اپل همچنان به ارائه آپدیت های جدید iOS 14 برای آیفون ادامه می دهد و ویژگی های جدید و کاربردی را به آن اضافه می کند. اخیراً این شرکت از آپدیت iOS 14.4 رونمایی کرده که در آن علاوه بر ارائه ویژگی های جدید، برخی باگ ها و ضعف های امنیتی نیز برطرف شده است. از جمله ویژگی های جدید iOS 14.4 می توان به ارائه برنامه های تمرینی جدید Fitness Plus برای اپل واچ، قابلیت عکس های ProRaw برای آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس و قابلیت شخصی سازی هوم اسکرین با ایجاد آیکون های مختلف برای اپ ها اشاره کرد. همچنین اکنون شما می توانید ویجت های جدید و مورد نظر خود را در هر جایی که خواستید بر روی هوم اسکرین قرار دهید. در ادامه برخی از این ویژگی ها را برای شما معرفی می کنیم.

بهترین ویژگی های iOS 14.4  - بخش اول

  • ویژگی های جدید هوم اسکرین را چک کنید!

آیفون اکنون از قابلیت App Library برخوردار است که به شما اجازه می دهد تا اپلیکیشن های نصب شده بر روی آن را به صورت دسته بندی شده مرتب کنید. در واقع این ویژگی به شما اجازه می دهد تا اپ هایی را که کمتر از آنها استفاده می کنید، همانند کالاهای موجود در یک انبار، مرتب و نگهداری کنید. برای دسترسی به App Library خود باید دست خود را از سمت راست صفحه نمایش به سمت چپ بکشید. ویژگی جدیدی که بر روی گوشی آیفون قابل استفاده است، امکان قرار دادن ویجت ها بر روی هوم اسکرین است. اپل با این تغییر به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا ویجت هایی با طراحی ظاهری متفاوت و جدید ارائه دهند تا بتواند با طرفداران گوشی های اندرویدی در این زمینه رقابت کند!

ویژگی های جدید هوم اسکرین را چک کنید!

  • ویجت Smart Stack دلخواه خود را بسازید

حالا که صحبت از ویجت ها به میان آمد، باید به این نکته هم اشاره کنیم که شما نیازی ندارید تا از ویجت Smart Stack پیش فرض اپل استفاده کنید. اکنون شما می توانید تا ویجت های مورد نظرتان را همان طور که یک فولدر اپلیکیشن ایجاد می کند، به آیفون خود اضافه کنید. تنها کافیست تا ویجت خود را انتخاب کرده و به صورت Drag&Drop آن را به فولدر مورد نظرتان اضافه کنید.

ویجت Smart Stack دلخواه خود را بسازید

  • از آیکون های دلخواه خود برای اپلیکیشن ها استفاده کنید

اپل همچنین ویژگی های جدیدی در زمینه ساخت شورت کات اپلیکیشن ها اضافه کرده است که محبوبترین آن امکان ساخت آیکون دلخواه برای اپلیکیشن ها است. اکنون شما می توانید تمام ظاهری آیفون را متناسب با سلیقه خود طراحی کنید! به این ترتیب به عنوان مثال شما می توانید به جای آیکون پیش فرض Apple Mail، یک تصویر جدید (مانند یک گربه فانتری!) دانلود کرده و آن را جایگزین نمایید! البته شاید عوض کردن آیکون تک تک اپلیکیشن ها کمی زمان گیر باشد، اما نتیجه کار یک هوم اسکرین کاملاً شخصی و متفاوت با هوم اسکرین تمام آیفون های دنیا برای شما خواهد بود!

از آیکون های دلخواه خود برای اپلیکیشن ها استفاده کنید

  • با اپلیکیشن های بدون نیاز به نصب آنها کار کنید

قابلیت App Clips به شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به نصب اپلیکیشن ها با آنها کار کنید. این ویژگی در واقع یک دمو از اپلیکیشن اصلی را برای شما اجرا می کند و باعث سریع تر پیش رفتن کارهای شما می شود. به عنوان مثال نسخه App Clip اپلیکیشن Yelp ساعات کاری و منوی رستوران ها را به شما می دهد؛ نه چیزی بیشتر! به نظرتان این ویژگی کارایی ندارد؟! خُب شما می توانید به جای استفاده از آن Apple Maps را باز کنید، نام رستوران مورد نظرتان را سرچ کنید، بر روی لوکیشن آن کلیک کنید و در آنجا منو و ساعات کاری آن را ببینید! کدام راحت تر است؟! 

با اپلیکیشن های بدون نیاز به نصب آنها کار کنید

لازم به ذکر است که بعد از استفاده از App Clip اپلیکیشن استفاده شده به فولدر «آخرین اپ های باز شده» در App Library اضافه می شود.

  • آیفون 12 پرو و پرو مکس اکنون می توانند عکس با فرمت Raw بگیرند

این ویژگی مخصوص عکاسان است و به آنها کمک می کند تا عکس هایی حرفه ای تر و با کیفیت تر بگیرند! اکنون امکان ثبت عکس با فرمت ProRaw برای کاربران آیفون 12 پرو و پرو مکس وجود دارد و عکاسان می توانند از عکس هایی خام و با بالاترین کیفیت بهره مند شوند. این امکان به عکاسان اجازه می دهد تا تغییرات مورد نظر خود را بدون از ریخت افتادگی و افت کیفیت عکس بر روی آن اعمال کنند. از این جهت فرمت Raw از JPG در میان عکاسان حرفه ای محبوبیت بیشتری دارد.

منبع: cnet