یکی از لوازم جانبی کامپیوتر که احتمالاً به آن احتیاج خواهید داشت، پرینتر است که چاپگر هم نام دارد.

برای بررسی انواع پرینتر و مواد مصرفی آنها می توانید به بخش فروشگاه ایده برتر مراجعه کنید. در ادامه به نصب پرینتر و آموزش آن می پردازیم.

نصب پرینتر

می‌توانید نصب پرینتر را مستقیماً از طریق یکی از پورت‌های USB به کامپیوتر متصل نموده و از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پرینتری استفاده کنید که از طریق شبکه در دسترسی قرار دارد.

نصب پرینتر

این ها روش کلی نصب پرینتر است که به شرح کامل آن خواهیم پرداخت. حال شاید این سوال که در آخرین نسخه‌ی سیستم عامل چطوری پرینتر نصب کنم ؟ پیش بیاید. در پاسخ به این سوال باید گفت که کار ساده‌ای است. اکنون فرآیند نصب یک پرینتر را به طور آموزشی در ادامه برایتان بازگو خواهیم کرد.

نصب پرینتر

آموزش نصب پرینتر

برای آموزش نصب پرینتر ابتدا با اتصال پرینتر به کامپیوتر شروع می کنیم که احتمالاً از یک پورت USB برای این کار استفاده خواهید کرد. دلیلش هم این است که این روش، رایج‌ترین روش اتصال به کامپیوتر است.

در بخش‌های گذشته با ظاهر پورت USB آشنا شدید. وقتی که پرینتر از طریق USB به کامپیوتر متصل شد، پرینتر را روشن کنید. دیسک‌هایی که در جعبه‌ی پرینتر قرار دارد و حاوی نرم‌افزارهای نصب پرینتر می‌باشند را فراموش کنید.

آموزش نصب پرینتر

احتمالاً این نرم‌افزارها قدیمی‌ شده‌اند. ویندوز درایور صدها مدل پرینتر را در خود دارد. درایور نرم‌افزاری است که به کمک آن کامپیوتر، پرینتر را شناسایی می‌کند.

لحظاتی پس از اولین اتصال پرینتر، به خصوص که اگر پرینتر برای اولین بار به کامپیوتر متصل شده باشد، ویندوز آن را شناسایی کرده و بلافاصله شروع به نصب درایور می‌کند.

در این حالت یک آیکون کوچک در پایین سمت راست صفحه دیده خواهد شد. مدتی بعد، پیغامی شبیه محتوای پیغام زیر را خواهید دید:

در این پیغام نوشته شده است که دستگاه،‌ آماده‌ی استفاده می‌باشد.

آموزش نصب پرینتر

این آسان‌ترین راه نصب یک پرینتر بر روی ویندوز یک کامپیوتر است چرا که ویندوز تمام کارها را انجام می‌دهد. روش دیگری هم برای نصب پرینتر وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.