همان طور که می دانید یکی از مهمترین آیتم ها برای خرید ویدئو پروژکتور، رزولوشن تصویر و شدت روشنایی آن است. رزولوشن تصویر در حقیقت تعداد پیکسل هایی است که از چپ به راست و از بالا به پایین، تصویر را تشکیل می دهند. هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، تراکم پیکسلی و در نتیجه وضوح تصویر بیشتر می شود. مقادیر متداول برای رزولوشن پروژکتور را با عبارت های SVGA،XGA ، SXGA،  UXGA بیان می کنیم.

بررسی رزولوشن یا وضوح تصویر ویدئو پروژکتور

برای بررسی رزولوشن یا وضوح تصویر پروژکتور، هر یک از مقادیر بالا را به اختصار توضیح می دهیم:

رزولوشن SVGA که با مقدار 800*600 نیز بیان می شود بیشتر در ویدئو پروژکتورهای ارزان قیمت قرار داده شده است. رزولوشن دیتا پروژکتور SVGA برای ارائه مطالب به صورت پاورپوینت یا نرم افزارهای مشابه که جزئیات دقیق تصویر مد نظر کاربر نیست، مناسب است.

ویدئو پروژکتور با رزولوشن XGA یا 1024*768 معمولا قیمت بالایی دارند اما اخیرا با کاهش قیمت در دسترس کاربران قرار گرفته اند. این رزولوشن تصاویر را با کیفیت عالی نمایش می دهد. هنوز هم خیلی از لپ تاپ ها با خروجی XGA تولید می شوند و می توانید با تطبیق پروژکتور با رزولوشن اصلی XGA لپ تاپ، ویدئوهای خود را با جزئیات کامل مشاهده کنید. در کل می توان گفت که پروژکتورهای SVGA و XGA برای آن دسته از کاربرانی مناسب هستند که بودجه محدودی برای خرید پروژکتور در نظر گرفته اند و به یک کیفیت تصویر معمولی برای مصارف روزمره آموزشی و اداری نیاز دارند.

رزولوشن یا وضوح تصویر ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتوهای WXGA یا 1280*800، عریض هستند که معمولا نسبت به پروژکتوهای XGA با قیمت بالاتری عرضه می شوند. خوب است بدانید که این دیتا پروژکتور به عنوان یک انتخاب جایگزین و ارزان برای ویدئو پروژکتور XGA شناخته شده است. به عبارت دیگر باید گفت که ویدئو پروژکتور WXGA یک کیفیت تصویر استاندارد را در کنار یک قیمت مناسب ارائه می دهد و به همین دلیل بسیاری از افراد این نوع پروژکتور را برای مصارف آموزشی و اداری انتخاب می کنند.

دیتا پروژکتور با رزولوشن SXGA+ یا 1400*1050 ، نسبت به مدل های دیگر قدرت بیشتر و قیمت مناسب تری دارد و به همین دلیل محبوبیت مضاعفی در بین کاربران پیدا کرده است. این دستگاه برای نمایش تصاویر گرافیکی و عکس برداری های دقیق مناسب است اما برای نمایش محتوای متنی انتخاب خوبی نیست.

رزولوشن یا وضوح تصویر ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور UXGA یا 1600*1200 برای برنامه های کاربردی با رزولوشن بسیار بالا که جزئیات دقیق تصویر در آنها اهمیت دارد، استفاده می شود. آنها قیمت بالایی دارند و به تعداد محدود ارائه شده اند. به طور کلی ویدئو پروژکتور UXGA کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران خرید پروژکتور فول اچ دی یا WXGA را ترجیح می دهند.

پروژکتور Full HD یا 1920x1080 این روزها هم در میان کاربران خانگی و هم در میان سازمان ها و مراکز آموزشی طرفداران زیادی پیدا کرده است. با توجه به اینکه اکثر لپ تاپ های موجود در بازار نیز از رزولوشن فول اچ دی برخوردارند، با هماهنگ سازی آنها با یک پروژکتور FHD می توانید به کیفیت تصویری ایده آل دست پیدا کنید. این روزها اغلب پروژکتورهایی که در محیط های آموزشی، اداری و سازمانی کاربرد دارند، از رزولوشن حداقل فول اچ دی بهره می برند. همچنین در میان ویدئو پروژکتورهای خانگی نیز مدل های فول اچ دی به وفور یافت می شود.

پروژکتور WUXGA یا 1920*1200 در حقیقت یک نمونه عریض با نسبت 16:10 از UXGA است. این دیتا پروژکتورها، علاوه بر نمایش محتوای WUXGA، قابلیت نشان دادن سیگنال های 1080p HD را نیز دارند. البته نباید قیمت بالای آن ها را از یاد برد. همچنین برخی از این دستگاه ها از قابلیت اتصال به دستگاه های منبع پخش 4K نیز برخوردارند. در این حالت ویدئو پروژکتور سیگنال ورودی را به صورت اتوماتیک به WUXGA تبدیل می کند و شما را از صرف هزینه برای خرید کانورتر بی نیاز می نماید. به این ترتیب اگر قصد به روز رسانی تجهیزات سازمان خود به دستگاه های 4K را داشته باشید، دیگر مجبور به صرف هزینه برای تعویض ویدئو پروژکتور نیستید و می توانید از پروژکتور WUXGA فعلی خود استفاده کنید.

رزولوشن یا وضوح تصویر ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور 4K UHD یا 3840x2160 در حال حاضر بهترین نوع پروژکتور از لحاظ کیفیت تصویر به حساب می آید. به طور معمول پروژکتور 4K برای مصارف سرگرمی خانگی (نمایش فیلم و سریال و مسابقات فوتبال) مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اکثر پروژکتورهای گیمینگ از رزولوشن 4K UHD پشتیبانی می کنند. این نوع ویدئو پروژکتورها در مقایسه با انواع دیگر قیمت بالاتری دارند، اما اگر به دنبال بهترین کیفیت تصویر هستید باید به سراغ خرید آنها بروید!

شما می توانید برای دریافت قیمت و خرید پروژکتور با شماره تلفن 73027-021 تماس بگیرید. همچنین می توانید برای تجربه یک خرید اینترنتی مطمئن و آسان، به وب سایت شرکت ایده برتر پارسیان با نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره مراجعه کنید.