نگه داشتن غذاها در دمای مناسب یخچال، به دوام بیشتر آنها و تازه ماندن غذاها کمک می کند. همچنین تنظیم دمای مناسب یخچال، می تواند به شما در جلوگیری از بیماری های احتمالی ناشی از فاسد شدن غذا کمک کند. دمای مناسب یخچال و فریزر می تواند با کاهش سرعت رشد باکتری ها، غذاها را برای روزها یا حتی هفته ها سرد و امن نگه دارد.

هنگامی که درجه حرارت غذا از یک نقطه خاص بالاتر می رود (حدود 40 درجه فارنهایت) ، باکتری ها به طور تصاعدی تکثیر می شوند. در نتیجه برای حفظ کیفیت غذای خود و کاهش خطر مسمومیت غذایی، بهتر است یخچال خود را تا دمای توصیه شده خنک نگه دارید و از دستورالعمل های مناسب نگهداری یخچال پیروی کنید.

چگونگی تنظیم درجه حرارت مناسب با یخچال

یخچال باید چه دمایی داشته باشد؟

دمای یخچال توصیه شده توسط سازمان غذا و دارو (FDA) آمریکا زیر 40 درجه فارنهایت است. همچنین دمای مناسب فریزر را زیر 0 درجه فارنهایت اعلام کرده است.

یخچال باید چه دمایی داشته باشد؟

به هر حال دمای مناسب برای یخچال بین 35 تا 38 درجه فارنهایت (یا 1.7 تا 3.3 درجه سانتیگراد) است. این محدوده دما به همان میزانی است که غذا در آن خیلی سرد می شود اما منجمد نمی شود. بنابراین دمای یخچال باید به آستانه 40 درجه فارنهایت برسد. در غیر از این دما، باکتری ها به سرعت شروع به تکثیر می کنند.

یخچال چگونه کار می کند؟

دمای بالای 35 تا 38 درجه فارنهایت خیلی زیاد است. غذای شما ممکن است در این دما به سرعت خراب شود و شما را با برخی از مشکلات معده و باکتری هایی مانند سالمونلا و E. coli مواجه کند.

چگونه دمای یخچال را اندازه می گیرند؟

دماسنج را به مدت 20 دقیقه در یخچال خود قرار دهید، سپس بررسی کنید که آیا به دمای ایده آل یخچال یا حتی دمای مناسب نزدیک هستید؟ در غیر این صورت، به صفحه کنترل دمای یخچال خود مراجعه کنید.

چگونه دمای یخچال را اندازه می گیرند؟

متاسفانه همه دما سنج های یخچال دقیق نیستند. ممکن است یخچال خود را روی 37 درجه فارنهایت تنظیم کنید، اما در واقع دما را در حدود 33 درجه فارنهایت یا حتی 41 درجه فارنهایت نگه دارد. این امر طبیعی است که یخچال ها چند درجه از علامت تعیین شده شما فاصله داشته باشند.

بعضی از یخچال ها اصلاً دما را نشان نمی دهند. آنها به شما اجازه می دهند که دمای یخچال و فریزر را در مقیاس 1 تا 5 تنظیم کنید. بدون دماسنج، نمی توانید بدانید که این نقاط چه درجه ای را به ما نشان می دهد.
پس از داشتن دماسنج و خواندن دمای آن، می توانید دمای یخچال را متناسب با آن تنظیم کنید تا دما را در منطقه امن بین 35 تا 38 درجه فارنهایت نگه دارید. می توانید همین کار را با فریزر خود انجام دهید، تا دما را تا حد ممکن به 0 درجه فارنهایت نزدیک کنید.

چگونه دمای یخچال را اندازه می گیرند؟

چگونه یخچال خود را خنک نگه داریم

اگر متوجه شدید که با وجود تنظیمات دما، دمای یخچال شما بروی 40 درجه فارنهایت ثابت نمی ماند، می توانید با انجام چند مرحله یخچال خود را در دمای مناسب تنظیم کنید.

قبل از قرار دادن غذا در یخچال بگذارید تا خنک شود. کاسه های داغ سوپ یا مرغ سوخاری باقیمانده می توانند فضای کوچک یخچال شما را به سرعت گرم کرده و غذاها را در معرض خطر رشد سریع باکتری ها قرار دهند. برای محافظت از یخچال باید قبل از پوشاندن و قرار دادن مواد غذایی در آن، بگذارید غذاها کمی خنک شوند.

چگونه یخچال خود را خنک نگه داریم

درست بسته شدن درب را بررسی کنید. واشرهای موجود در لبه درب یخچال باعث می شوند تا گرمای هوا داخل یخچال نفوذ نکند. اگر یکی از این واشرها نشتی داشته باشد، ممکن است هوای سرد داخل یخچال خارج شود. این می تواند خنک سازی صحیح یخچال را دشوارتر کند (مصرف برق بیشتر، باعث افزایش قبض برق ماهیانه شما می شود).

یخچال را پر نگه دارید!!! این موضوع در مورد فریزر شما نیز صدق می کند. اگر قفسه ها پر باشد، یخچال می تواند مدت طولانی تری در دمای پایین باقی بماند و غذاها را به بهترین شکل خنک نگه می دارد. فقط فضای یخچال را بیش از حد شلوغ نکنید، چرا که جریان هوا را کاهش داده و مانع گردش هوا داخل یخچال می شود.

چگونه یخچال خود را خنک نگه داریم

در این مقاله برخی از راهکارهای کلیدی برای نگهداری یخچال را بیان کردیم. امیدواریم که توانسته باشیم شما را در این امر راهنمایی کرده باشیم.

منبع: realsimple