لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار هستند، اگر می خواهید تا از جدیدترین امکانات روز در رابطه با تبلت خود بهره مند شوید، بهتر است تا در کنار آن از لوازم جانبی کاربردی استفاده کنید.

تبلت ها از لحاظ ابعاد، کوچک تر از لپ تاپ بوده و طول عمر باتری بیشتری دارند. تبلت ها ضخامت کمتری دارند و به صفحه نمایش لمسی مجهز هستند. یه طور کلی تبلت در حدود 20 سال پیش به بازار ارائه شده اما زمانی استفاده از آن فراگیر شد که اپل در سال 2010 آیپد را به بازار عرضه کرد. امروزه انواع مختلفی از تبلت در بازار موجود است و کاربران می توانند با توجه به نیازهای خود مدل های مختلف آن را تهیه کنند.

لوازم جانبی کاربردی برای استفاده حرفه ای تر از تبلت

از مزایای تبلت های امروزی می توان به قابلیت استفاده آسان، سرعت بالا، سهولت استفاده برای مطالعه کتاب های الکترونیکی، امکان یادداشت مطالب و رسم شکل با استفاده از قلم لمسی و قابلیت بازی اشاره کرد. با این حال آنها دارای ضعف هایی نیز هستند که از جمله آنها می توان به مشکل بودن تایپ و محدود بودن قدرت سخت افزاری آنها اشاره کرد. به همین دلیل، سرمایه گذاری در لوازم جانبی راهی عالی برای به دست آوردن حداکثر کارایی از تبلت شما است. لوازم جانبی زیادی از جمله اسپکرهای قدرتمند تا تقویت کننده های باتری و هارد دیسک های اکسترنال، وجود دارد که می تواند تبلت شما را به یک کامپیوتر پیشرفته تبدیل کند.

در این مقاله برخی از محبوب ترین لوازم جانبی تبلت را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

باتری

مسلما دوست ندارید در هنگام بازی کردن یا انجام یک کار حساس با تبلت با مشکل اتمام شارژ آن مواجه شوید! خوشبختانه روش هایی برای افزایش عمر باتری تبلت شما وجود دارد تا بتوانید مانند گذشته به کار خود ادامه دهید. برخی از تبلت ها که توسط شرکت توشیبا ساخته شده اند دارای باتری هایی هستند که می توانند توسط کاربر تعویض شوند. یکی از راه حل ها این است که یک باتری پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید آن را هنگام اتمام باتری اصلی جایگزین کنید.

باتری تبلت

کیبورد

همانطور که اشاره شد، تبلت ها مزایای زیادی دارند. اما تایپ کردن با کیبورد پیش فرض آنها ممکن است برای برخی کاربران کمی سخت باشد. در حالی که بسیاری از تبلت ها دارای صفحه کلید لمسی هستند، اما همچنان سرعت عمل و راحتی استفاده از یک کیبورد فیزیکی مانند کیبورد لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی را ندارند. این موضوع باعث می شود که موقع تایپ کردن گزارش ها و ایمیل های طولانی زمان زیادی از شما گرفته شود. خوشبختانه بسیاری از تبلت ها قابلیت پشتیبانی از صفحه کلید را دارند. بعضی از آن ها با درگاه متصل شده و برخی دیگر نیز از طریق بلوتوث اتصال می یابند.

کیبورد خارجی برای تبلت

پایه نگهدارنده تبلت

پایه های نگه دارنده زیادی برای iPad و تبلت های اندرویدی وجود دارد. از پایه های ساده گرفته تا مدل های انعطاف پذیر. برخی از آنها دارای ارتفاع زیادی هستند و به شما اجازه می دهند تا بتوانید از تبلت  خود به عنوان یک تلویزیون یا مانیتور کوچک استفاده کنید. با استفاده از یک پایه نگهدارنده دیگر نیازی به در دست گرفتن تبلت نخواهید داشت و می توانید در حین انجام دادن کارهای روزمره مانند آشپزی و ... از تبلت خود برای تماشای ویدیو یا انجام کارهای دیگر استفاده کنید.

اسپیکر قابل حمل

اکثر تبلت ها قابلیت پشتیبانی از فایل های موسیقی را دارند، و شما می توانید از گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه خود با آنها لذت ببرید! در اغلب موارد بلندگوی تبلت ها ضعیف هستند. ما در اینجا به شما این خبر خوش را می دهیم که می توانید با استفاده از اسپیکرهای قابل حمل صدای تبلت خود را تقویت کنید. یک اسپیکر قابل حمل در مکان های مختلفی قابل استفاده است و به شما این امکان را می دهد تا در جمع های دوستانه یا مهمانی های خانوادگی خود از موسیقی با کیفیت و قوی بهره مند شوید. اسپیکرها می توانند به روش های مختلفی به تبلت متصل شوند. برخی از آنها از طریق کابل AUX به خروجی صدای تبلت اتصال می یابند. در حالی که اتصال اسپیکرهای وایرلس به تبلت از طریق بلوتوث یا وای فای انجام می شود.

اسپیکر قابل حمل

قلم های لمسی

بسیاری از تبلت های امروزی مانند iPad یا تبلت های اندرویدی سامسونگ و آمازون از قلم لمسی پشتیبانی می کنند. به طور کلی یک قلم لمسی پیشرفته امکانات کاربردی تری از یادداشت مطالب با انگشت بر روی صفحه نمایش تبلت به شما می دهد و امکان طراحی های دیجیتال به صورت حرفه ای را ایجاد می کند.

قلم های تبلت

کار با برخی از اپلیکیشن ها با استفاده از قلم بسیار آسان تر است. این برنامه ها به شما این امکان را می دهند تا بتوانید یادداشت های خود را به صورت دست نویس (با دست خط خودتان) بر روی آنها درج کنید. علاوه بر این یک قلم لمسی برای طراحی گرافیکی و سایر کاربردهای هنری بسیار مفید است.
منبع: techanimate