لپ تاپ یکی از ابزارهای ضروری برای کار کردن از راه دور است که امروزه بسیاری از مردم با آن سروکار دارند. با یک لپ تاپ مطمئن، شما می توانید از هر گوشه دنیا کسب درآمد داشته باشید. البته همه چیز انقدر ساده نیست. در دنیای امروز همه می خواهیم از سختی انجام کار کاسته و آن را هوشمندانه تر انجام دهیم. در این راه، تجهیزات جانبی با کیفیت و کارآمد کمک زیادی به شما می کند.  در این مقاله ما اساسی ترین لوازم جانبی لپ تاپ را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید کار خود را با کیفیت بهتر انجام دهید.

اهمیت کار از راه دور (ریموت) در دنیای امروز

قبل از صحبت درباره لوازم جانبی لپ تاپ که باعث ایجاد تغییر در فضای کار ما شده است، بهتر است به این درک برسیم که از کار کردن از راه دور چه انتظاراتی داریم. از زمان شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت ها به کارمندان خود اجازه داده اند که کار خود را از راه دور و در منزل انجام دهند. این امر سبب شده است که مردم پی ببرند کار در منزل آزادی عمل بیشتری را در اختیار آنها قرار می دهد و می تواند در افزایش بهره وری آنها موثر باشد. در نهایت این افزایش بهره وری و لذت بردن از کار در منزل، به وجود لپ تاپ و لوازم جانبی آن وابسته است که نقش مهمی در افزایش کارایی دارند.

اهمیت کار از راه دور (ریموت) در دنیای امروز

معرفی چند لوازم جانبی لپ تاپ که باعث ایجاد تحول در انجام کار می شوند 

شما با یک لپ تاپ به تنهایی می تواند کار خود را انجام دهید. اما با لوازم جانبی زیر، می توانید کار خود را عالی پیش ببرید.

1- ماوس بلوتوثی

تمام لپ تاپ ها دارای تاچ پد هستند که برای انجام کارهای روزمره کفایت می کند. اما بسیاری از کاربرها همچنان استفاده از ماوس را ترجیح می دهند. چرا که کار طولانی مدت با تاچ پد سخت است و باعث ایجاد خستگی در انگشتان دست می شود. یک ماوس بلوتوثی می تواند به شما کمک زیادی کند و آزادی عمل بیشتری به شما نسبت به ماوس های کابلی بدهد. به طوری که شما می توانید از آن در موقعیت های مختلف استفاده کنید. همچنین ماوس بلوتوثی از قابلیت حمل و جابجایی بالایی برخوردار است.

ماوس بلوتوثی

2- ماوس پد

استفاده از ماوس بدون ماوس پد ممکن است باعث کاهش کارایی و دقت آن شود. شاید کاربران توجه زیادی به ماوس پد نداشته باشند، اما یک سطح صاف و نرم نقش زیادی در افزایش سرعت ماوس دارد. بنابراین بهتر است تا استفاده از آن را در دستور کار خود قرار دهید. ماوس پدها قیمت بالایی نیز ندارند و به راحتی شما در هنگام کار با لپ تاپ کمک زیادی می کنند. خوشبختانه انواع مختلفی از ماوس پد در اندازه ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است و شما می توانید مطابق با سلیقه تان نسبت به خرید آنها اقدام کنید. برخی معیارها که در هنگام خرید ماوس پد باید به آنها دقت کنید عبارتند از: قابلیت محکم قرار گرفتن بر روی میز، نرم بودن روکش موجود بر روی سطح و اندازه ماوس پد.

ماوس پد

3- مانیتور خارجی

اگر لپ تاپ شما دارای سایز کوچکی است، می توانید از یک مانیتور اضافی در کنار آن استفاده کنید. به خصوص اگر به دلیل اعمال محدودیت های اجتماعی در دوران کرونا مجبور به کار از منزل شده باشید، یک مانیتور اضافی کمک زیادی به شما می کند. اگر قصد دارید تا ساعات زیادی از روز خود را به کار با بگذرانید، بهتر است مانیتوری تهیه کنید تا از قابلیت حذف نور آبی (Blue Light) برخوردار باشد. این مانیتورها برای سلامت چشم کاربر مفیدترند و از آسیب دیدن چشم در اثر نگاه کردن طولانی مدت به آن جلوگیری می کنند.

مانیتور خارجی برای لپ تاپ

4- هاب USB

تعداد پورت های USB لپ تاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه تعداد پورت ها بیشتر باشد، امکان اتصال لوازم جانبی بیشتری به آن را خواهید داشت. به همین دلیل هاب USB می تواند وسیله ای پرکاربرد برای شما باشد. هاب وسیله ای است که باعث افزایش تعداد پورت های لپ تاپ می شود. برخی هاب ها علاوه بر پورت های معمولی USB، به پورت های HDMI و اترنت نیز مجهزند و امکانات جدیدی را به لپ تاپ شما اضافه می کنند.

هاب USB

5- هارد اکسترنال

این روزها فیلم ها و سریال های 4K محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما همان طور که می دانید فایل های 4K حجم زیادی دارند و فضای بالایی را اشغال می کنند. به طوری که شاید ذخیره کردن آنها بر روی لپ تاپ باعث شود تا فضای ذخیره سازی داخلی آن به سرعت پر شود. در این شرایط یک هارد اکسترنال به کمک شما خواهد بود.

هارد اکسترنال

هاردهای اکسترنال در ظرفیت های یک، دو، سه و چهار ترابایت می تواند تمام نیازهای شما برای ذخیره سازی انواع فایل را برطرف کند. در هنگام خرید هارد اکسترنال به ضد آب و ضد ضربه بودن آن نیز دقت داشته باشید.

منبع: ollieandthecaptain