اسکنرها یکی از تکنولوژی های کلیدی هستند که تقریبا در تمام انواع تجارت های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. نیاز به این دستگاه ها به خوبی در کسب و کارها و حتی خانه ها نیز احساس می گردد. از اسکنرهای نرم افزاری نصب شده روی تلفن های همراه هوشمند گرفته تا مدل های حرفه ای مخصوص اسکن تصاویر و اسناد، همه و همه نقش پررنگی در زندگی امروزی دارند. اما تعیین این که کدام اسکنر و کدام فناوری مناسب نیاز شماست، کمی سخت به نظر می رسد. شناخت آنچه می خواهید، به آسان کردن این انتخاب کمک خواهد کرد.

مزایای استفاده از اسکنر

گفتیم که ضرورت به کار گیری این ابزارهای کارآمد در محیط های تجاری و حتی خانگی غیر قابل انکار است. به طور خلاصه، در این جا به دو مورد از مهم ترین مزایای اسکنرها اشاره می کنیم:

- به کمک تکنولوژی اسکن، دیگر ترسی برای از دست دادن اسناد وجود نخواهد داشت. با استفاده از یک اسکنر می توانید به راحتی یک کپی از اسناد را در کامپیوتر یا تلفن همراه خود ذخیره کرده و هر کجا که می روید به آن دسترسی داشته باشید.

- اسکنرها به کاهش وابستگی به کاغذ کمک می کنند. به همین دلیل، منجر به ساده سازی روند کار و افزایش کارایی نیز خواهند شد.

مزایای استفاده از اسکنر

مهم ترین ویژگی های اسکنرها

یکی از عواملی که به خریداران در انتخاب درست یاری می رساند، شناخت تجهیزات اسکنرهاست. به طور کلی یک اسکنر شامل قطعات مهمی از جمله آینه، هد، عدسی، درگاه های اتصال، مدارهای کنترلی و منبع تغذیه می باشد.
شاید آشنایی با این تجهیزات به درد همه کاربران نخورد، ولی برخی از ویژگی هایی که اسکنرها ارائه می نمایند، نیاز به توجه دارند. این ویژگی ها بینش مفیدی را در زمینه نحوه استفاده از اسکنرها برای دسترسی به برخی مزایای مطلوب در اختیار شما قرار می دهند.

در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های اسکنرهای حرفه ای خواهیم پرداخت:

سرعت- بررسی کنید که دستگاه در هر دقیقه چند صفحه را اسکن می کند (ppm)؟ واقعیت این است که تهیه اسکنرهای سریع تر هزینه بیشتری هم می برد؛ ولی چنانچه قصد اسکن حجم زیادی از کاغذ را دارید، سرعت نیز فاکتور حائز اهمیتی در خرید شما می باشد.

چرخه وظیفه- رتبه بندی تولید کننده برای تعیین تعداد صفحاتی که دستگاه در یک روز اسکن می کند را چرخه وظیفه اسکنر می نامند.

مهم ترین ویژگی های اسکنرها

وضوح- رزولوشن یا وضوح اسکن با واحد dpi (نقطه در اینچ) سنجیده می شود. برای متون معمولی کیفیت 600 dpi مطلوب است اما اگر با تصاویر سر و کار دارد، هر چقدر جزئیات آن بیشتر باشد، به وضوح بالاتری نیز احتیاج خواهید داشت.

اتصال به شبکه- برخی از اسکنرها می توانند به اینترنت متصل گردند. توجه داشته باشید که آیا برای دسترسی به اسکنر، فقط یک کامپیوتر برای شما کفایت می کند یا این که به قابلیت اتصال به شبکه نیز نیاز دارید؟
قابلیت های نرم افزاری- به عنوان مثال اسکنر می تواند با استفاده از نرم افزار تشخیص نوری، اسناد را به صورت فایل متنی Word در دستگاه ذخیره نماید؛ به این ترتیب، بعدا خواهید توانست آن را به راحتی ویرایش کنید. این قابلیت باعث صرفه جویی زیادی در وقت می شود.

اسکن دوطرفه- اسکن دوطرفه یا دوبلکس به دستگاه این اجازه را می دهد تا پشت و روی کاغذ را چک کند و در صورت نیاز، به اسکن هر دو صفحه بپردازد. اگر اسکنری این توانایی را نداشته باشد، مجبور می شوید تا ابتدا یک طرف و سپس طرف دیگر کاغذ را برای اسکن درون دستگاه قرار دهید.

خرید اسکنرهای حرفه ای

ملاحظات زیر به شما در شناسایی بهترین اسکنر برای کسب و کارتان کمک می کنند:

خرید اسکنرهای حرفه ای

  • به چه نوع اسکنری نیاز دارید؟

همان طور که می دانید، اسکنرها نیز مانند سایر تجهیزات دیجیتالی، در انواع متنوعی به بازار ارائه می شوند. هر کدام از آنها عملکردها و ویژگی های منحصر به فردی نیز دارند. تصمیم بگیرید که چه نوع اسکنری پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. به عنوان مثال، اگر می خواهید از یک اسکنر در بایگانی استفاده کنید، نمی توانید به سراغ مدل های تخت بروید زیرا در آنها باید برگه ها را به صورت جداگانه اسکن نمایید و این کار بسیار زمان بر خواهد بود. در این حالت برای خرید یک اسکنر حرفه ای باید دستگاهی را برگزینید که امکان اسکن تعداد زیادی از اسناد را پشت سر هم و به طور خودکار فراهم آورد.

  • اسکنر شما در کجا استفاده خواهد شد؟

برخی از اسکنرهای در نور طبیعی آفتاب و محیط های کم نور به اندازه محیط هایی که روشنایی مناسب دارند، خوب کار می کنند. اگر قرار است در فضاهای باز و شرایط کم نور اسکنر خود را به کار گیرید، حتما مشخصات نوری مدل مورد نظر خود را به دقت ارزیابی نمایید.

  • هر چند وقت یک بار و به چه میزانی از اسکنر استفاده خواهید کرد؟

چنانچه برای مدت زمانی طولانی به اسکنر نیاز دارید، باید به دوام باتری و اتصالات بی سیم آن توجه کنید. همچنین برخی اسکنرها قادر به ضبط بیشتر از 60 تصویر در ثانیه هستند و قابلیت اسکن سریع و مداوم بدون تاخیر را ارائه می دهند. اگر می خواهید تعداد زیادی از اسناد را در طول روز اسکن کنید، برای جلوگیری از کند شدن بی جهت روند کارتان، دستگاهی مجهز به این قابلیت ها تهیه نمایید.

خرید اسکنرهای حرفه ای

  • اسناد شما از چه نوعی بوده و در چه ابعادی هستند؟

قبل از اقدام به انتخاب اسکنر مناسب، اندازه اسنادی که می خواهید اسکن کنید را در نظر بگیرید. نوع اسناد (متن، تصویر و غیره.) نیز نقش بسزایی در انتخاب شما خواهد داشت.

  • محدودیت بودجه شما برای خرید اسکنر چقدر است؟

قیمت اسکنرها بسته به عملکردها و قابلیت های ارائه شده متفاوت است. علاوه بر این، دوام نقش اصلی را در قیمت اسکنرها ایفا می کند. ناهموارترین اسکنرهایی که برای استفاده در شرایط محیطی سخت طراحی شده اند، گران ترین انواع هستند. باید بدانید با این که قیمت خرید این دستگاه ها بالاست، اما به دلیل امکانات زیاد و دوام خوب، هزینه های مالکیت آنها به اندازه قابل توجهی پایین خواهد آمد.

چنانچه قصد خرید اسکنر حرفه ای را دارید، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان بخش فروش شرکت ایده برتر پارسیان تماس حاصل فرمایید.