ویدئو پروژکتور جزو دستگاه هایی است که در مدارس و دانشگاه ها و شرکت هایی که نیاز به ارائه یا تدریس دارند، کاربرد فراوانی دارد. این دستگاه نیز از قطعاتی تشکیل شده است که پس از مدتی ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. لامپ پروژکتور جزء اصلیترین و در عین حال گرانترین قطعات این دستگاه است ولی در خصوص همه ویدیو پروژکتورها تعویض لامپ توصیه نمی گردد. گاهی پس از پایان عمر لامپ دیتا پروژکتور های پرتابل و ارزان قیمت، با توجه به قیمت نسبتا بالای لامپ، بهتر است دیتا پروژکتور جدیدی خریداری گردد. با توجه به اینکه بیشتر نقص های فنی مربوط به لامپ پروژکتورها است توصیه می شود در هنگام کاهش نور و یا مواجه شدن با آلارم تعویض لامپ، سریعا دستگاه را به واحد فنی ارسال نمایید. چرا که گاهی ترکیدگی لامپ در داخل ویدئو پروژکتور موجب آسیب رسیدن به بخشهای دیگر دستگاه نیز می گردد. سعی کنید برای تعویض یا تعمیر آن به مراکز مجاز مراجعه نمایید.

لامپ ویدئو پروژکتور اپتما

با توجه به مصرفی بودن لامپ ویدئو پروژکتورها و پایان عمر این قطعه پس از مدت زمانی مشخص (که البته به نحوه استفاده صحیح از دستگاه نیز بستگی دارد)، نیاز به تعویض لامپ دیتا پروژکتور از مسائلی است که کاربران اغلب با آن مواجه می شوند. پس اگر نیاز به خرید پروژکتور دارید ابتدا با مشاوران زبده در این زمینه مشورت کرده و با انواع لامپ ویدیو پروژکتور آشنا شوید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. یکی از برند های مطرح در این زمینه، ویدیو پروژکتور اپتما است. پروژکتور علاوه بر استفاده صحیح توسط کاربران به سرویس و نگهداری به موقع (سالی یک الی دو بار بسته به میزان و محیط استفاده از آن) نیاز دارد. بنابراین توصیه می شود به آن همچون سایر لوازم الکترونیکی نگاه نکرده و سرویس پروژکتور خریداری شده از مراکز معتبر را به کارشناسان فنی آن بسپارید.

لامپ ویدئو پروژکتور اپتما

شرکت اپتما Optoma یکی از نام های شناخته شده در زمینه تولید پروژکتور است که محصولات آن در مدل های مختلفی در بازار یافت می شوند. یکی از مزایای خرید پروژکتورهای اپتما، طول عمر ایده آل لامپ آنها است. این شرکت از فناوری های اختصاصی در ویدیو پروژکتورهای خود استفاده کرده است که نقشی اساسی در ارتقای عمر لامپ آنها دارد. از جمله این فناوری ها می توان به Eco+ اشاره کرد. این فناوری علاوه بر افزایش عمر لامپ، بر روی کاهش مصرف برق دستگاه نیز مؤثر است و بالاترین کنتراست ویدئو پروژکتور را به ارمغان می آورد. به عبارت دیگر فناوری Eco+ بدون تأثیر بر روی کنتراست پروژکتور، عملکرد لامپ را بهینه سازی می کند. به طور میانگین لامپ ویدئو پروژکتورهای اپتما در حالت Bright برابر با 3 تا 4 هزار ساعت است؛ اما اگر پروژکتور را در حالت Eco+ مورد استفاده قرار دهید، طول عمر لامپ آن به حدود 6500 ساعت ارتقا پیدا می کند. همچنین ویدیو پروژکتورهای اپتما از حالت داینامیک (Dynamic) هم پشتیبانی می کند. در این حالت روشنایی خروجی لامپ متناسب با نوع محتوا و درصد رنگ های تیره و روشن بهینه سازی می شود و طول عمر لامپ دستگاه تا حدود 5000 ساعت ارتقا پیدا می کند.

لامپ ویدئو پروژکتور اپتما

ویدیو پروژکتورهای اداری/ آموزشی اپتما از یک حالت اختصاصی به نام Education نیز برخوردارند. اگر ویدئو پروژکتور خود را در این حالت قرار دهید، روشنایی و کنتراست دستگاه برای نمایش متن، نمودار و اسلایدهای پاورپوینت بهینه سازی می شود. بد نیست بدانید که در حالت Education، طول عمر لامپ پروژکتور اپتما تا 12000 ساعت هم می رسد.

با وجود این تکنولوژی ها و قابلیت ها، سرانجام به تعویض لامپ ویدئو پروژکتور نیاز پیدا خواهید کرد. توجه نمایید که اگر به موعد تعویض لامپ پروژکتور خود دقت نکنید، کیفیت عملکرد دستگاه به طور محسوسی افت خواهد کرد. این افت عملکرد، به طور مستقیم به میزان روشنایی لامپ مربوط می شود. حتی در مواردی ممکن است تا روشنایی خروجی لامپ تا 50 یا 70 درصدِ شدت روشنایی قابل پشتیبانی توسط پروژکتور کاهش پیدا کند.

لامپ ویدئو پروژکتور اپتما Optoma

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که اپتما علاوه بر پروژکتور لامپی، چندین مدل لیزری را هم راهی بازار کرده است. به طور کلی پروژکتور لیزری نسبت به مدل های لامپی دوره سرویس طولانی تری دارد و هزینه های جانبی آنها برای شما پایین تر خواهد بود. با این حال از آنجا که قیمت ویدئو پروژکتور لامپی معمولاً از مدل های لیزری کمتر است، بسیاری از افراد خرید آنها را ترجیح می دهند. چنانچه در این رابطه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، می توانید با شماره 73027-021 تماس بگیرید و با کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان در ارتباط باشید. همچنین می توانید انواع ویدیو پروژکتورهای اپتما را با قیمتی مناسب از وب سایت ایده برتر با اینماد 5 ستاره تهیه کنید.