دستیار صوتی گوگل این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده و امکان اجرای فرمان ها و ارائه اطلاعات در رابطه با موضوعات مختلف را به ساده ترین شکل ممکن به شما می دهد. این دستیار صوتی به خوبی قادر به فهمیدن آنچه که شما می گویید، است و فرمان های صوتی را تشخیص می دهد. اما به طور کلی تکنولوژی هوش مصنوعی هنوز جای کار بسیاری دارد و گوگل نیز از این موضوع آگاه است! به همین دلیل گوگل به طور پیوسته در حال کار بر روی دستیار صوتی خود و اضافه کردن ویژگی های جدید به آن است. آخرین آپدیت ارائه شده برای Google Assistant امکانات جالب جدیدی را به آن اضافه کرده که باعث شده تا این دستیار صوتی بیش از پیش برای کارهای روزمره کارایی پیدا کند.

دستیار صوتی Google Assistant به شما این امکان را می دهد تا نحوه تلفظ صحیح نام دوستان خود را به آن آموزش دهید!

برای کسانی که به تازگی با گوگل اسیستنت آشنا شده و قصد استفاده از آن را دارند، گوگل تمهیداتی در آپدیت جدید در نظر گرفته است. به طوری که اکنون گوگل اسیستنت توانایی بیشتری برای فهمیدن فرمان صوتی اصلی کاربر دارد. به این ترتیب اگر چند فرمان صوتی به صورت هم زمان صادر شود، Google Assistant توانایی تفاوت گذاشتن میان آنها و تشخیص فرمان اصلی را دارد و پس از اجرای فرمان اصلی، به سراغ اجرای فرمان های دیگر می رود. به عنوان مثال اگر دو تایمر مختلف را ست کنید، Google Assistant توانایی تشخیص تایمر اول از دوم را دارد و به ترتیب اولویت آنها را اجرا می کند.

اکنون Google Assistant با بهره بردن از فناوری پردازش زبان مادری، بهتر متوجه فرمان صوتی کاربر می شود و مطابق با ادعای گوگل «تقریباً صد در صد قادر به واکنش دقیق نسبت به تنظیم آلارم و تایمر» است. همچنین این دستیار صوتی قادر به تشخیص محتوای در حال نمایش بر روی صفحه نمایش گوشی و نمایشگرهای هوشمند را نیز دارد تا بتواند واکنش دقیق تری نسبت به خواسته کاربر نشان دهد. به این ترتیب کاربران می توانند به شکلی عامیانه تر با Google Assistant صحبت کنند و درخواست هایشان با سرعت بیشتری انجام شود.

دستیار صوتی Google Assistant به شما این امکان را می دهد تا نحوه تلفظ صحیح نام دوستان خود را به آن آموزش دهید!

اما یکی از ویژگی های جالب و جدید Google Assistant این است که اکنون شما می توانید به آن آموزش دهید تا اسامی اشخاص را چگونه تلفظ کند! این ویژگی به خصوص برای افرادی که نام خاص تر و متمایز تری از اسامی رایج دارند، کاربرد بالایی دارد و باعث می شود تا اسم آنها به درستی توسط این دستیار صوتی تلفظ شود. به این ترتیب شما می توانید با گوگل اسیستنت صحبت کنید و این دستیار صوتی آنچه را که شما می گویید با تلفظ صحیح به خاطر می سپارد!

لازم به ذکر است که آپدیت جدید Google Assistant هم اکنون در کشور آمریکا عرضه شده و بر روی دستگاه هایی مانند Nest Audio در دسترس است. این آپدیت به زودی بر روی سایر دستگاه های سازگار با گوگل اسیستنت نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: androidcentral