فرقی ندارد که از آیفون 12 یا گوشی های پرچم دار اندرویدی استفاده می کنید! به هر حال داشتن یک گوشی جدید خیلی هیجان انگیز است! اما پس از آنکه هیجان شما برای خرید گوشی جدید کمی فروکش کرد، باید یک تصمیم مهم در مورد گوشی فعلی تان بگیرید! اگر گوشی فعلی شما هنوز سالم است و مشکلی ندارد، می توانید آن را به یک غریبه بفروشید یا به یکی از اعضای خانواده تان هدیه دهید! به هر حال پیش از این کار، باید حتماً یک سری اقدامات را انجام بدهید!

فراموش نکنید که پیش از فروش گوشی آیفون، حتماً آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید!

حتی پیش از آنکه فکر سپردن گوشی به یک نفر دیگر به ذهنتان بیاید، باید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید! با انجام دادن این کار خیالتان راحت خواهد بود که هیچ کس به اطلاعات شخصی شما بر روی گوشی دسترسی پیدا نخواهد کرد. در ادامه این مراحل را برای گوشی آیفون با یکدیگر مرور می کنیم!

صبر کنید! ابتدا باید از آیفون خود بک آپ بگیرید!

قبل از ریست کردن آیفون، از گوشی فعلی خود بک آپ بگیرید. شما می توانید از این بک آپ برای آماده سازی سریع تر گوشی جدیدتان استفاده کنید. همچنین خیالتان راحت خواهد بود که هیچ یک از عکس ها یا لیست مخاطبان تان را از دست نخواهید داد. برای این منظور می توانید آیفون خود را به سیستم مک متصل کنید یا از نرم افزار iTunes بر روی PC استفاده نمایید.

یک روش دیگر نیز برای بک آپ گرفتن از آیفون وجود دارد و آن استفاده از iCloud است. برای استفاده از این سرویس ابتدا به بخش Settings گوشی بروید و بر روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس مسیر iCloud Backup -> Back up now را طی کنید. این روش بک آپ گیری ممکن است زمان بیشتری طول بکشد؛ با این وجود فوق العاده آسان است. فقط به میزان شارژ باتری گوشی موبایل خود توجه داشته باشید. همچنین دقت نمایید که گوشی شما حتماً به وای فای کانکت باشد.

صبر کنید! ابتدا باید از آیفون خود بک آپ بگیرید!

پس از اینکه بک آپ کامل شد، چند مورد دیگر نیز هست که باید انجام دهید:

  • از تمام اپلیکیشن ها و سرویس های خود Sign Out کنید. این کار ممکن است زمان بر باشد، اما برای حفظ اطلاعات شخصی شما ضروری است!
  • تمامی اکانت های ایمیل، لیست مخاطبان و رویدادهای تقویم خود را از روی گوشی پاک کنید. برای این منظور به مسیر زیر بروید:

Settings -> Mail/Contacts/Calendar -> Accounts

  • سیم کارت خود را از گوشی خارج کنید. اگر قصد استفاده از سیم کارت دیگری در گوشی جدید خود دارید، بهتر است سیم کارت قدیمی خود را از بین ببرید. همچنین اگر از eSIM استفاده می کنید، آن را از گوشی خارج کرده و غیر فعالش کنید.

صبر کنید! ابتدا باید از آیفون خود بک آپ بگیرید!

حالا شما می توانید گوشی خود را ریست کنید!

پس از اینکه از گوشی خود بک آپ گرفتید و اکانت های خود را پاک کردید، حالا می توانید با خیال راحت گوشی تان را ریست فکتوری کنید. به مسیر زیر بروید:

Settings -> General -> Reset -> Erase All Content and Settings

ممکن است از شما PIN code و رمز عبور Apple ID درخواست شود؛ آنها را وارد کنید تا سرویس Find My غیر فعال شود. پس از وارد کردن پسورد، صفحه نمایش تاریک می شود و در زمان طی شدن مراحل، لوگوی اپل نمایش داده می شود. چند دقیقه بعد، عبارت Hello بر روی صفحه نمایش به زبان های مختلف ظاهر می شود و این به معنای موفقیت آمیز بودن مراحل ریست است. به این ترتیب با خیال راحت می توانید آیفون خود را به شخص دیگری واگذار کنید! اطلاعات شخصی شما به هیچ عنوان در دسترس دیگران قرار نخواهد گرفت!

منبع: cnet