دنیای بازی طی سال های اخیر مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده است. طی این مدت تجهیزات گیمینگ مانند موس و کیبورد با پیشرفت های چشمگیری مواجه شده و انجام بازی به صورت حرفه ای را برای کاربران فراهم آورده اند. اما شما با رعایت برخی نکات، می توانید از ماوس و کیبورد خود بیشترین بهره را برده و لذت انجام بازی را برای خود بیشتر کنید. در واقع رعایت کردن این نکات باعث می شود تا بتوانید حرفه ای تر بازی کنید و خود را از گیمرهای مبتدی و تازه کار به نوعی متمایز نمایید!

جایگاه دکمه های صفحه کلید را به خاطر بسپارید

بزرگترین پیشرفتی که می توانید انجام دهید این است که مکان های صفحه کلید را بخاطر بسپارید. یادگیری اینکه دقیقاً انگشتان شما بر روی چه دکمه ای قرار دارد، به شما کمک می کند تا اطمینان داشته باشید که کلیدهای درست را فشار می دهید.

جایگاه دکمه های صفحه کلید را به خاطر بسپارید

قرار گرفتن صحیح مچ دست روی صفحه کلید این امکان را نیز برای شما فراهم می کند که بتوانید بر روی صفحه کلید تسلط کافی داشته باشید و از تمام پتانسیل های کیبورد خود بتوانید استفاده کنید. برخی کیبوردهای گیمینگ در بازار موجودند که به دکمه های کاربردی متعددی مجهزند. اگر جایگاه این دکمه ها را به خاطر داشته باشید، در هنگام بازی می توانید سریع تر به آنها دسترسی پیدا کنید. 

دقت ماوس خود را تنظیم کنید

یافتن تنظیمات ایده آل در خصوص حساسیت و DPI برای ماوس به منظور نشانه گیری دقیق هدف فوق العاده مهم است. شما می خواهید حساسیت موس تان به اندازه کافی سریع باشد تا در کنار صفحه کلید بالاترین کارایی را داشته باشد. توجه داشته باشید که DPI خیلی زیاد، ممکن است که باعث سرعت حرکت بیش از اندازه ماوس شود و برخلاف آنچه که تصور می شود، در انجام بازی اختلال ایجاد کند! در این حالت ممکن است که نشانگر ماوس با سرعت زیاد از روی هدف عبور کرده و باعث شود تا تیراندازی شما دقیق نباشد! پس در هنگام انجام بازی های شوتینگ بهتر است تا از DPI خیلی زیاد برای ماوس خود استفاده نکنید.

دقت ماوس خود را تنظیم کنید

DPI خود را روی 400 یا 800 تنظیم کنید

با DPI پایین هنگام هدف گیری باید ماوس را با شدت و قدرت بیشتری حرکت دهید. در ابتدا استفاده از آن دشوار به نظر می آید، اما شما به سرعت به آن عادت خواهید کرد. تنظیم DPI بر روی 400 ایده آل است، اما ممکن است برای برخی از شما غیرقابل تحمل باشد! در این صورت، می توانید آن را تا 800 DPI بالا ببرید.

DPI خود را روی 400 یا 800 تنظیم کنید

توجه داشته باشید که مطلبی که در بالا عنوان شد یک قاعده کلی نیست! در واقع شما باید ببینید که کدام تنظیمات برایتان بهتر است و با کدام تنظیمات انجام بازی برایتان آسان تر و لذت بخش تر است. با این وجود گیمرهای مبتدی می توانند به تنظیماتی که در این بخش به آن اشاره کردیم اعتماد کنند!

یک ماوس گیمینگ تهیه کنید

موس های کامپیوتر ساده برای بازی عالی نیستند. سنسورهایشان دقیق نیستند، امکانات کمی دارند و فاقد دکمه های اضافی هستند. به همین دلیل، انتخاب یک ماوس مناسب بازی می تواند به شما بسیار کمک کند. شما می توانید موس مناسب را بر اساس سبکی که آن را در دست می گیرید، انتخاب کنید: کف دست، نوک انگشت یا پنجه. Logitech G Pro یک موس بازی عالی برای کسانی است که قصد ورود به دنیای بازی را دارند. ده ها گزینه عالی دیگر نیز وجود دارد که شما می توانید متناسب با نیازتان نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

هنگام جستجوی ماوس بازی، ویژگی های زیر را مد نظر داشته باشید:

• وزن
• تعداد دکمه های قابل برنامه ریزی
• قابلیت تغییر تنظیمات DPI
• طراحی ارگونومیک

منبع: SwitchAndClick