همان طور که پیش از این گفته شد، فیش پرینتر یا فیش زن دستگاهی است که با ایجاد حرارت، متن رسید مورد نظر را بر روی رول های کاغذ حرارتی مخصوص به خود ارائه می دهد. فيش پرينترها در مدل های مختلف و قابليت هاي منحصر به فرد موجود هستند؛ این امر روند انتخاب را سخت تر مي كند. اختلافات گسترده اي نيز در قيمت اين دستگاه هاي كارآمد به چشم مي خورد. بسته به نیازهای شغلی خود، باید به بررسی و مقایسه انواع فیش پرینترها بپردازید تا در نهایت به درستی دستگاه متناسب با کسب و کارتان را انتخاب نمایید.

انواع فيش پرينتر

  • پرينترهاي حرارتي

محبوب ترين انواع فیش پرينترها، به كمك منبع گرما و كاغذ حرارتي چاپ را با وضوح بالا و به سرعت انجام مي دهند. از اين دستگاه ها مي توان در فروشگاه هایی كه به چاپ با حجم هاي بالا نياز دارند، استفاده برد. بزرگترين ايراد فیش پرينترهاي حرارتي اين است كه اسناد چاپ شده توسط آنها دائمي نيستند و به مرور زمان از بين مي روند. با این حال اگر از کاغذهای باکیفیت استفاده کنید و رسیدها را در معرض نور مستقیم خورشید و گرما قرار ندهید، مشکلی در روند کاری شما پیش نخواهد آمد.

انواع فيش پرينتر

  • پرينترهاي سيمي و بي سيم

فیش پرينترهايي كه به كمك كابل هاي مختلف با سيستم هاي كامپيوتري ارتباط مي گيرند، معمولا سريع تر، مطمئن تر و به مراتب ايمن تر هستند. انواع دستگاه های صدور فیش به درگاه های خروجی سریال، USB و اترنت مجهز می باشند. همه اين موارد در محيط هاي كاري، يعني جايي كه پرينترها به طور همزمان توسط افراد بيشتري استفاده مي شوند، از اهميت بالايي برخوردارند. از طرف ديگر، اتصالات بي سيم (Wireless) امكان گسترش بيشتري دارند و با دستگاه هايي جز كامپيوترهاي شخصي سازگار مي باشند.

در دنياي امروز، مشاغل ترجيح مي دهند تا نرم افزارهايي را به كار ببرند كه امكان چاپ از طريق تلفن هاي همراه را، با اتصال دستگاه به چاپگر پرینتر و يا به كمك Wi-Fi و بلوتوث، فراهم مي كنند. اين امر اغلب تحت عنوان چاپ مبتني بر وب شناخته مي شود. همه فیش پرينترها با اين تكنولوژي در حال ظهور سازگاري ندارند؛ پس اگر مي خواهيد به جاي سيستم هاي روميزي و هزينه بر از تلفن هاي همراه در كسب و كار خود استفاده كنيد، بايد به اين نكته توجه داشته باشيد.

انواع فيش پرينتر

علاوه بر این، فیش پرینترهای همراه هم وجود دارند که به دلیل وزن سبک، به راحتی قابل هم بوده و از طریق اتصالات بی سیم به فعالیت می پردازند. صاحبان انبارها یا مشاغلی که بیرون از یک محیط ثابت کار می کنند، از این پرینترهای فیش زن استفاده می برند. عمر باتری طولانی، اتصال آسان و طراحی ارگونومیک به شما امکان می دهد تا بهره وری تجارت خود را بهبود ببخشید و سرعت پاسخگویی به مشتری را نیز بالاتر می برد.

سرعت فیش پرینترها

سرعت و ميزان چاپ را در نظر بگيريد كه تاثير بسزايي در قيمت دارد. به طور كلي سرعت چاپ در پرینترهای مخصوص چاپ رسید را با واحد اینچ بر ثانیه اندازه می گیرند. اگر مشتری های زیادی دارید و باید در طول روز تعداد زیادی رسید چاپ کنید، فیش پرینترهای لیزری با سرعت بالا پاسخگوی نیازهای فروشگاه شما خواهند بود.

نرم افزارهای مورد نیاز

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب فیش پرینتر مناسب مهم و کلیدی است، نرم افزارها می باشند. در دسترس بودن برنامه های مورد نیاز فیش پرینترهای حرارتی را باید در هنگام خرید در نظر گرفت تا در حین استفاده از دستگاه، دچار مشکل نشوید. معمولا می توان درایورهای مربوطه را از وبسایت تولید کننده بارگیری و نصب نمود.

اندازه رسید

پرینترهای صدور فیش، چه مدل های رومیزی و چه سیار، در عرض های 3،2 یا 4 اینچی رسید چاپ می کنند. رسیدهای 2 اینچی به راحتی در کیف پول جا می شوند و مرسوم ترند. رسیدهای 3 اینچی در اکثر رستوران ها ارائه می گردند. اما رسیدهای 4 اینچی کمترین میزان دریافت را دارند و معمولا در فروشگاه های جواهرات و لوازم الکترونیکی می توان آنها را یافت.

سرعت فیش پرینترها

قيمت فیش پرينترها

محاسبه هزينه لازم براي خريد فيش پرينتر بدون در نظر گرفتن نيازهاي خاص كسب و كار شما دشوار است؛ اما به طور کلی گفتیم که فیش پرینترهای حرارتی قیمت بالایی دارند و قیمت نمونه های سیار از مدل های رومیزی نیز بیشتر است. با این حال در طی زمان، به خاطر کاهش قابل توجه هزینه های مالکیت این دستگاه ها، هزینه اولیه خرید جبران خواهد شد.

تعمير و نگهداري از فیش پرينترها

دستگاه های فیش زن نياز به تعمير و نگهداري منظم دارند؛ از جمله تميز كردن، بازرسي و تعويض قطعات فرسوده و معيوب. اين امر مانع از كار افتادن دستگاه شده و طول عمر آن را بالا مي برد. اكثر توليد كنندگان توافقي را مربوط به پشتيباني از تجهيزات خود با پرداخت هزينه اي اضافه تر ارائه مي دهند.

ارزيابي نياز و بودجه

قبل از خريد، ارزيابي نيازهاي كسب و كار اهميت زيادي دارد. روزانه چقدر از فیش پرینتر استفاده خواهید کرد؟ آيا سرعت مهم تر است يا كيفيت چاپ را در اولويت قرار مي دهيد؟ رسیدهای شما شامل برخی طرح های گرافیکی(مثل آرم فروشگاه) هستند يا نه؟ پس نحوه استفاده از پرينتر را مشخص كرده و ليستي از اولويت ها و ويژگي هاي مورد نظرتان تهيه كنيد.

اندازه رسید

بودجه خود را نيز بسنجيد. البته به خاطر داشته باشيد كه فيش پرينترها براي عملكرد مشاغل حياتي بوده و در نتيجه سرمايه گذاري مهمي به شمار مي روند. ارزان ترين مدل موجود در بازار معمولا مهم ترين نيازهاي شما را در درازمدت فراهم نخواهد كرد. بايد انتخابي كنيد كه بعدا موجب پشيماني نشود.

انتخاب فروشنده

آخرين مرحله از دانستن شرایط يك فيش پرينتر مناسب و كارا، انتخاب فروشنده است. برخي از فروشندگان محصولات برندهاي مختلف را ارائه مي دهند و برخي ديگر نماينده فروش يك توليد كننده هستند. مهم است فروشنده معتبري را انتخاب كنيد كه براي درك نيازهاي شما وقت بگذارد و باكيفيت ترين تجهيزات را به شما ارائه نمايد.

همچنين با پیشرفت چشمگیر و روز به روز تكنولوژي، توقع و کارایی مورد انتظار از فیش پرینترها بالا می رود و همین باعث می شود که برند ها و شرکت های مختلف با تولید محصولات جدید و به روز در این زمینه انتخاب را برای شما مشکل کنند.کارشناسان شرکت ایده برتر پارسيان، آماده ارائه اطلاعات و مشاوره به کاربران و مشتریان محترم هستند و شما می توانید از طریق شماره تلفن 73027-021 با آنان در تماس باشید.