PVC مخفف پلی وینیل کلراید، یک پلیمر پلاستیکی قوی است. سالانه تقریباً 40 میلیون تن از آن تولید می شود و می توان آن را یکی از پرمصرف ترین پلیمرهای جهان دانست. یکی از کاربردهای PVC در تولید کارت های شناسایی، اعتباری، هدیه و عضویت است. از آنجا که این ماده از دوام و انعطاف قابل توجهی برخوردار است، کارت های تولید شده با آن برای مدتی طولانی قابل استفاده خواهند بود. در واقع اگر یک کارت PVC دچار مشکلات غیر قابل پیش بینی (مانند شکستن یا پاره شدن) نشود، حتی برای سال ها قابل استفاده خواهد بود.

شما می توانید برای توسعه کسب و کار خود انواع متن ها، عکس ها و اشکال گرافیکی را بر روی یک کارت PVC چاپ کنید. حتی امکان افزودن هولوگرام به منظور جلوگیری از جعل این کارت ها بر روی آنها وجود دارد. از این جهت کارت های PVC برای مصارف امنیتی و تشخیص هویت افراد نیز کاربرد دارد.

کارت پی وی سی چیست و چه کاربردهای امنیتی دارد؟

فرض کنید که قصد برگزاری یک همایش برای تبلیغ شرکت یا کسب و کار خود را دارید و می خواهید تا کارت های ویزیت شرکت خود را در میان مهمانان توزیع کنید. هر چه کیفیت این کارت ها بیشتر باشد، مهمانان شما بیشتر به شرکت شما جذب می شوند. برای این منظور می توانید از کارت های کاغذی یا مقوایی استفاده کنید؛ اما این کارت ها به اندازه کارت های PVC شکیل نیستند و نمی توانند نگاه مهمانان شما را به سمت خود جلب کنند. پس کارت PVC این روزها کاربرد گسترده ای دارند و از مصارف تبلیغاتی گرفته تا مصارف امنیتی و حضور و غیاب کارمندان اداری کاربرد دارند. کارت های PVC به اشکال مختلفی در بازار وجود دارند تا بتوانید به راحتی کارت شناسایی مورد نیاز خود را سفارش دهید. 

کارت شناسایی PVC را می توانید با استفاده از فناوری های امنیتی رمزگذاری کنید. برای این منظور می توانید از نوار های مغناطیسی و ویژگی های امنیتی جدیدتر و پیشرفته تر مانند تراشه های هوشمند بهره ببرید. این نوع کارت ها برای دسترسی افراد به پایانه های خاص کاربرد دارند. همچنین برای ورود به مراکز حساس و دولتی و تشخیص هویت افراد، می توان از یک کارت PVC رمزگذاری شده استفاده کرد. بهترین گزینه‌های شما در این زمینه نوارهای مغناطیسی، تراشه‌های هوشمند و قابلیت RFID است. 

کارت شناسایی PVC با روش های چاپ استاندارد سازگار نیست. اگر از کارت PVC به عنوان کاغذ ورودی به یک پرینتر لیزری یا جوهرافشان رومیزی استفاده کنید، قطعاً به دستگاه خود آسیب خواهید رساند.

کارت پی وی سی چیست و چه کاربردهای امنیتی دارد؟

بهترین روش چاپ روی کارت پی وی سی استفاده از پرینتر مخصوص چاپ کارت است. همانند چاپگرهای معمولی، چاپگرهای کارت شناسایی PVC نیز دارای انواع و قابلیت های متنوعی هستند. اگر فقط به کارت های شناسایی یک روی PVC برای تعداد محدودی از کارمندان نیاز دارید، می توانید چاپگر کارت PVC ارزان تری را انتخاب کنید که فقط دارای ویژگی های پایه ای و سرعت چاپ متوسط باشد.

از طرف دیگر اگر شما به کارت های شناسایی تمام رنگی با ویژگی های گرافیکی پیشرفته به صورت دو رو احتیاج دارید و حجم کاریتان سنگین است، توصیه می کنیم از چاپگر کارت شناسایی دو طرفه PVC رده بالاتر استفاده کنید.

کارت پی وی سی چیست و چه کاربردهای امنیتی دارد؟

امنیت خود را با چاپگر PVC ID تقویت کنید

کارتهای PVC فراتر از یک نوع پلاستیک هستند. این کارت ها مطمئن ترین راه ها برای تامین امنیت تجارت و کسب و کار شما هستند. همان طور که اشاره شد، شما می توانید از نوارهای مغناطیسی یا چیپ های هوشمند در این کارت ها استفاده کرده و از آن برای مصارف امنیتی استفاده کنید. ضمن اینکه این کارت ها برای حضور و غیاب کارمندان کاربرد دارند. به عنوان مثال شما می توانید مکانی را برای استفاده از کارمندان خود در اداره تعیین کنید و به هر یک از آنها یک کارت شناسایی PVC اختصاص دهید. کارمندان زمان ورود و خروج به اتاق استراحت کارت خود را به دستگاه حضور غیاب نزدیک می کنند و اطلاعات آنها ثبت می شود. به این ترتیب می توان مدت زمان استراحت آنها را اندازه گیری کرد.

امنیت خود را با چاپگر PVC ID تقویت کنید

به طور کلی کارت PVC کاربردهای فراوانی دارد و از قیمت مناسبی نیز بهره می برد. به این ترتیب تهیه آن در حجم انبوه برای اغلب شرکت ها و سازمان ها امکان پذیر است.

منبع: avonsecurityproducts