گم کردن گوشی هوشمند، آن هم گوشی های پرچم دار که قیمت زیادی دارند، می تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد! شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هر چه می گردید گوشی خود را پیدا نمی کنید و حتی این فکر در ذهنتان شکل می گیرد که شاید گوشی را از شما دزدیده اند یا آن را در تاکسی یا اتوبوس جا گذاشته اید! در این میان دستیار صوتی Google Assistant بر روی اسپیکر یا صفحه نمایش هوشمند می تواند به شما در پیدا کردن گوشی کمک کرده و به نوعی زندگی تان را نجات دهد! اگر بر روی گوشی خود اکانت گوگلِ فعال داشته باشید و به آن لاگین کرده باشید و همچنین قابلیت Find My Device را هم غیر فعال نکرده باشید، گوگل اسیستنت از سرویس Find My Device استفاده می کند و باعث زنگ خوردن گوشی می شود؛ حتی اگر گوشی در حالت mute قرار داشته باشد می توانید صدای زنگ آن را بشنوید.

گوشی خود را گم کرده اید؟ از Google Assistant برای پیدا کردن آن کمک بگیرید

چگونه از Google Assistant برای پیدا کردن گوشی استفاده کنیم؟

تمام کاری که نیاز است انجام دهید این است که Google Assistant را فعال کرده و جمله "Hey Google, find my phone" را بگویید. همچنین جملات مشابهی مانند "where is my phone" و "ring my phone" هم جواب می دهد. شما می توانید از Google Assistant موجود بر روی اسپیکر هوشمند یا دیگر دستگاه های هوشمند موجود در منزل یا محل کارتان استفاده کنید. تا زمانی که اکانت گوگل شما به صورت sign in باشد، می توانید از این ویژگی استفاده کنید.

چگونه از Google Assistant برای پیدا کردن گوشی استفاده کنیم؟

بهتر است در همین لحظه مطمئن شوید که سرویس Find My Device بر روی گوشی شما فعال است. برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

1- انگشت خود را از سمت بالای صفحه نمایش به سمت پایین بکشید و بر روی آیکون Settings ضربه بزنید.

چگونه از Google Assistant برای پیدا کردن گوشی استفاده کنیم؟

2- بر روی گزینه Security & Lock Screen ضربه بزنید.

 

3- بر روی گزینه Find my Device ضربه بزنید.

 

در این بخش می توانید قابلیت Find my Device را فعال کنید. لازم به ذکر است که این سرویس به صورت پیش فرض در حالت فعال و on قرار دارد. تا زمانی که این سرویس فعال است می توانید از دستیار صوتی Google Assistant برای پیدا کردن گوشی هوشمند خود استفاده کنید. 

روش های دیگری نیز جهت پیدا کردن گوشی هوشمند اندرویدی برای شما وجود دارد. یکی از این روش ها مراجعه به وب سایت https://www.android.com/find است. در این وب سایت با کلیک کردن بر روی بخش PLAY SOUND، صدای زنگ گوشی شما شنیده می شود. زنگ خوردن گوشی شما به مدت 5 دقیقه طول می کشد تا بتوانید آن را پیدا کنید. پس از یافتن گوشی بر روی دکمه Stop Ringing در وب سایت بالا کلیک کنید تا صدای زنگ قطع شود. همچنین شما می توانید از اپلیکیشن Find My Device برای پیدا کردن گوشی گم شده خود استفاده نمایید.

منبع: androidcentral