SIM Manager یک اپلیکیشن ساده است که به طور کلی در پشت صحنه اجرا می شود و به نظر می آید که اصلاً چنین اپلیکیشنی بر روی گوشی موبایل وجود ندارد! به همین دلیل شاید دسترسی به آن برای بسیاری از کاربران کاری پر زحمت باشد! در چنین شرایطی اگر این اپلیکیشن باگ داشته باشد و پیغام خطای آن نمایش داده شود، ممکن است مشکلات زیادی برای کاربر ایجاد شود. در روزهای اخیر برخی از کاربران گوشی های گوگل پیکسل گزارش داده اند که با خطای «SIM Manager has stopped working» در گوشی خود مواجه شده اند و این پیغام به صورت چند باره برای آنها نشان داده می شود!

روش حل خطای SIM Manager در گوشی های گوگل پیکسل

کاربران در Play Store نیز در این رابطه گزارش هایی داده اند. به عنوان مثال عنوان شده که گوشی پیکسل آنها به دلیل بروز این خطا، هر سه دقیقه یک بار کرش می کند و هیچ آپشنی برای متوقف کردن این اپلیکیشن وجود ندارد. مطابق با اعلام کاربران این خطا هر روز بر روی گوشی آنها رخ می دهد و نوتیفیکیشن مربوط به آن به طور مکرر برایشان نمایش داده می شود. به همین دلیل بسیاری از کاربران از کار با گوشی پیکسل ناامید شده و حتی برخی آن را در مقایسه با گوشی های سامسونگ، یک گوشی بدون استفاده دانسته اند!

چگونه خطای اپلیکیشن SIM Manager در گوشی های گوگل پیکسل را برطرف کنیم؟

اما به نظر می رسد که راه حلی برای رفع این مشکل وجود دارد و آن هم پاک کردن آپدیت های اپلیکیشن SIM Manager است. اگر از کاربران گوشی های پیکسل باشید، حتماً به یاد دارید که پیش از این اپلیکیشن WebView نیز با چنین مشکلی روبرو شده بود و با حذف آپدیت ها به حالت عادی بازگشت!
برای این منظور مسیر زیر را طی کنید:

Settings -> Apps -> SIM Manager

سپس بر روی آیکون سه نقطه که در قسمت منوی بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید و از لیست نمایش داده شده گزینه Uninstall Update را انتخاب کنید. این اقدام اپلیکیشن را به تنظیمات ابتدایی کارخانه باز می گرداند و به همین دلیل دیگر هیچ نوتیفیکیشنی مبنی بر خطا در عملکرد از جانب آن بر روی گوشی شما ظاهر نخواهد شد. 

به نظر می رسد که یک آپدیت حاوی باگ باعث بروز این خطا و کرش اپلیکیشن SIM Manager در پشت صحنه شده است. بنابراین در آپدیت بعدی گوگل برای این اپلیکیشن، به احتمال بسیار زیاد این خطا برطرف خواهد شد. به هر حال گوشی پیکسل 5 به عنوان یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال شناخته می شود و بروز این خطا برای آن یک موضوع خجالت آور محسوب می شود! به طوری که اگر گوگل فوراً در صدد رفع آن برنیاید، ممکن است کاربران این گوشی بالارده و پرهزینه خود را از دست بدهد! در شرایط فعلی هیچ راه حل عملی از جانب گوگل برای رفع این مشکل عنوان نشده و فقط با طی کردن مراحل ذکر شده در این بخش و حذف آپدیت های اپلیکیشن SIM Manager می توانید گوشی خود را از کرش کردن های مکرر در امان نگه دارید!

منبع: androirdcentral