همان طور که می دانید Google Assistant یکی از محبوب ترین دستیارهای صوتی در میان کاربران است که این روزها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. گوگل اسیستنت به سؤالات شما پاسخ می دهد، فولدرهای مورد نظر شما را باز می کند، ریمایندر ست می کند و به طور کلی به فرمان های صوتی شما ترتیب اثر می دهد. اما آیا می دانستید که Google Assistant توانایی تشخیص آهنگ را نیز دارد؟ شما می توانید از این قابلیت بر روی گوشی های اندرویدی و اسپیکرهای هوشمندِ سازگار با این دستیار صوتی استفاده کنید.

چگونه از Google Assistant برای تشخیص آهنگ استفاده کنیم؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که در مرکز خرید یا در هنگام تماشای تلویزیون آهنگی را بشنوید و به آن علاقه مند شوید! اما هرچه فکر کنید نام آهنگ و خواننده آن را به یاد نیاورید. در این شرایط Google Assistant به کمک شما خواهد آمد. برای استفاده از این قابلیت تنها چیزی که نیاز دارید، یک گوشی اندرویدی و یک آهنگ است! به سادگی می توانید از گوگل اسیستنت برای تشخیص موزیک مورد نظر خود استفاده کنید!

نحوه استفاده از Google Assistant برای تشخیص موزیک

1- گوشی اندرویدی خود را در دست بگیرید و Google Assistant را با گفتن جمله "OK, Google" فعال کنید. همچنین برای این منظور می توانید انگشت خود را از گوشه های پایین سمت راست و چپ صفحه نمایش، بر روی آن بکشید.
2- اکنون گوگل به میکروفون موبایل شما گوش می دهد و اگر موزیک در حال پخش باشد، شما یک دکمه با عنوان "What's this song?" بر روی صفحه نمایش مشاهده می کنید. اگر این دکمه را مشاهده نکردید، می توانید عبارت "What song is this?" را بگویید.

نحوه استفاده از Google Assistant برای تشخیص موزیک

نحوه استفاده از Google Assistant برای تشخیص موزیک

نحوه استفاده از Google Assistant برای تشخیص موزیک

3- علاوه بر پخش آهنگ اصلی، شما می توانید بخشی از متن آن را برای گوگل بخوانید یا حتی آن را زمزمه کنید تا گوگل اسیستنت مشخصات آن را به شما نشان دهد!

اگر Google Assistant در پایگاه داده خود موردی را مطابق با موزیک پخش شده پیدا کرد، اطلاعات آن، شامل نام خواننده، آلبوم، سال ساخت و... را به شما نشان می دهد. اما اگر موردی پیدا نشد، شما باید موزیک مورد نظر خود را در یک محیط ساکت تر و با صدای بلندتری پخش کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که موسیقی های در حال پخش در کنسرت ها یا اجراهای زنده ممکن است با نسخه اصلی تفاوت داشته باشند و به همین دلیل Google Assistant قادر به تشخیص آنها نباشد. همچنین از این ویژگی برای تشخیص موزیک های ریمیکس نمی توان استفاده کرد.

علاوه بر اطلاعات اصلی موزیک، Google Assistant در بعضی موارد لینک آهنگ در سرویس های استریم موزیک مانند YouTube Music و Spotify را نیز به شما ارائه می دهد و شما می توانید آن را اجرا کرده و به لیست علاقه مندی خود در این سرویس ها اضافه کنید.
در هنگام استفاده از گوگل اسیستنت برای جستجوی آهنگ، باید به تلفظ خود دقت داشته باشید. فرمان های صوتی "What's playing?" و "What song is playing?" تا حد زیادی به هم شباهت دارند و ممکن است گوگل در تشخیص آنها دچار اشتباه شود. پس اگر با جواب "Nothing's playing right now" از جانب گوگل اسیستنت مواجه شدید، فرمان صوتی خود را مجدداً و با دقت بیشتری تکرار کنید.

منبع: androidcentral