ویدئو پروژکتور از لحاظ منبع نوری به کار رفته در دستگاه در دو نوع پروژکتور لیزری و پروژکتور لامپی وجود دارد. عموما در ساختار ویدئو پروژکتور، لامپ به کار می رود که عمر مشخصی داشته و بعد از مدتی نیاز به تعویض دارد. اما مدتی است که لیزر جایگزین لامپ در ویدیو پروژکتور قرار گرفته است. در حال حاضر در پروژکتور های لیزری، لیزر حالت جامد یا solid state به کار می رود که روشنایی بسیار بالا، دامنه گسترده تر برای رنگ ها و همچنین مشکی تیره تر دارد. این نوع ویدیو پروژکتور نیازی به تعویض لامپ نداشته و از این طریق باعث صرف جویی در زمان و هزینه کاربر خواهد شد.

مقایسه و بررسی فناوری موجود در ویدئو پروژکتور لیزری و لامپی

مقایسه و بررسی فناوری موجود در ویدئو پروژکتور لیزری و لامپی

از دیگر قابلیت ها و مزیت های دیتا پروژکتور لیزری امکان استفاده مداوم در زمان های طولانی است. دیتا پروژکتور با منبع نوری لیزر برای کاربردهای سنگین و در تمام طول روز، انتخاب ایده آلی هستند و مانند مدل های سنتی ویدئو پروژکتور لامپی بعد از مدتی داغ نمی کنند. به طور دقیق تر می توان گفت که پروژکتور لیزری به صورت 24/7 قابل استفاده است و می توان آن را در تمام طول 24 ساعت روز و هر 7 روز هفته روشن گذاشت. همچنین روشنایی سفید و رنگی آنها برای مدت بسیار بیشتری حفظ شده و یکنواخت باقی می ماند. این ویژگی باعث می شود تا تمام سطح تصویر روشنایی یکدستی داشته باشند. در طرف مقابل، روشنایی برخی از مدل های ویدئو پروژکتورهای لامپی در مرکز تصویر بیشتر از کناره ها است که بر روی کیفیت نهایی تصویر اثر منفی می گذارد.

در ادامه مقایسه و بررسی فناوری موجود در ویدیو پروژکتور لیزری و لامپی خوب است بدانید که نصب پروژکتور لیزری نسبت به نصب پروژکتور لامپی بسیار آسانتر بوده و آزادی عمل بیشتری برای این کار وجود دارد. مثلا برخی از مدلهای پروژکتور لیزری را می توانید در هر زاویه ای از شعاع 360 درجه قرار دهید. به علاوه برای بهتر مزیت های ویدئو پروژکتور لیزری می توانیم به ضعیف نشدن لامپ دستگاه در طول زمان، خاموش و روشن شدن فوری و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کنیم. پروژکتور لیزری نیازی به زمان گرم شدن ندارد و تنها پس از چند ثانیه از زدن دکمه پاور، آماده به کار خواهد بود. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا به سرعت به سراغ آغاز جلسه خود بروید و زمان خود را برای موارد پیش پا افتاده ای مانند گرم شدن ویدیو پروژکتور تلف نکنید.

مقایسه فناوری موجود در ویدئو پروژکتور لیزری و لامپی

شاید برایتان جالب باشد که بعضی از نقاط ضعف پروژکتورهای لیزری را نیز بیان کنیم. این نوع ویدیو پروژکتورها قیمت بالاتری دارند و به همین علت به صورت گسترده از آن ها استفاده نمی شود. البته اگر هنگام خرید پروژکتور لامپی، هزینه نگه داری و تعویض لامپ آن را هم در نظر بگیرید، در نهایت مدل لیزری مقرون به صرفه تر خواهد بود.

به طور میانگین، طول عمر ویدئو پروژکتور لیزری در حالت نرمال 20000 ساعت و در حالت اکو 30000 ساعت است. اما یک پروژکتور لامپی به طور میانگین بین 5000 تا 10000 ساعت به عملکرد بدون نقص خود ادامه می دهد و پس از آن باید نسبت به تعویض لامپ آن اقدام نمایید.

تفاوت اصلی پروژکتور لیزری با لامپی به طول عمر منبع نوری آنها مربوط می شود. اما این پروژکتورها از لحاظ میزان شفافیت و شارپ بودن تصویر هم با یکدیگر تفاوت دارند. به طور کلی، لیزر در مقایسه با نور لامپ شفافیت بیشتری دارد و باعث می شود تا تصویر درخشندگی بالاتری پیدا کند. این ویژگی سبب می شود تا رنگ ها شاداب تر شوند و تصاویر حالت طبیعی تری به خود بگیرند. از این جهت است که کسب و کارهایی که قصد خرید پروژکتور برای نمایش تصاویر تبلیغاتی را دارند، بیشتر به سراغ مدل های لیزری می روند. همچنین ویدئو پروژکتور لیزری برای نمایش تصاویر در محیط های روشن و پر نور (مانند نمایشگاه ها، موزه ها و سالن های عمومی) کارایی بیشتری دارند. در طرف مقابل ویدیو پروژکتور لامپی برای مصارف آموزشی و اداری مناسب تر است و روشنایی و کیفیت تصویر آن برای محیط های کوچکتر مانند کلاس های درس یا اتاق جلسات ایده آل تر خواهد بود. قیمت ویدئو پروژکتورهای لامپی نیز در مقایسه با مدل های لیزری پایین تر است و طیف وسیع تری از افراد می توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

مقایسه فناوری موجود در ویدئو پروژکتور لیزری و لامپی

شما می توانید با شماره تلفن 73027-021 تماس بگیرید و برای پیدا کردن ویدیو پروژکتور مناسب خود با بهترین قیمت و نیز خرید پروژکتور با کارشناسان ایده برتر مشورت نمایید. همچنین می توانید به وب سایت ایده برتر پارسیان با نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره مراجعه کنید و پس از مشاهده قیمت و مشخصات فنی انواع ویدئو پروژکتورهای لیزری و لامپی، نسبت به انتخاب و خرید مدل مورد نظر خود اقدام نمایید.