این روزها تلگرام به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های پیام رسان در کشور ما تبدیل شده و بسیاری از کاربران از قابلیت های متعدد این اپلیکیشن استفاده می کنند. تلگرام در سطح جهانی نیز در حال رشد و توسعه است و تعداد کاربران آن روز به روز در حال افزایش است. اما به طور کلی یکی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان ممکن است برای شما دردسرساز شود این است که پیامی از جانب یکی از مخاطبان خود دریافت کنید اما فرصت جواب دادن به آن را نداشته باشید! به عنوان مثال ممکن است که در حین انجام دادن یک کار مهم پیامی از دوستتان دریافت کنید، اما در عین حال که نمی توانید به پیام جواب دهید، مشتاق باشید تا پیام را بخوانید! همان طور که می دانید در تلگرام در صورتی که پیام دریافتی را بخوانید، پیام شما برای فرستنده تیک آبی می خورد و او از این موضوع مطلع می شود. اما اگر شما نخواهید تا او متوجه این موضوع بشود چه کار باید کرد؟! چون ممکن است تیک آبی را ببیند و از اینکه پیام را دیده اید اما به آن جواب نداده اید، ناراحت شود! خوشبختانه یک راه حل ساده برای این موضوع وجود دارد! اینکه پیام دریافتی تان را بخوانید، اما فرستنده متوجه نشود که خوانده اید! اما چگونه؟

پیام های خود در تلگرام را بدون اینکه فرستنده متوجه شود، بخوانید!

چگونه پیام دریافتی خود در تلگرام را بدون اینکه فرستنده متوجه آن شود بخوانیم؟

1- اپلیکیشن تلگرام را بر روی گوشی هوشمند خود را باز کرده و یک پیام دریافتی ناخوانده را در آن پیدا کنید.
2- به جای اینکه بر روی کادر مربوط به پیام کلیک کنید، با انگشت خود بر روی تصویر کاربری که پیام را ارسال کرده (profile picture) ضربه بزنید.

چگونه پیام دریافتی خود در تلگرام را بدون اینکه فرستنده متوجه آن شود بخوانیم؟

به همین سادگی! این روش هم برای پیام های دریافتی از طرف یک کاربر و هم پیام های دریافتی در گروه ها کاربرد دارد و به شما این امکان را می دهد تا به سرعت پیام هایتان را ببینید اما به آنها جواب ندهید! در واقع این روش به شما اجازه می دهد تا سر فرصت بتوانید به پیام هایتان جواب دهید و در طول روز به کارهایتان برسید! اما اگر شخصی که پیام را برای شما ارسال کرده برایتان مهم بود، می توانید پیام او را بخوانید؛ بدون اینکه پیام فرستاده شده برای او تیک آبی بخورد!

این روش بر روی کدام نسخه های تلگرام و چه دستگاه هایی کاربرد دارد؟

البته حتماً به این نکته توجه داشته باشید که این روش بر روی اپلیکیشن تلگرام بر روی موبایل و تبلت صد در صد جواب می دهد، اما بر روی نسخه های دسکتاپ یا وب ممکن است به خوبی عمل نکند و پیام دریافتی تان تیک آبی بخورد! پس اگر قصد استفاده از این روش را دارید، حتماً آن را بر روی گوشی موبایل یا تبلت امتحان کنید! همچنین توصیه می کنیم که قبل از امتحان این روش، حتماً اپلیکیشن تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

منبع: androidcentral