پیش از این نحوه نصب مانیتور دوم برای کامپیوتر را آموزش دادیم و برخی از مزیت های آن را برشمردیم. در ادامه به بیان سایر مزایای استفاده از چند نمایشگر می پردازیم.

آموزش نحوه نصب مانیتور دوم در ویندوز 10

آموزش نحوه نصب مانیتور دوم در ویندوز 10

  • نمایش نوار وظیفه یا Taskbar

از دیگر مزایای نصب مانیتور دوم برای کامپیوتر این است که کاربر امکانات بیشتری روی نوار وظیفه ویندوز خواهد داشت.

کاربران حرفه ای معمولا تمایل دارند که در هنگام کار با کامپیوتر، یک دسکتاپ منظم در اختیار داشته باشند و ممکن است که taskbar تمرکز آنان را به هم زند.

نمایش نوار وظیفه یا Taskbar

استفاده از چند نمایشگر به صورت همزمان، قابلیت های متعددی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای تغییر وضعیت و یا حذف نوار وظیفه عبارت Background را در قسمت جستجوی ویندوز، سرچ کنید. سپس از منوی باز شده Background settings را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

سپس در سمت راست صفحه، گزینه Taskbar را بیابید و با اسکرول صفحه به پایین به عبارت Multiple Displays برسید.

آموزش نحوه نصب مانیتور دوم در ویندوز 10

در اینجا شما می توانید گزینه ها را طوری تنظیم کنید که نوار وظیفه در تمام مانیتورها به جز مانیتور اصلی غیر فعال شود. برای این کار کافی است گزینهShow taskbar on all displays را روی حالت خاموش یا Off قرار دهید.

همچنین با تنظیم گزینه Show taskbar buttons on در هر مانیتور، می توانید تمامی برنامه های پین شده ویندوز یا فقط برنامه هایی که در آن نمایشگر در حال اجرا هستند را روی نوار وظیفه ببینید.

از طریق تب Combine buttons on other taskbars نیز می توانید تعیین نمایید که عنوان برنامه ها در نوار وظیفه ویندوز نمایش داده شود یا نه.

آموزش نحوه نصب مانیتور دوم در ویندوز 10

علاوه بر موارد ذکر شده، استفاده از چند نمایشگر امکانات دیگری نیز در اختیار کاربران قرار می دهد که از جمله می توانیم به تنظیم چند تصویر زمینه مختلف به صورت همزمان اشاره کنیم.

در قسمت بعدی این مقاله آموزشی، مراحل تنظیم تصویر زمینه برای چند مانیتور متصل به کامپیوتر را بیان خواهیم کرد.

منبع: zoomit