاسختان منفی است با ما تا انتهای این متن همراه باشید!

  • مرورگر Microsoft Edge حالا امنیت و Privacy بالاتری دارد!

نسخه 20H2 ویندوز 10 اولین آپدیتی از این سیستم عامل است که به بهسازی و بهبود عملکرد مرورگر مایکروسافت اج در آن پرداخته شده است. این مرورگر در آپدیت جدید ویندوز از پایه و اساسِ مرورگر کروم گوگل (Chromium) بهره می برد و با وبسایت های بیشتری نسبت به نسخه های قدیمی تر سازگاری دارد. همچنین این مرورگر از لحاظ Privacy و ویژگی های امنیتی نیز پیشرفت کرده و سایت هایی را که به صورت آنلاین فعالیت های شما را زیر نظر دارند بلاک می کند؛ ویژگی ای که پیش از این در مرورگر موزیلا فایرفاکس نیز وجود داشت. در نسخه جدید مایکروسافت اج یک ویژگی جدید تحت عنوان Collections نیز اضافه شده که به راحتی اطلاعات وبسایت هایی را که مورد جستجو قرار می دهید، به صورت دسته بندی شده ذخیره می کند.

  • منوی استارت خود را شخصی سازی کنید

منوی استارت کلاسیک ویندوز در آپدیت 20H2 دچار تغییراتی شده است. نسخه جدید طراحی ظاهری شناورتر و جذاب تری دارد و دیگر از پس زمینه های یکنواخت و رنگی برای لوگوی اپلیکیشن های آن خبری نیست! در عوض از بک گراندی هم رنگ با منوی اصلی برای این بخش استفاده شده است. این تغییر باعث شده تا لوگوی اپلیکیشن ها جذاب تر و واضح تر شوند و در هنگام کار با آنها حس بهتری به شما دست دهد! شما می توانید منوی استارت خود را در دو حالت light یا dark تنظیم کنید.

ویندوز 10 - تا به حال از این سه قابلیت استفاده کرده اید؟!

برای شخصی سازی منوی استارت ویندوز 10 در آپدیت جدید و اضافه کردن رنگ جدید به آن ابتدا باید مسیر زیر را طی کنید:

Settings -> Personalization -> Color

و سپس رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ انتخابی شما در این قسمت بر روی بک گراند منوی استارت، تسک بار و action center اعمال خواهد شد.

  • تمام تب هایتان را به صورت یکجا در Microsoft Edge باز کنید

در آپدیت جدید ویندوز 10 شما می توانید تمام تب های باز شده در مرورگر مایکروسافت اج را به صورت یکجا مشاهده کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا با اعمال تنظیمات بر روی مرورگر، فقط سه یا پنج تب آخر را به صورت هم زمان مشاهده کنید یا کلاً این قابلیت را غیر فعال نمایید. این ویژگی برای آن دسته از کاربرانی که به باز کردن تب های متعدد در هنگام وب گردی عادت دارند، کمک زیادی می کند تا به اطلاعات مورد نظر خود سریع تر و آسان تر دسترسی داشته باشند.

ویندوز 10 - تا به حال از این سه قابلیت استفاده کرده اید؟!

برای اینکه بتوانید تمام تب های باز شده در Microsoft Edge را به صورت یکجا مشاهده کنید، کلیدهای Alt و Tab را به صورت هم زمان فشار داده و نگه دارید. همچنین برای اعمال تنظیمات بر روی این قابلیت مسیر زیر را طی کنید:

Settings -> System -> Multitasking

در این قسمت یک منوی drop down مشاهده می کنید که آپشن های مختلف برای تنظیم ویژگی Alt+tab را به شما می دهد.

منبع: cnet