همانطور که در دنیا رو به جلو می رویم صنعت چاپ جوهر افشان به سرعت در حال پیشرفت است و برای رسیدن به این امر راه های جدید و نوینی اتخاذ می کند. در این مقاله نکاتی درباره تکنولوژی چاپ جوهر افشان را مورد بررسی قرار می دهیم که این صنعت را در سال 2021 با تغیراتی همراه کرده است. با ما همراه باشید.

نقش پرینترهای DOD در رشد تکنولوژی جوهر افشان در سال 2021

انتظار می رود چاپگرهای DOD به عنوان سریعترین پرینترها در سال 2021 شناخته شوند. چاپگرهای جوهر افشان DOD در بخش های مختلف صنعتی مانند چاپ روی مقوا، پلاستیک، قطعات چوب، فلزات و محصولات بتنی کاربرد دارند.

در مورد رشد و استفاده از چاپ جوهر افشان صنعتی در بازارهای مختلف تردیدی وجود ندارد. آمازون در سپتامبر 2020 برنامه های خود را برای گسترش قابلیت چاپ دیجیتال با سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری در سیستم های چاپ دیجیتال طی چند سال آینده اعلام کرد.

از مزایای چاپ DOD باید به انعطاف پذیری، طول عمر بالای موارد چاپ شده، امکان استفاده در حجم انبوده و عملکرد عالی اشاره کرد که باعث رشد بازار در سالهای آینده خواهد شد.

نقش پرینترهای DOD در رشد تکنولوژی جوهر افشان در سال 2021

فناوری جوهرافشان حرارتی برای چاپ بر روی سطوح زاویه دار

فناوری TIJ (چاپ جوهرافشان حرارتی) امکان چاپ بارکدهای دو بعدی، تاریخ انقضا و کدهای مختلف با وضوح بالا را فراهم می کند. این یک پیشرفت عالی برای برندهایی است که نگران خوانا بودن اطلاعات در مورد بسته بندی مواد غذایی و دارویی هستند.

این فناوری دارای مزایای زیست محیطی بسیاری است، زیرا چاپ جوهر افشان حرارتی سنتی (TIJ) در مقایسه با سیستم های CIJ (چاپ جوهرافشان معمولی) تقریبا تا 90 درصد آلاینده ها را کاهش می دهد. به طور کلی فناوری TIJ هزینه کمتری برای تولید دارد و سلامت کارکنان را بهبود می بخشد. منتقل شدن به سیستم های چاپ TIJ به عنوان یک روند در حال ظهور در سال 2021 به ویژه برای مواد غذایی و دارویی انقلابی بزرگ در عرصه چاپ است.

فناوری جوهرافشان حرارتی برای چاپ بر روی سطوح زاویه دار

افزایش سرعت در بخش تولید

بخش تولید بیشترین سهم درآمد بازار چاپ را با 55 درصد در سال 2019 به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود در سالهای آینده نیز به سلطه خود ادامه دهد. صنعت تولید از چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ برچسب ها و بسته های با کیفیت استفاده می کند.
فناوری جوهرافشان مزایای مختلفی نسبت به روش های معمول چاپ از جمله زمان چاپ سریع، مدیریت بهتر موجودی، هزینه چاپ کمتر برای کارهای کوتاه تر و انعطاف پذیری برای رشد دارد.

در جهان امروز ایمنی و امنیت کالاهای قابل حمل مانند داروسازی و محصولات فاسد شدنی به علامت گذاری، برچسب گذاری و کد گذاری قابل خواندن و دقیق متکی خواهد بود. به همین دلیل ماندگاری موارد چاپ شده با پرینتر از اهمیت بالایی برخوردار است.

پایداری چشمگیر

در دوران پس از کرونا یکی از مهمترین دستاوردها در همه صنایع به ویژه در چاپ، رشد اقتصادی در برابر پایداری محیط زیست جهانی خواهد بود. به طور خاص برندهای جهانی نیاز و ارزش اتخاذ روش های تولید پایدار را تشخیص می دهند زیرا تجارت آنها به طور معمول اثر بیشتری نسبت به شرکت های محلی دارد. توجه به پایداری تا حدودی متوقف شده است اما همچنان برای مشتریان در الویت است.

پایداری چشمگیر

راه حل های سازگار با محیط زیست اولویت بندی می شوند زیرا مقررات دقیق تر و دستورالعمل های مربوط به مدیریت زنجیره تامین در سال 2021 اعمال می شود. مصرف کنندگان همچنین به تقاضای برندهای مورد حمایت خود در قبال مسئولیت محیط زیست ادامه می دهند. 

افزایش آگاهی از محیط زیست، سازمان ها را تشویق می کند تا زباله ها را به حداقل برسانند و اتوماسیون و کارایی فرایند را به حداکثر برسانند. به همین دلایل چاپ جوهرافشان در سال 2021 از اهمیت زیادی برخوردار است و به شرکت ها در راه دستیابی به این اهداف کمک می کند.

منبع: kaocollins